Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har en Benq.

Okej, misstänkte det. Så jag kan alltså inte flasha den, jag måste chippa istället?

Comment

Original inlägg av rkrd Visa Inlägg
      Okej, misstänkte det. Så jag kan alltså inte flasha den, jag måste chippa istället?
      precis, eller så väntar du.. kommer nog snart firmware för benq läsarna ska du se.. läser du trådarna här så ser du info/länkar om detta.

Comment

???

Tjenare,

Jag funderar över det här med att packa upp filer.
        Jag hade tidigare en PS2, och när jag hade laddat ner PS2-spelen så var ALLA filer i mappen 'winrar-filer'. Nu när jag har laddat ner PES 2008 till Xbox 360, är bara 31 av 69 filer är winrar-filer. Resten är r34-filer och när jag högerklickar på dom så finns inte alternativet 'Extract here'.

Hur som helst, jag packar upp dessa winrar-filer och får till slut en dvd-fil på 37 byte och en ny winrar-fil på 6,68 GiB. Ska jag då dra dvd filen till winrar-filen och sedan bränna, eller ska jag bara bränna winrar-filen? Det stod på en anna del av forumet att man ska bränna dvd-filen. Jag fattar ingenting.

Ni får ursäkta min okunnighet.

Tacksam för svar.

Comment

Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
          Tjenare,

Jag funderar över det här med att packa upp filer.
          Jag hade tidigare en PS2, och när jag hade laddat ner PS2-spelen så var ALLA filer i mappen 'winrar-filer'. Nu när jag har laddat ner PES 2008 till Xbox 360, är bara 31 av 69 filer är winrar-filer. Resten är r34-filer och när jag högerklickar på dom så finns inte alternativet 'Extract here'.

Hur som helst, jag packar upp dessa winrar-filer och får till slut en dvd-fil på 37 byte och en ny winrar-fil på 6,68 GiB. Ska jag då dra dvd filen till winrar-filen och sedan bränna, eller ska jag bara bränna winrar-filen? Det stod på en anna del av forumet att man ska bränna dvd-filen. Jag fattar ingenting.

Ni får ursäkta min okunnighet.

Tacksam för svar.
          alla filer är rar-filer.. det du menar är att vissa filer inte får en rar-ikon.. det är en annan femma.. öppna första rarfilen i winrar.. .rar eller .001 eller vad den nu heter hos dig.. packa upp de två filerna..

1. ladda hem imgburn (googla på det).
          2. öppna imgburn gå till "tools/settings och sedan write fliken" vid options Layer Break (For DL Media) välj user specified och skriv in 1913760.
          3. öppna .dvd filen i anteckningar och kika så att imagefilnamnet är detsamma som imagefilen. sudda ut layerbreak raden. spara.
          4. öppna .dvd filen i imgburn. bränn.

steg 2 behöver du bara göra en gång. så nästa gång du ska bränna.

1. öppna .dvd filen. kolla så image-namnet är korrekt. sudda ut layerbreak raden.
          2. öppna imgburn, öppna .dvd filen. bränn.

Comment

Det du har är med största sannolikhet en .dvd-fil och en .iso-fil.
            Ditt winrar är kanske associerat med ändelsen iso?
            Annars OM det är en .rar så får du packa upp den.
            Det du ska ha i slutänden är en .dvd och en .iso (eller .000)

Hur du bränner är tydligt förklarat här i tråden:
            Om man har en .dvd och en .000 (eller .iso):
            Starta CloneCD. Klicka på andra knappen från vänster "Write from imagefile".
            Leta upp .dvd-filen. Dubbelkolla i infofönstret att det står LayerBreak: 1913760. Gör det inte det får du avbryta. Då står det fel i .dvd-filen.
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
              Det du har är med största sannolikhet en .dvd-fil och en .iso-fil.
              Ditt winrar är kanske associerat med ändelsen iso?
              Annars OM det är en .rar så får du packa upp den.
              Det du ska ha i slutänden är en .dvd och en .iso (eller .000)

Hur du bränner är tydligt förklarat här i tråden:
              Jo, det är som du säger enlund. En .dvd-fil och en iso-fil. Men det jag fortfarande inte fattar är att man ska bränna .dvd-filen som är på endast 37 byte och inte iso-filen som är på 6 GiB. Hur kan det bli ett spel på 19 byte

Comment

Jo, det är som du säger enlund. En .dvd-fil och en iso-fil. Men det jag fortfarande inte fattar är att man ska bränna .dvd-filen som är på endast 37 byte och inte iso-filen som är på 6 GiB. Hur kan det bli ett spel på 19 byte
                läste du mitt inlägg innan? .dvd filen fungerar som en genväg. ladda den i brännarprogrammet så ser du den laddar imagefilen.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  läste du mitt inlägg innan? .dvd filen fungerar som en genväg. ladda den i brännarprogrammet så ser du den laddar imagefilen.
                  så om jag har fattat det rätt så spelar det allstå ingen roll om man lägger in .dvd-filen eller iso-filen i brännar programmet?

Comment

så om jag har fattat det rätt så spelar det allstå ingen roll om man lägger in .dvd-filen eller iso-filen i brännar programmet?
                    beror på vad du bränner med. använder du den inte får du ställa in layerbreak manuellt i programmet. kommer image-filen i splittade delar, då är den bra att ha

Comment

Har flashat min låda med iXtreme och det funkar finfint, tänkte bara kolla om det är lugnt att koppla upp sig till Live iochmed att jag använt det innan jag flashade om konsollen också? Har suttit och spelat Mass Effect hela dagen så jag tänker inte koppla upp till Live innan spelet släppts utav ren paranoia, finns det något sett för MS att se att jag spelar spelet en vecka innan release och att de i så fall skulle ana något?

Ledsen om meddelandet är dåligt formulerat, är lite trött från allt spelande

Comment

Rent teoretiskt kan de se att du spelat spelet innan release, dock blir du inte bannad för det. Du kan ju vara en testare på en spel-tidning eller liknande (De får alltid spelen en bra stund innan release)... omöjligt för MS att veta :-)
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Har flaschat om min Xbox360 för en vecka sen och nu får jag ingen kontakt med lagringsmediat på xboxen. Tips på detta skulle uppskattas.
                          Om det är att knappa in ID nummer och dylikt så är en stegguide nått som jag önskar.

Comment

eh va?
                            » Xbox360 FAQ

Comment

Min fråga borde passa här. Jo jag sitter och tittar på en vanlig Premium samt en Premium HDMI box, kan man på nåt sätt få hdmi på vanliga premium?, tack

Comment

Kan du välja så köp HDMI direkt.

Jag har någon fånig låda här som gör om till 1080i HDMI, men hur kul är det...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X