Original inlägg av kallenalle
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vilken version av ABGX360 kör du med? 1.0.6? äldre?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Är det Forza 4 du försöker köra eller är det samma på alla spel du kör? är du helt 100% säker på att du har LT+ 3.0? när flashade du senast?Original inlägg av kallenalle Visa InläggDen senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Forza 4 funkar inte med truncateOriginal inlägg av kallenalle Visa InläggJag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0
det är ett av få spel som gör en check av HELA skivan... mycket möjligt att det är din brännare som bråkar med dig, det verkar vara det faktiskt...
Last edited by Swizzy; 2012-06-20, 00:52.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Om den är flashad med iXtreme Burner MAX v1.0 ska den inte fråga om du vill köra truncate/overburn afaik, men skulle den göra det kör du med Overburn... du ska ha Calculate Optimal, köra med Verbatim skivor och helst i 2.4x hastighet samt ska du ha Perform OPC before burn (kan minnas exakta namnet lite fel på det valet, men OPC ska du iaf ha aktiv)Original inlägg av kallenalle Visa InläggDe här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Flashade precis den korrekt o nu fråga inte IMGburn om overburn eller truncate får dock de här error DEVICE [O:O:O ] ATAPI IHAS124 B ALOS (E
(ATA)
ScsiSTatus: oxo2
Interpretation: check condition
CDB: 2A 00 00 01 38 40 00 0020 00
Interpretation : write ( 10) sectors 80704-80735
sense area : 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 02 00 00 00 00
interpretation : invalid Address For Write now i have no idea what it means .
- Citat
- Flag
Comment
-
har du provat starta om datorn efter omflashning (och även driven) och såg du till att den verkligen blev 100% färdig? sista programmet ska du vänta lite EFTER att hela progressbaren är full...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
mycket möjligtOriginal inlägg av kallenalle Visa InläggHade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?
- Citat
- Flag
Comment
-
Sväng förbi butiken med den imorrn så får vi kika på vad som är fel, den ska vara testad efter modifiereringen med våra skivor, men det har varit ganska varmt i butiken idag och fram emot slutet av dagen fick vi helt plötsligt jätte mycket att göra då vi bara var 2st ett tag, vi kan ha missat något... isåfall ber vi om ursäkt för det och fixar problemet åt dig utan att det kostar dig något extraOriginal inlägg av gverra Visa InläggFör på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment