Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Varför få jag Disc not supported på min xbox 360 ? Jag kör det igenom abgx360 jag har Lt+ 3.0 och senaste dashboarden jag bränner med rätt settings i Imgburn valde den här gången Truncate. Vad gör jag för fel ?:S
    Vilken version av ABGX360 kör du med? 1.0.6? äldre?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Den senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''

Comment

Den senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''
        Är det Forza 4 du försöker köra eller är det samma på alla spel du kör? är du helt 100% säker på att du har LT+ 3.0? när flashade du senast?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0

Comment

Jag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0
            Forza 4 funkar inte med truncate det är ett av få spel som gör en check av HELA skivan... mycket möjligt att det är din brännare som bråkar med dig, det verkar vara det faktiskt...
            Last edited by Swizzy; 2012-06-20, 00:52.
            Google is your friend!

Comment

• De här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
              Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?

Comment

De här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
                Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?
                Om den är flashad med iXtreme Burner MAX v1.0 ska den inte fråga om du vill köra truncate/overburn afaik, men skulle den göra det kör du med Overburn... du ska ha Calculate Optimal, köra med Verbatim skivor och helst i 2.4x hastighet samt ska du ha Perform OPC before burn (kan minnas exakta namnet lite fel på det valet, men OPC ska du iaf ha aktiv)
                Google is your friend!

Comment

• Flashade precis den korrekt o nu fråga inte IMGburn om overburn eller truncate får dock de här error DEVICE [O:O:O ] ATAPI IHAS124 B ALOS (E (ATA)
                  ScsiSTatus: oxo2
                  Interpretation: check condition
                  CDB: 2A 00 00 01 38 40 00 0020 00
                  Interpretation : write ( 10) sectors 80704-80735
                  sense area : 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 02 00 00 00 00
                  interpretation : invalid Address For Write now i have no idea what it means .

Comment

• har du provat starta om datorn efter omflashning (och även driven) och såg du till att den verkligen blev 100% färdig? sista programmet ska du vänta lite EFTER att hela progressbaren är full...
                    Google is your friend!

Comment

• Hade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?

Comment

Hade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?
                        mycket möjligt
                        Google is your friend!

Comment

• Försökte nu igen med OPC i kryssat. Gjorde de ordentligt väntade när de sista programmet va klart (Flash Utility)

Comment

• För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?

Comment

• Slapp error men sen när den skulle verify fick jag det istället :S

Comment

• Original inlägg av gverra Visa Inlägg
                                För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?
                                Sväng förbi butiken med den imorrn så får vi kika på vad som är fel, den ska vara testad efter modifiereringen med våra skivor, men det har varit ganska varmt i butiken idag och fram emot slutet av dagen fick vi helt plötsligt jätte mycket att göra då vi bara var 2st ett tag, vi kan ha missat något... isåfall ber vi om ursäkt för det och fixar problemet åt dig utan att det kostar dig något extra
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X