Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna xbox 1 spel

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna xbox 1 spel

Jag har bråttom så jag har inte sökt så noga efter trådar som beskriver detta. Vad behövs för att man ska kunna bränna ett fungerande xbox1 spel till xbox 360?

antar att du behöver en dvd+r skiva och firmware 5.0+ och imgburn o bränna med

Comment

--
      www.blaljus-norr.com

Comment

så man behöver inte dual layer och ss? alltså, är det bara att ladda ner en image fil av ett xbox1 spel och bränna ut den på en dvd+r skiva?
        Last edited by sambajonte; 2007-02-02, 23:53.

Comment

LÄS FAQn!!!!!!!!!!!!
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
            LÄS FAQn!!!!!!!!!!!!
            Kan jag lägga spelet på hårddisken på något sätt?
            Nej. Spelen måste brännas på DVD+R DL skivor.

det ska gå med vanliga dvd skivor med..
            krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
            peeääs trää tyst

Comment

Har du hårddisk, senaste xbox 1 kompatibilitets uppdateringen, samsung dvdläsare och xtreme firmware version 5.2 så kan du köra brända xbox 1 spel på dvd-r skivor.

Finns en tråd om det.

xbox 1 spelen måste:

Vara rätt region för xboxen (PAL om du har en svensk 360)
              Vara 100% original, ingen patchad default.xbe
              Vara med på kompatibilitetslistan.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av gbr Visa Inlägg
                Kan jag lägga spelet på hårddisken på något sätt?
                Nej. Spelen måste brännas på DVD+R DL skivor.

det ska gå med vanliga dvd skivor med..
                De där raderna från FAQ'n handlar om XBox 360 spel.
                Å visst, med senaste firmware måste det inte vara en DL skiva längre. Men jag har då inte sett några releaser ännu som inte kräver en DL-skiva storleksmässigt....

Men, men - Den här tråden gäller Bränna XBox1 spel.

Om det står det i FAQ'n:
                Jag har en Samsungdrive i min XBox360 och senaste firmware. Hur funkar det nu med gamla XBox-spel då?
                Först och främst så gäller bakåtkompabiliteten lika dant som med originalspel (se ovan), så ALLA gamla spel kommer inte att fungera.
                Default.xbe får INTE vara patchad på något sätt.
                Om default.xbe redan är patchad använd Xbefix (Startas från DOS-prompten) för att återställa den.
                Det MÅSTE vara ett PAL-spel (om du nu har en PAL-maskin) Troligtvis fungerar även regionsfria spel.
                Kör "manage titles on xbox drive" och sedan "scan titles" från QWIX för att se vilken region spelen har.

Om det är ett spel som redan ligger på din XBox1:s hårddisk så får du först ftp:a över default.xbe till din dator. Återställ den med Xbefix. Ftp:a tillbaka den till XBoxen. Kör igång QWIX (se till att du har senaste versionen), leta rätt på spelet och ta "Create ISO". Du får nu en ISO-fil på din hårddisk
                Bränn ISOn på en vanlig single-layer DVD med Nero.
                Om du redan har en ISO på din hårddisk som du är osäker på den är patchad eller ej så kan du använda qwix isofunktioner för att plocka ur default.xbe ur isofilen. Sedan kan du testa default.xbe filen med xbefix.exe.
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Hej..undrar var man kan ladda ner Xbefix?
                  Har sökt i evigheter efter det utan att hitta det!!

Undrar också om det är en specifik default.xbe till varje spel?

Comment

Den ligger på XBINS FTP, läs gamla XBOX faq "hur hittar man bios och program" för info om hur man ansluter till den

/XBOX/PC Based Applications/xbe-xip-xbx tools/XbeFix/
                    Attached Files
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för hjälpen att hitta det!

nu behöver jag hjälp och hur jag ska använda det också....

Har öppnat en DOS-ruta och gått till den mapp jag har xbefix...men sen då?

Vad ska jag skriva för att köra programet på min *.xbe fil?

Comment

meningslöst skitsak samma

ot: vad kostar ett svart 360 skal och ett svart wii skal? hansi
                        Last edited by Marquardt; 2007-05-28, 01:46.

Comment

när jag försöker att köra xbe.fix via kör>cmd får jag sånt meddelande, kan någon förklara hur jag använder xbefix via dosprompten är det inte via kör man fixar det.

C:\WINDOWS|► default.xbe
                          XbeFix v1.0 - xorloser 2006
                          Xbe C:\WINDOWS\DEFAULT.XBE is already valid

tackar för hjälpen, det är nog min ålder som ställer till det. Kan någon hjälpa mig med det.

Comment

Jag har bränt ett XBox 1-spel, men när jag kör det får jag en felkod.

"This original XBox game has encountered a problem and can't continue. For more info, go to www.xbox.com/support."

X: 2689 B: 1884.0"
                            Man ser XBox-loggan, svart, sen ser man den igen... sen kommer gråa rutan upp. Spelet är Halo 2, det är default.xbe fil, spelet ska vara regionsfritt...

Jag har fått för mig att den kanske försöker ladda hem kompabilitetspatch för spelet.

Men jag har varit på Live förut, borde inte 360:n automatiskt laddat hem de patcharna tidigare? Eller laddar de bara hem individuella patcher för just det specifika XBox 1-spelet när man stoppar in det?

Jag har googlat på felkoden, men hittar inget förutom någon annan som ställde samma fråga, men ingen kunde svaret. Någon som vet vad felet är?
                            Last edited by Hypnosos; 2007-06-02, 22:21.

Comment

Måste man fortfarande ha en hårddisk till xboxet för att lira xbox 1 spel? eller går det att lira utan hårddisk med nyaste ixtreme?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X