Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vi får väl se då. Jag återkommer

Comment

Köpte min box från usa för typ 1 år sen , va då RROD fixad och allt har flytit på bra sen dess , förutom att polaren som skulle fixa en intern hdd åt mig pajjade en transistor och porten till hdd's

den fungerade även efter det men nu helt plötsligt så dog skärmen bara, provade syrrans tv och den fungerade , byter till min och den fungerar i 23 minuter innan skärmen blir som när ett grafikkort pajjar.

Efter det får jag ingen bild alls , boxens startar fint annars , man hör ljud från starten och man kan navigera menyer, men bilden funkar inte alls.

Någon som har nåra teorier ? :P

Comment

Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
        Köpte min box från usa för typ 1 år sen , va då RROD fixad och allt har flytit på bra sen dess , förutom att polaren som skulle fixa en intern hdd åt mig pajjade en transistor och porten till hdd's

den fungerade även efter det men nu helt plötsligt så dog skärmen bara, provade syrrans tv och den fungerade , byter till min och den fungerar i 23 minuter innan skärmen blir som när ett grafikkort pajjar.

Efter det får jag ingen bild alls , boxens startar fint annars , man hör ljud från starten och man kan navigera menyer, men bilden funkar inte alls.

Någon som har nåra teorier ? :P
        Prova med en annan sladd.
        Prova med en annan xbox.

Det låter dock som att din tv kanske fått sig en kyss av xboxen
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          Prova med en annan sladd.
          Prova med en annan xbox.

Det låter dock som att din tv kanske fått sig en kyss av xboxen
          Kom på det där med sladden också och provade en extra jag hade , funkade direkt..

Här var jag en dag ifrån att gå o köpa en ny box xD

Va helt säker på att det va boxen för provade ju den i 2 tv's ,både komposit och AV :P

Ursäkta min idioti att inte prova en annan sladd först xD

Comment

Kom på det där med sladden också och provade en extra jag hade , funkade direkt..

Här var jag en dag ifrån att gå o köpa en ny box xD

Va helt säker på att det va boxen för provade ju den i 2 tv's ,både komposit och AV :P

Ursäkta min idioti att inte prova en annan sladd först xD
            Hehe, skönt att det funkade iaf =)
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hehe, skönt att det funkade iaf =)
              Mja , lyckan va kortvarig , samma sak hände igen , funka några minuter , skärmen blir buggigt (typ som man drar ner antal färger på datorn) och sen försvinner signalen helt.

Får väl bli en ny box då antar jag.

HAr iaf 2st xboxar i delar då , MS28 läsare

Comment

Mja , lyckan va kortvarig , samma sak hände igen , funka några minuter , skärmen blir buggigt (typ som man drar ner antal färger på datorn) och sen försvinner signalen helt.

Får väl bli en ny box då antar jag.

HAr iaf 2st xboxar i delar då , MS28 läsare
                Äh, lämna in den till M$ och säg att du får rödring efter 1-2 timmar.
                Se till att återställa den bara.
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Äh, lämna in den till M$ och säg att du får rödring efter 1-2 timmar.
                  Se till att återställa den bara.
                  Grejjen är ju att kylflänsar inte e org , inte heller hdd port och så e den amerikansk (xbox eu tar inte emot den)

Comment

Du skulle kunna ringa Xbox USA, och säga åt dom att dom får hämta upp skiten här i sverige. Jag vet inte vad dom har för skyldigheter när det gäller "fel" region på "fel" ställe, säkert nån dold friskrivelse i Live avtalet, men du kan ju alltid prova!

Risken kanske blir att dom kollar din xbox noggrant, eftersom det blir en ganska "udda" förfrågan...

Förresten, är det du Pir4t, från Baotianforumet?
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                    Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• USA har inte alls samma regler och rättigheter som i Sverige när det gäller garanti och support, det är upp till företaget själva om jag inte har helt fel.

Det kan också vara feberyran som pratar, borde inte svara på frågor när man har 39 graders feber men men :P
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                        Du skulle kunna ringa Xbox USA, och säga åt dom att dom får hämta upp skiten här i sverige. Jag vet inte vad dom har för skyldigheter när det gäller "fel" region på "fel" ställe, säkert nån dold friskrivelse i Live avtalet, men du kan ju alltid prova!

Risken kanske blir att dom kollar din xbox noggrant, eftersom det blir en ganska "udda" förfrågan...

Förresten, är det du Pir4t, från Baotianforumet?
                        Yes det är jag , Har redan vart o köpt en ny box , skönt va det att få trödlös kontroller, 256mb minne och hdmi utgång för engångskull

USA har inte alls samma regler och rättigheter som i Sverige när det gäller garanti och support, det är upp till företaget själva om jag inte har helt fel.

Det kan också vara feberyran som pratar, borde inte svara på frågor när man har 39 graders feber men men :P
                        Nä exakt , kontaktade dom förut och jag skulle få stå för frakten , och M$ eu sa strängt nej :/

Comment

• Har en liten konstig fråga...

Är det någon skillnad på om en xbox360 börjar blinka RRoD efter 1-3 sekunder eller efter 40-50 sekunder?
                          Har nämligen två rrod boxar och dom börjar blinka rrod, den ena direkt när man startar den och den andra lyser "grönt" i nästan en minut innan den börjar blinka rrod.
                          Därför undrar jag om det är någon skillnad pga av tiderna??

Comment

• Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
                            Har en liten konstig fråga...

Är det någon skillnad på om en xbox360 börjar blinka RRoD efter 1-3 sekunder eller efter 40-50 sekunder?
                            Har nämligen två rrod boxar och dom börjar blinka rrod, den ena direkt när man startar den och den andra lyser "grönt" i nästan en minut innan den börjar blinka rrod.
                            Spelar ingen roll. Vissa boxar fungerar bra i flera minuter innan dom börjar rrodd.a

Comment

• Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
                              Har en liten konstig fråga...

Kolla felkoderna, överhettning kan ta uppåt en timma innan RRoD-monstret visar sig
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av form Visa Inlägg
                                RROD. 0020. Flashad för c:a 6 mån sen. Ta mina chanser och skicka till ms?

Jag vill bara spela. Så snabbt som möjligt. Men, en permanent lösning.
                                Skulle återkomma. Skickade in den, fick en ny idag.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X