förlåt...så står det....System Update Failed. Can´t update your console. Please visit www.xbob.com/support.följt av Status Code: 3151 - 335A - B800 - 0402 - C005 - 3002
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
XBOX 360 felkoder
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hade varit jätte bra om du nämnt detta tidigare, du har slösat en himmla massa tid på att försöka om och om igen med någonting som är dömt att misslyckas, felet du har är att den inte kan flasha DVD'n, du måste återställa den till original innan du kan få den att slutföra uppdateringen för att sedan flasha den igen...Original inlägg av manganb Visa Inlägghej åhh hopp.....ok det står EXAKT så här;
Can´t update your console.System Update Failed, Please visit www.xbob.com/support.följt av Status Code: 3151 - 335A - B800 - 0402 - C005 - 3002
Den gröna mätaren startar och fastnar ungefär mellan 2/3-10delar av stapeln.
ps konsollen har varit i microsoftfabriken för rep. av rrod men har flashats om och efter det blivit bannad, efter det har jag använt mig av en bootskiva för att kunna lira.
Jag tippar på att du har en BenQ läsare?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Du dumpar innehållet på den nu, laddar en original BenQ mjukvara, spoofar och skriver den...Original inlägg av manganb Visa Inläggok men nu kommer en jävligt dum fråga.......men hur återställer jag den till original(förlåt att jag frågar)??
Eller så tar du den senaste versionen och flashar in (du måste oavsett vilket välja mjukvaran manuellt)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
drog igång xboxet idag för första gången på 2-3 månader och jacka in nätverkskabeln.
boxen är flashad tror de är 1.6.
den börjar uppdatera från live och avbryts plötsligt och ger mig:
Cant update your console visit xbox....
status code: 3143 - 351F - B380 - 0402 - C005 - 3002
Boxen startar och går direkt till detta, kan ej komma åt något annat än den vita scrennen.
Vad skall jag göra???
MVH B
- Citat
- Flag
Comment
-
Bor du i stockholm, sväng förbi oss, annars försök hitta någon som kan hjälpa dig flasha om igen, du har troligen en BenQ läsare? isåfall är det där problemet ligger... du kan även skicka maskinen till oss så fixar vi det åt digOriginal inlägg av blaa Visa Inläggdrog igång xboxet idag för första gången på 2-3 månader och jacka in nätverkskabeln.
boxen är flashad tror de är 1.6.
den börjar uppdatera från live och avbryts plötsligt och ger mig:
Cant update your console visit xbox....
status code: 3143 - 351F - B380 - 0402 - C005 - 3002
Boxen startar och går direkt till detta, kan ej komma åt något annat än den vita scrennen.
Vad skall jag göra???
MVH B
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Crap!
Lyckades få igång boxen genom att öppna dvd, dra ut sladden, trycka in dvd halvvägs, stoppa i sladden, starta boxen.
Men nu läser inte fanskapet mina "säkerhetskopior" längre....
Blir väll till att besöka er imorogn för en ny flashning?
MVHB
- Citat
- Flag
Comment
-
JappOriginal inlägg av blaa Visa InläggCrap!
Lyckades få igång boxen genom att öppna dvd, dra ut sladden, trycka in dvd halvvägs, stoppa i sladden, starta boxen.
Men nu läser inte fanskapet mina "säkerhetskopior" längre....
Blir väll till att besöka er imorogn för en ny flashning?
MVHB
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Vi brukar ha dom färdiga inom 1-2 timmar ungefär, vanligtvis inom 30 minuter om det inte är någon före, men räkna med 1-2 timmar så har du lite marginalerOriginal inlägg av blaa Visa Inläggvisst hinner ni flasha under dagen?
Kostar de som att jag är ny kund eller är de uppdaterings pris då jag gjorde den förra hos er?
Det kostar 250:- om du flashat den hos oss tidigare, annars 400... (om du inte har slim? isåfall är det 350 alternativt 995)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Felkod E66
Köpte fifa 12 häromdagen, när jag ska spela måste jag köra en obligatorisk uppdatering. Uppdateringen avbryts efter ett tag och jag får upp felkod e66, en röd lampa lyser men den kan man släcka om man bara bryter strömen.
Har provat ett par gånger och får samma fel. Xboxet är 5-6 år gammalt och har varit flashat en gång i tiden.
Vad göra? köpa nytt xbox eller kan man återställa det på något vis?
- Citat
- Flag
Comment
-
Du har en Samsung läsare, det man behöver göra är troligen att ta bort spoofen, den är troligen en samsung MS25 som är spoofad som en Samsung MS28... det kan ibland vara lite special meck med samsungar... så dessa rekomenderar jag att man lämnar in hela boxen till t.ex. oss på PSXCare och inte bara DVD'n om man inte klarar av att flasha en samsung själv...Original inlägg av Elitsoldat Visa InläggKöpte fifa 12 häromdagen, när jag ska spela måste jag köra en obligatorisk uppdatering. Uppdateringen avbryts efter ett tag och jag får upp felkod e66, en röd lampa lyser men den kan man släcka om man bara bryter strömen.
Har provat ett par gånger och får samma fel. Xboxet är 5-6 år gammalt och har varit flashat en gång i tiden.
Vad göra? köpa nytt xbox eller kan man återställa det på något vis?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment