Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Problemet är att jag har tappat bort mitt kontrollerkort. Eller kan man använda det inbyggda i de flesta moderkort nu med de nya verktygen?
    Jungleflasher ska klara av dom flesta SATA chipsetsen, annars kan du köpa ett nytt kontroller kort och se till att det sitter kvar i datorn...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      annars kan du köpa ett nytt kontroller kort och se till att det sitter kvar i datorn...
      Hehe, det är till att vara lustiga

Har köpt en ny dator sedan flashningen och tog troligen inte ut kontrollerkortet innan jag slängde den gamla på skroten.

Comment

• det var lite klantigt ett tips dock: ha 2st olika datorer, det vill säga 1 till flashning och en till vanligt bruk... brukar fungera bäst så
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• skulle flasha en benq driver kopplade in den via sata kortet till datan lyckades få fram org.bin när jag flashar den med 1.6 så funkar allt som den ska sen när jag kopplar in den i xboxen igen för att prova spel så händer det inget står open tray öppnar o stänger den igen men inget händer vad kan det vara har kvar orginala bin

Comment

• den öppnar trayen men 360'n känner inte av det? kolla att kablarna sitter i ordentligt, fungerar in det testa att byta om du kan... fungerar det fortfarande inte testa att skriva firmwaren på nytt till driven... (radera först)
            Google is your friend!

Comment

• Ja snälla, skriv om meningen med några punkter. Blir väldigt svårt att förstå exakt vilket problem du har.

Det står alltså open tray men släden kommer inte ut? Du har kollat så att släden verkligen sitter 100% korrekt i 360:n? Sitter den lite snett så kan den ta emot nån plastdel och då kommer den ju inte ut.
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                Ja snälla, skriv om meningen med några punkter. Blir väldigt svårt att förstå exakt vilket problem du har.

Det står alltså open tray men släden kommer inte ut? Du har kollat så att släden verkligen sitter 100% korrekt i 360:n? Sitter den lite snett så kan den ta emot nån plastdel och då kommer den ju inte ut.
                det kan även vara så att man inte har en firmware i spelaren om det är så, det är den mest troliga orsaken i så fall, eller att driven inte har hela firmwaren utan bara en del av den...
                Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  det kan även vara så att man inte har en firmware i spelaren om det är så, det är den mest troliga orsaken i så fall, eller att driven inte har hela firmwaren utan bara en del av den...
                  Instämmer.
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• släden fungerar som den ska.
                    provade med att flasha om den men det e samma.
                    den vill varken starta med orginal eller bacup spel.
                    händer ingenting står bara open tray när man lägger i skivan.
                    flashade den med orginala bin filen och provade orginal spel det går inte det heller.
                    dvd spelaren heter Benq-VAD6038-62430C.

laddade ner ix16-benq från xbins då jag öppnar den med 360 firmware toolbox 4.8 så ser jag att ix16-benq filen är en Benq-VAD6038-64930C.
                    min spelare är 62430C kan det vara de som är problemet.

Comment

• Nej, det ska inte vara någon skillnad... det som ska ske om det är något fel så alls det är att du får felkod E66 (om jag inte minns fel, det var iaf en E kod) när du skriver firmwaren till läsaren, vad använder du då? JungleFlasher? DOS?
                      Google is your friend!

Comment

• använder jungleflasher har kört med dosflash oxå vart samma sak

Comment

• vad kör du för chipset? har du kört någon annan drive tidigare? har du kollat alla kablarna att dom sitter i ordentligt?
                          Google is your friend!

Comment

• använder VIA VT6421A kortet.
                            hade ingen drive tidigare.
                            alla kablar sitter ordentligt.
                            swizzy skulle du kunna ta en titt på orginala filen ifall jag skickar den till dig

Comment

• visst, skicka orginal och den andra till mig så tar jag en titt på dom o ser om du gjort något fel... eller om något blivit fel...
                              Google is your friend!

Comment

• hur ska jag skicka den till dig du kan adda mig på msn simtel@live.se så kan jag skicka den från msn

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X