Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utvärdering: Xecuter RROD Kit (kod: 0102)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan rapportera att min bannade xbox som fick RROD funkar fint fortfarande efter att använt team xecuters kit. Xbox live funkar ju inte men alla mina gamla nedladdningar och save funkar fortfarande
    //Karlsson

Comment

Tackar för servicen!

Comment

Nu har jag testat att byta ut skruvar och tabort/lägga på ny pasta. Blev ingen skillnad för mig, lika rött när den startas, så jag antar att den är rökt nu.
        Om man köper en ny box, kan man då stoppa in sin gamla dvd-läsare i den? Den har ju ixtreme. Eller måste man lämna in den nya boxen och få firmware uppgraderat på den nya dvd:n?

Comment

Du måste använda värmepistol på den.
          Du kan inte byta DVD rakt av ... nej. Lämna in om du inte vet hur man gör.

Comment

Original inlägg av FBK Visa Inlägg
            Nu har jag testat att byta ut skruvar och tabort/lägga på ny pasta. Blev ingen skillnad för mig, lika rött när den startas, så jag antar att den är rökt nu.
            Om man köper en ny box, kan man då stoppa in sin gamla dvd-läsare i den? Den har ju ixtreme. Eller måste man lämna in den nya boxen och få firmware uppgraderat på den nya dvd:n?
            det räcker inte med att smeta på ny kylpasta, du måste först göra rent, sedan bör du byta fästena helt, och sedan värma den (lägg fläkten ovanpå CPU och sätt igång boxen) låt den stå så i 20 minuter, sedan låter du den vila i en kvart (15 min) efter det skruvar du ihop och testar den så ska det fungera, om inte det fungerar ja då får du antingen använda värmepistol eller så kollar du att felkoden verkligen är något med GPU/CPU, ibland är det RAM, och ibland trasiga komponenter på andra ställen...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              det räcker inte med att smeta på ny kylpasta, du måste först göra rent, sedan bör du byta fästena helt, och sedan värma den (lägg fläkten ovanpå CPU och sätt igång boxen) låt den stå så i 20 minuter, sedan låter du den vila i en kvart (15 min) efter det skruvar du ihop och testar den så ska det fungera, om inte det fungerar ja då får du antingen använda värmepistol eller så kollar du att felkoden verkligen är något med GPU/CPU, ibland är det RAM, och ibland trasiga komponenter på andra ställen...
              Var i storsett så jag gjorde. Följde din guide och en video-guide på nätet. Rengöra, ny pasta, nya skruvar o brickor etc. Men efter 20 min bakning, dra åt skruvarna lite mer, sätt ihop skiten igen och sen starta så blev det röd ring direkt. Fläkten hinner snurra igång i ca ½ sekund sen är det rött och tyst...
              Skulle ju kunna kolla felkoden ioförsig, innan man kastar den.

Comment

Original inlägg av FBK Visa Inlägg
                Var i storsett så jag gjorde. Följde din guide och en video-guide på nätet. Rengöra, ny pasta, nya skruvar o brickor etc. Men efter 20 min bakning, dra åt skruvarna lite mer, sätt ihop skiten igen och sen starta så blev det röd ring direkt. Fläkten hinner snurra igång i ca ½ sekund sen är det rött och tyst...
                Skulle ju kunna kolla felkoden ioförsig, innan man kastar den.
                du har troligtvis bränt en krets... felkoden du lär får är 0002 Mosfets bytes då... osså får man kolla att brickorna sitter hyffsat centrerat över metallen runt hålet...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

En fråga ang bakningen. Det står så här:
                  nu är det dags att "baka" konsollen, stoppa tillbaka moderkortet i metall chassit, lägg dit en trasig 360 drive om du har en liggandes, annars kör du på den som ska vara där, du behöver inte koppla in den... lägg sedan fläkten ovanpå den kylfläns du kommer åt (den stora, CPU kylaren) var noga med att du läggger den så att det inte finns risk för att fläkten går sönder...

Jag förmodar att med bakning menar ni att processorn skall bli varm, varför skall
                  man då lägga fläkten på kylaren. Blir det för varmt utan den eller vad, är mitt
                  första försök att fixa rrod så detta steg förstod jag inte.

Comment

Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
                    En fråga ang bakningen. Det står så här:
                    nu är det dags att "baka" konsollen, stoppa tillbaka moderkortet i metall chassit, lägg dit en trasig 360 drive om du har en liggandes, annars kör du på den som ska vara där, du behöver inte koppla in den... lägg sedan fläkten ovanpå den kylfläns du kommer åt (den stora, CPU kylaren) var noga med att du läggger den så att det inte finns risk för att fläkten går sönder...

Jag förmodar att med bakning menar ni att processorn skall bli varm, varför skall
                    man då lägga fläkten på kylaren. Blir det för varmt utan den eller vad, är mitt
                    första försök att fixa rrod så detta steg förstod jag inte.
                    du behöver inte använda dig av en DVD enhet alls, däremot är det så att du vill att hela moderkortet ska bli varmt, inte bara CPU/GPU... dessutom stängs konsollen av helt och hållet när kylflänsarna blir runt 90 grader, det tar ungefär 10 minuter att nå den temperaturen utan fläktarna...
                    Google is your friend!

Comment

Har använt mig av detta kit, och visst fan startade skiten!

MEN så skenar fläktarna med en gång, bara ökar och ökar tills dem når max, sen slocknar givetvis boxen.

Det skall sägas att jag satte ena flänsen fel första gången jag skruvade ihop efter att jag applicerat kylpastan så jag fick skruva isär och ändra. Kan man ha sabbat kylpastan där kanske?

Comment

Original inlägg av bogani Visa Inlägg
                        Har använt mig av detta kit, och visst fan startade skiten!

MEN så skenar fläktarna med en gång, bara ökar och ökar tills dem når max, sen slocknar givetvis boxen.

Det skall sägas att jag satte ena flänsen fel första gången jag skruvade ihop efter att jag applicerat kylpastan så jag fick skruva isär och ändra. Kan man ha sabbat kylpastan där kanske?
                        Well, kylpastan ska inte ha blivit sabbad pga det, men det kan vara så att du har för mycket kylpasta på, eller för lite... eller så har flänsen inte kontakt med processorn alls av okänd anledning, kanske för mycket brickor på ovansidan? kanske drog åt för hårt första gången?
                        Google is your friend!

Comment

har precis använt x-clamp fix på min box. den verkar funka men jag tänker på det här med bakning, hur viktigt är det? kan tillägga oxå att jag ej får några röda lampor alls efter använt fixen.

http://www.youtube.com/watch?v=_cCjyLcVJPg

Denna lösning hur bra är den. har dessutom sett lösningar där man använder fläkten på cpun. vad är bäst?

Comment

Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
                            har precis använt x-clamp fix på min box. den verkar funka men jag tänker på det här med bakning, hur viktigt är det? kan tillägga oxå att jag ej får några röda lampor alls efter använt fixen.

http://www.youtube.com/watch?v=_cCjyLcVJPg

Denna lösning hur bra är den. har dessutom sett lösningar där man använder fläkten på cpun. vad är bäst?
                            Det finns massor av lösningar, det är relativt viktigt att du värmer om den också så att du är säker på att kontakten verkligen finns där, det är lite halvvanligt att dom går igång igen efter att man bara byter pasta och fästena, men det är bra att värma det ändå...

Som privat person hemma skulle jag väl rekomendera att du kör med fläkt på CPU flänsen, om inte det funkar skulle jag rekomendera att man läser på lite om att värma med varmluftpistol, du ska absolut INTE värma utan fläkt om du inte är säker på vad du håller på med, det är väldigt lätt att det går åt helvete om du gör det utan fläkten (kretsen kan då lätt ta skada!!)
                            Google is your friend!

Comment

Men ska jag köra tills 2 röda lampor lyser lr ska jag bara köra typ 10-15 min. Sen hur länge kan man tänka att det kommer funka om det gör det direkt man gjort fixen.
                              Last edited by jonapaloma; 2011-10-12, 21:25.

Comment

Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
                                Men ska jag köra tills 2 röda lampor lyser lr ska jag bara köra typ 10-15 min. Sen hur länge kan man tänka att det kommer funka om det gör det direkt man gjort fixen.
                                Kör med fläkten över CPU i cirka 15 minuter, därefter låter du den svalna i 20 minuter (stäng av och låt den vara)

Det är väldigt svårt att säga hur länge den kommer hålla, det är inte äns något vi egentligen kan svara på med våra reparationer på PSXCare heller... det vi vet är att det oftast håller minst 6 månader (våra reparationer då)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X