Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE - Hur ser jag skillnaden på de olika DVD läsarna i en 360?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GUIDE - Hur ser jag skillnaden på de olika DVD läsarna i en 360?

XBOX 360 SLIM

Då många verkar ha problem med att veta och se skillnader mellan olika DVD läsare i 360 gör jag nu en SVENSK guide

Vi börjar med några bilder o fyller på succesivt.

OBS! Klicka på bilderna för att göra dem större!

Benq Vs. Lite-On

Benq och Lite-On ser exakt likadana ut när man skjuter ut släden så här postar jag lite info hur man ser skillnaderna på dessa utan att öppna annat än Faceplaten på boxen.

Vita kablar = Benq
    Gula kablar = Lite-On

Hitatchi Vs. Samsung

Ber om ursäkt åt int21 men då vi bara får länka till 10 bilder max per post lånar jag ditt inlägg för att få alla läsare högst upp i listan
    För er som direktlänkas till denna post o inte ser alla andra så har ni länken till Hit/Sam här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...14&postcount=2
    Last edited by Pendragon; 2009-10-30, 17:06.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Pendragon kompletterar:

Hitachi Vs. Samsung

bra initiativ.. bidrar med en..

Samsung

Last edited by int21; 2008-09-17, 19:03.

Comment

Om MS har lite humor skulle de ju börja byta färg på kablarna.... lite slumpvis sådär ;-)
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
        Om MS har lite humor skulle de ju börja byta färg på kablarna.... lite slumpvis sådär ;-)
        Jag fick in en kund med Ms lagad box med Gul/Vit kabel igår
        Det visade sig vara en Benq med mystisk färgade kablar där någon rolig jeppe stoppat in en pensel genom hålet o manuellt färgat kablarna med hobbyfärg såg det ut som.

Undrar om Ms börjat med Gerillataktik i all desperathet
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Såja, tack vare Stan64 och int21 vars tråd vi lånade för att samla infon lite då "någon bara tillåter max 10 bildlänkar per meddelande i forumet" löste vi det lite smidigt
          / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Såja, tack vare Stan64 och int21 vars tråd vi lånade för att samla infon lite då "någon bara tillåter max 10 bildlänkar per meddelande i forumet" löste vi det lite smidigt
            japp.. bra att samla allt högt upp med tydlig text å bild.. förhoppningvis hjälper det förvirrade folk framöver.

Comment

Köpte en basenhet från webh*llen för 1 vecka sen, och jag undersökte om de var en BENQ eller en LiteON. Kabeln var i det här fallet en Vit och då till frågan nån mer som har köpt från webh*llen nyligen och "vet" att det är en BENQ ?

edit: varför blir web hallen sensurerad ?
              Last edited by Zoomba; 2008-10-04, 17:23.

Comment

För att det är en konkurrent till Psxcare.
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Köpte mig ett xbox360 för nån vecka sen, hur vet man vilken version av spelare man har? har kollat på bilderna, och när man kör ut dvd-romen så ser den ut som en hitachi, och plockar man bort faceplaten så är det stängt och så står det 4-2 på "locket" kollade på xboxdrive sidan, och ja har lotnr 0731, men fick inte upp något vettigare där.

Comment

http://www.360drives.com/list?v_lotno=0731&v_perpage=50
                    Verkar vara Hitachi eller BenQ

Comment

kan man flasha Lite-On än ?

Comment

Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
                        kan man flasha Lite-On än ?
                        NEj, när vi kan det slutar vi ta 1.400 kr och vi kommer defenetivt sluta kasta i Samsungläsare i maskinerna istället så vida inte en Lite-On laser är död o någon vill ha en ny läsare.
                        / Pendragon

Comment

Jag vill inte bryta sönder front panelen, hur öppnar jag den ?

Comment

Man bryter inte sönder frontpanelen, det är meningen att man ska kunna öppna den

Comment

Jag ställer lådan upp o ned med usb portarna uppåt åt vänster, tar tag med höger hand o pressar i underkant med tummen mot nedre delen av faceplaten med tummen samtidigt som jag för in två fingrar i porten och drar faceplaten åt vänster försiktigt medans jag pressar sönder tummens kött mot skalet

Min tumme = Härdad efter 200+ 360 lådor men Pixelninjas ser lite blå ut efter varje dag
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X