Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE - Hur ser jag skillnaden på de olika DVD läsarna i en 360?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

funkar också att ta en platt skruvmejsel och dra fram och tillbaka lite tills man känner att den öppnat. göra samma sak på undersidan, sedan är det bara att dras loss. men var försiktig så att faceplaten inte går sönder

Comment

Tackar, funkade fint :-)

Synd bara att jag hade gula sladdar så det är väl bara att vänta tills det kommer en ny firmware som kan ta han om denna Lite-On också.

Comment

Hoppar in i tråden här med en fråga. Jag funderar på att åter igen köpa en 360. Tänkte först köpa en PS3 men eftersom den ännu inte kommit ikapp varken spelmässigt eller grafikmässigt (flyt i grafiken?) så lutar det igen mot en 360.

Då är frågan, vad köper man om man vill ha den "tystaste" maskinen bland alla varianter? Min förra 360 hade en Samsungläsare och körde en firmware som gjorde att den snurrade mycket tystare än i det normala läget. Detta var väl något år sedan så vad har hänt på denna fronten?

Comment

Original inlägg av Drem Visa Inlägg
          Hoppar in i tråden här med en fråga. Jag funderar på att åter igen köpa en 360. Tänkte först köpa en PS3 men eftersom den ännu inte kommit ikapp varken spelmässigt eller grafikmässigt (flyt i grafiken?) så lutar det igen mot en 360.

Då är frågan, vad köper man om man vill ha den "tystaste" maskinen bland alla varianter? Min förra 360 hade en Samsungläsare och körde en firmware som gjorde att den snurrade mycket tystare än i det normala läget. Detta var väl något år sedan så vad har hänt på denna fronten?
          idag gäller ixtreme 1.5 och den finns bara i 12x hastigheten, dvs originalhastigheten. detta för att det tydligen ska gå att upptäcka om man har annan hastighet. de boxar som säljs idag har lite-on läsare, det är riktigt svårt att få tag i boxar med andra läsare, du får vända dig mot begagnat marknaden i så fall. idag kan du installera spelen på hdd i och med den nya dashboard'en nxe. du måste dock ha i skivan för att starta men laddningstider blir kortare och boxen blir rätt tyst då den slipper läsa från dvd ofta.

Comment

hej jag tänkte flasha mitt xbox och nu såg jag att jag hade en hitachi när jag tog ut där skivan ligger, kan jag flasha den då? elr spelar det ingen roll? om jag har lite-on kan jag inte flasha då?

Comment

hej om jag har hitachi kan jag flasha det då? köpte ju samma dag/vecka som det kom ut men det spelar kanske inte nån roll men dom nya kanske e lättare att flasha?

Comment

har postat mkt nu men, om jag har en hitachi e det en lite-on elr benQ? bara jag kan flasha det så blir jag glad

Comment

hitachi, samsung, benq och liteon är alla olika läsare. du flashar dem på olika vis och du kan flasha alla av dem. däremot finns inte ixtreme 1.6 till hitachi än, ingen vet när och om den kommer.

Comment

Hur öppnar man faceplaten , har försökt men det går fan inte.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                      Hur öppnar man faceplaten , har försökt men det går fan inte.
                      Längst ner på boxen under är det ett litet "håL" som man kan greppa i och sen dra till låter lite men va inte rädd:P
                      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                        Längst ner på boxen under är det ett litet "håL" som man kan greppa i och sen dra till låter lite men va inte rädd:P
                        tack har öppnat den nu , hade gula kablar . Lite-on va ?

Comment

tack har öppnat den nu , hade gula kablar . Lite-on va ?
                          japp, liteon... du får vänta precis som mig
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            japp, liteon... du får vänta precis som mig

Nooooooooooooooo

Comment

Nooooooooooooooo
                              Men den FW borde komma när som helst Så ha tålamod
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

jag har vita kablar, jag e typ 100 på att jag har en liteon pga när jag skulle flasha första gången så var det en liteon och då kunde in de psxcare flasha den så jag fick vänta tills de löste det.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X