Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    In Development... under utveckling...
    Thanks . Har du läst ? Vad säger C4eva egentligen

[02:56] <@[X]nWo[X]> c4eva : lots of rumors/speculation
    [02:56] <@[X]nWo[X]> as usual
    [02:56] <@[X]nWo[X]> fw is detectable
    [02:56] <@[X]nWo[X]> etc etc
    [02:56] <@[X]nWo[X]> activate iso is detectable blah blah
    [02:56] <@[X]nWo[X]> realisticly sum1 said u mentioned new/stronger
    challenges
    [02:56] <@[X]nWo[X]> on media
    [02:57] <+c4eva> just to let you know that im looking into the current ban wave. I am currently running several brand new xboxs on live! These xboxs are in various configs. All are running ixtreme 1.61
    [02:58] <@[X]nWo[X]> excellent news
    [02:58] <+dialtone> u the man
    [02:58] <@[X]nWo[X]> anything new in the live logs ?
    [02:59] <+c4eva> One is running original discs, another is running on xbl (no discs) , another is running a backup from my region!
    [03:00] <+c4eva> Testing is ongoing! Live logs are done daily, no changes!
    [03:01] <+c4eva> until tests are completed, no eta on liteon fw!
    [03:04] <+c4eva> live logs look good!
    [03:06] <+c4eva> fw itself not detectable!
    [03:06] <+dialtone> thats forsure hehe
    [03:06] <+dialtone> knew it wasnt gonna be that
    [03:11] <+c4eva> they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!
    [03:11] <+dialtone> but i cant wait to do a victory dance on the proven track record of bad rips =p
    [03:12] <+dialtone> thats why me and fishy are unbanned cuz we have been stict on verified only online boots for the past year since last wave
    [03:12] <+Fishcake> see, this is why kids shouldn't rip :>

Förstog inget , Vad babblar han om ?

Comment

• Liteon FW'n kommer när han är säker på om den är safe eller ej, han har 3st sprillans nya flashade 360 konsoller som alla kör 1.61 (liteon) på live just nu, med olika konfigurationer, 1 med orginal, 1 med bränt spel, och 1 utan något alls

utöver det snackar dom om att han håller på går igenom banvågerna för att se vad som är orsaken...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Liteon FW'n kommer när han är säker på om den är safe eller ej, han har 3st sprillans nya flashade 360 konsoller som alla kör 1.61 (liteon) på live just nu, med olika konfigurationer, 1 med orginal, 1 med bränt spel, och 1 utan något alls

utöver det snackar dom om att han håller på går igenom banvågerna för att se vad som är orsaken...
        Intressant , så han har 1.61 redo nu då

Han ska bara säkra att det går att spela live-skiten sen släpper han den om jag har rätt. Hur vet du om det är liteon han menade ?

( Är skiträdd att min box inte går att flasha , vet inte vilken drive jag har och jag är rädd att jag får den där liteon som är gjord i augusti )
        Last edited by Benzema; 2009-11-08, 00:54.

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
          Intressant , så han har 1.61 redo nu då

Han ska bara säkra att det går att spela live-skiten sen släpper han den om jag har rätt. Hur vet du om det är liteon han menade ?

( Är skiträdd att min box inte går att flasha , vet inte vilken drive jag har och jag är rädd att jag får den där liteon som är gjord i augusti )
          jag vet att det är liteon för att han snackar om sprillans nya boxar typ, och nya boxar som tillverkas nu har Liteon spelare...

tvivlar på att han skulle ha ett lager med "nya" BenQ 360's t.ex. eller liknande... så chanserna för att det är någon sådan äldre spelare är rätt små, visst jag är inte helt 100% säker på att han menar just Liteon spelare, men jag antar det eftersom han snackar om nya konsoller...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

då byter du server, vissa servrar visar bara en lång lista med alla anslutna >_<

skriv /join #FW när du kommit in på en Efnet server så ska du joina kanalen
            Förlåt för att jag är dum men vilken menar du ?

Varsågod kolla http://img196.imageshack.us/img196/410/busti.jpg

Comment

• ingen av dom jag kör på mIRC: www.mirc.com
              Google is your friend!

Comment

ingen av dom jag kör på mIRC: www.mirc.com
                Ska jag ladda den ? inte registrera ?

menvafan nu dör jag.

Comment

• du ska bara ladda hem, och logga in på en efnet server, du behöver inte regga...
                  Google is your friend!

Comment

• Flash av lite-on med bärbar

Hej!

Har undrat förut men har inte fått klarhet i hur man flashar lite-on läsare med en bärbar dator.

Jag har strömadapter för att driva läsare/hårdiskar, jag har också sata till usb adapter som fungerar för att koppla in t.ex. en SATA HDD via usb porten.

Jag har ingen com- port på laptopen.

Vad behöver jag för att flasha min lite-on läsare? Går det ens?

Tacksam för svar!

Comment

• det du behöver är:

CK3 Pro (så att du får USB som kan emuleras som COM/Seriell/RS232 port och även ger Xbox 360 läsaren ström... det fungerar INTE med vanliga ström kablar, dessa har nämligen en special)

PCMCIA kort med VT6421A chipset, finns att köpa på många olika köp/sälj siter...

OBS: du måste då köra i WINDOWS eftersom DOS inte har stöd för USB
                      Google is your friend!

Comment

• Jag har en fråga angående flashad Lite-On som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
                        Jag flashade brorsans dvd i förra veckan, tänkt att bli en julklapp. Men då vi inte bor på samma ställe så lånade jag bara med mig läsaren. Fråga är ju nu om jag kan verifiera att dvd:n är OK efter flash utan att ha hans 360 här. Går det koppla till PC:n och kontrollera?

Det jag oroar mig för är det mer eller mindre vanliga felet på läsarhuvudet. Jag drog inte ur någon kabel under flashning och har nu läst att det kan ha resulterat i en kaputt enhet.

Tacksam för snabba svar då det är en vecka till Julafton nu =)

Comment

• Original inlägg av Szandman Visa Inlägg
                          Jag har en fråga angående flashad Lite-On som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
                          Jag flashade brorsans dvd i förra veckan, tänkt att bli en julklapp. Men då vi inte bor på samma ställe så lånade jag bara med mig läsaren. Fråga är ju nu om jag kan verifiera att dvd:n är OK efter flash utan att ha hans 360 här. Går det koppla till PC:n och kontrollera?

Det jag oroar mig för är det mer eller mindre vanliga felet på läsarhuvudet. Jag drog inte ur någon kabel under flashning och har nu läst att det kan ha resulterat i en kaputt enhet.

Tacksam för snabba svar då det är en vecka till Julafton nu =)
                          drog inte ur någon kabel? vad menar du nu??

du kan inte verifiera att nyckeln du fick ut var rätt om du inte har 360'n i närheten tyvär, däremot kan du testa att den läser skivor genom att koppla den till datorn och starta driven med trayen halvvägs ut... då hamnar den i "0800 läget" som gör det möjligt att rippa spel, använd sedan XBC 2.9 tror jag den senaste versionen är, och rippa ett original, testa sedan mot ABGX360, om speldatan och lite annat stämmer är den iaf OK vad gäller original, men fortfarande, nyckeln kan vara helt fel, det kan du enbart testa med konsollen...
                          Google is your friend!

Comment

drog inte ur någon kabel? vad menar du nu??

du kan inte verifiera att nyckeln du fick ut var rätt om du inte har 360'n i närheten tyvär, däremot kan du testa att den läser skivor genom att koppla den till datorn och starta driven med trayen halvvägs ut... då hamnar den i "0800 läget" som gör det möjligt att rippa spel, använd sedan XBC 2.9 tror jag den senaste versionen är, och rippa ett original, testa sedan mot ABGX360, om speldatan och lite annat stämmer är den iaf OK vad gäller original, men fortfarande, nyckeln kan vara helt fel, det kan du enbart testa med konsollen...
                            Jo, jag har läst att många drar ur flatkabeln som går till lasern, alltså inuti dvdläsaren.

Nä, att inte kunna verifiera nyckeln antog jag nästan, men däremot att flashen är OK, och att den fortfarande kan läsa skivor kan man ju testa då, tack för tipset!!

Comment

• Original inlägg av Szandman Visa Inlägg
                              Jo, jag har läst att många drar ur flatkabeln som går till lasern, alltså inuti dvdläsaren.

Nä, att inte kunna verifiera nyckeln antog jag nästan, men däremot att flashen är OK, och att den fortfarande kan läsa skivor kan man ju testa då, tack för tipset!!
                              när jag flashar liteon drar jag inte ut några kablar alls, det gör inte heller PSXCare, däremot gör jag det på dom nya liteon läsarna när jag ska löda, detta för att undvika att skada kablarna när jag vänder på styrkortet och arbetar med det
                              Google is your friend!

Comment

• Bra, då behöver jag inte vara orolig över det då =)

Hur vanligt är det att man läser ut fel nyckel då?? =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X