Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• inte speciellt vanligt, betydligt mycket vanligare om man kör på 83850C då dessa skjuter ut en felaktig nyckel om man gör fel, och den ser faktiskt äkta ut... om man inte vet vad man ska titta efter
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Jag har nu följt denna guiden och efter att jag kommit till Erase Lite-on och klickat på den knappen så erasade den verkade det som men sen hände inget mer. Nu kommer jag inte ens åt läsaren den går inte ens att öppna.

Är den helt trasig nu och ska till tippen eller?

Snälla hjälp mig.

Comment

• Original inlägg av sneaksneak Visa Inlägg
        Jag har nu följt denna guiden och efter att jag kommit till Erase Lite-on och klickat på den knappen så erasade den verkade det som men sen hände inget mer. Nu kommer jag inte ens åt läsaren den går inte ens att öppna.

Är den helt trasig nu och ska till tippen eller?

Snälla hjälp mig.
        Har du läst ur nyckel osv så är det inga problem med den. Helt normalt att den inte går att öppna när den inte har någon firmware kvar i sig. Skall bara vara att flasha nu om man har ordning på all konfiguration. Eventuellt kan den vilja bli mer ordentligt erasad från DOS.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jodå, nycklar har jag läst ur sedan tidigare plus att jag läste ur dem nu med ur ixtreme 1.5

Men jag kan inte hitta läsaren nu i jungleflasher, vad är nästa steg då?

Comment

• Original inlägg av sneaksneak Visa Inlägg
            Jodå, nycklar har jag läst ur sedan tidigare plus att jag läste ur dem nu med ur ixtreme 1.5

Men jag kan inte hitta läsaren nu i jungleflasher, vad är nästa steg då?
            övergå till DOS, om du läser guiden på min sida har jag skrivit om vad du kan göra i FAQ'n, slutför flashningen i DOS så ska det gå skit bra, om du inte kommer åt den i DOS heller är det styrkortet som är felet, typ att någonting pajat på styrkortet, t.ex. lödbanor som spruckigt eller liknande, alternativt att någon komponent dött...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Tack ska ni ha, det löste sig i DOS

Comment

• vad trevligt
                Google is your friend!

Comment

• Hej!
                  Jag hittade en lista på deras sida

There are also different versions of each drive:

Hitachi-LG GDR-3120L 46DH
                  Hitachi-LG GDR-3120L 47DG
                  Hitachi-LG GDR-3120L 47DJ
                  Hitachi-LG GDR-3120L 59DJ
                  Hitachi-LG GDR-3120L 78FK
                  Hitachi-LG GDR-3120L 79FK (requires 79 unlock cd)
                  Hitachi-LG GDR-3120L 79FL (requires 79 unlock cd)
                  Toshiba-Samsung TS-H943 MS25
                  Toshiba-Samsung TS-H943 MS28
                  Benq VAD6038 64930C
                  Benq VAD6038 62430C
                  Lite-On DG-16D2S 74850C (requires probe)
                  Lite-On DG-16D2S 83850C
                  Lite-On DG-16D2S 83850C (Dated August 2009+) Known as 83850V2*
                  Lite-On DG-16D2S 94350C
                  jag har
                  Lite-On DG-16D2S 94350C
                  kan jag använda CK3 Lite för att flasha? den behöve ju ingen probe.

Comment

• Ja du kan använda CK3'an för att strömsätta driven. Men du måste ändå göra en fulldump med "BoxxDr-metoden" om du har en 93'a.
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                    Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• vad är "BoxxDr-metoden"?

jag har bara ck3 lite inte ck3 pro.

Comment

• Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
                        vad är "BoxxDr-metoden"?

jag har bara ck3 lite inte ck3 pro.
                        http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38047 i den här tråden pratar vi lite om det, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256 här kan du läsa annars exakt hur det står...
                        Google is your friend!

Comment

• fulldump med "BoxxDr-metoden"
                          måste man göra den på 93 och de andra lite-on med som 83850C?

Comment

• Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
                            fulldump med "BoxxDr-metoden"
                            måste man göra den på 93 och de andra lite-on med som 83850C?
                            BoxxDr-metoden är till för 93450C och 83850C-v2 (dom som inte går med andra metoder) jag har inte orkat skriva hur man gör för att läsa ur nyckel på en 83850C ännu, man ska hålla på ejecta ut och in för att få ut nyckel på dessa, övriga delar är det samma som 74: orna (som det står i den här guiden) har dock inte testat DOS varianten ännu, så är inte säker på exakt vad du ska skriva för dessa, men troligtvis samma...
                            Last edited by Swizzy; 2010-01-06, 20:09.
                            Google is your friend!

Comment

• aha okej, finns det någon bild på hur alla sladdar är ihop kopplade redigt? den motex sladden och sata och så? med ck3 Lite

kan inte söka på forumet.

Comment

• det finns 2 kontakter på baksidan av din 360 läsare, 3 kontakter på CK3 lite, 4 på CK3 Pro, du kan inte koppla dom fel, tro mig... (OBS: titta på kabeln du som går mellan CK3 och DVD enheten, det finns plast kanter på dom, dessa skall vara uppåt, vänder du på DVD spelaren så att den ligger upp och ner ska du även vända på kabeln så att dessa hamnar neråt)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X