Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha Samsung - Guide?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan använda din 360's som powersource ja, men då måste du se till att metallchassit på 360'n har kontakt med datorns chassi (gärna att du har datorn öppen och lägger 360'n så att den är på kanten in i datorn, ngnstans där det INTE finns färg...

det kan fungera utan VIA-kortet och Iprep, men det är inget du bör lita på... risken är rätt stor att det inte går...
    Jag som trodde jag skulle ha boxen flashad till helgen.
    Vad händer om det inte går, skiter det sig helt eller kan man testa och se?

Vilken metod skulle ni rekommendera om jag inte har via-kortet?

Comment

du kan använda din 360's som powersource ja, men då måste du se till att metallchassit på 360'n har kontakt med datorns chassi (gärna att du har datorn öppen och lägger 360'n så att den är på kanten in i datorn, ngnstans där det INTE finns färg...

det kan fungera utan VIA-kortet och Iprep, men det är inget du bör lita på... risken är rätt stor att det inte går...
      Okej.
      Menar du att det går sönder, eller kan jag testa och se?

Vilket sätt rekommenderar ni för att flasha utan att ha något via-kort?

Comment

Original inlägg av Dikkie Visa Inlägg
        Okej.

Har du inget Connectivitykit utan kör läsaren i din 360 måste du jorda chassit på din 360 med chassit på din PC om du kopplar in enS-ata kabel från ditt moderkort eller annat i din PC till 360 dvd´n.

Jag skulle rekommendera att göra det, prova läsa nyckel o om du inte får ut en nyckel som verkar juste så fortsätt inte.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Har du inget Connectivitykit utan kör läsaren i din 360 måste du jorda chassit på din 360 med chassit på din PC om du kopplar in enS-ata kabel från ditt moderkort eller annat i din PC till 360 dvd´n.

Jag skulle rekommendera att göra det, prova läsa nyckel o om du inte får ut en nyckel som verkar juste så fortsätt inte.
          Jag är medveten om att jag måste jorda 360n i pc's chassi.

Men om jag kör Iprep så får jag upp ett felmeddelande innan programmet startats, nått i stil med: unable to find any (scsi?) divices.

Comment

Jag är medveten om att jag måste jorda 360n i pc's chassi.

Men om jag kör Iprep så får jag upp ett felmeddelande innan programmet startats, nått i stil med: unable to find any (scsi?) divices.
            har du ett sata kort installerat, tex via 6421 som rekommenderas?

Comment

Hade du läst tråden så hade du haft svaret

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              har du ett sata kort installerat, tex via 6421 som rekommenderas?
              Så jag kan inte flasha min dvd med hjälp av Iprep, då jag inte har något via-kort?
              Nyckeln är endast ett nummer som jag kan skriva ner?

Jag har inget connectivity-kit så jag kommer låta xboxen sköta strömförsörjningen till dvd:n.
              Tack!

Är det nödvändigt att ha ett VIA-kontrollerkort?
              Jag har inget separat sata-kontrollerkort, endast mitt moderkorts inbyggda..
              Okej.

Comment

så man öppnar upp 360 och låter inre metallchassit i 360 ta på pc inre metallchassit?

kan ju vara något omständigt få det fungera

har aldrig öppnat och sett hur en 360 är inuti men förmodar detta menar du man ska göra så att dvd inte får ESD?

Comment

Original inlägg av joioi50 Visa Inlägg
                  så man öppnar upp 360 och låter inre metallchassit i 360 ta på pc inre metallchassit?

kan ju vara något omständigt få det fungera

har aldrig öppnat och sett hur en 360 är inuti men förmodar detta menar du man ska göra så att dvd inte får ESD?
                  det är inte det minsta omständigt, bara att ställa så xboxens metallhölje har kontakt med pc. öppnar du pc:n är det kanonlätt och under 360 plasten är det bara metall. man gör det för att både enheterna ska ha samma jordpunkt.

Comment

låter bra, kan man lägga en metallstav mellan enheterna för att få samma jordpunkt?

tänkte om man lägger 360 in i pc kanske pc chassit börjar få irriterande resonans/vibrations ljud från vikten av 360

Comment

låter bra, kan man lägga en metallstav mellan enheterna för att få samma jordpunkt?

tänkte om man lägger 360 in i pc kanske pc chassit börjar få irriterande resonans/vibrations ljud från vikten av 360
                      du kan ta en liten kabel snutt med krokodil klämmor i båda ändarna...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Elektrostatiska urladdningar (på engelska ESD, akronym för Electrostatic Discharge) är vanliga och oftast harmlösa, men kan vara förödande för elektroniska kretsar. När någon är laddad med statisk elektricitet och tar i exempelvis ett dörrhandtag sker en urladdning till jord. Urladdningen sker som en gnista som hoppar från hand till handtag. Den statiska laddningen kan vara positiv eller negativ. Elektronik kan påverkas av elektrostatiska urladdningar genom att gnistan bränner ett litet avbrott i elektronikkretsen och genom den elektromagnetiska puls som gnistan skapar. Räckvidden för gnistans puls är över 10 meter. Skydd mot skadliga urladdningar sker främst via minimering av uppladdning och jordning av arbetsplats.
                        Det ställs krav från framför allt bilindustin på att komponenter samt arbetsskor och -kläder är ESD-klassade.
                        Jordning sker med att man har ett armband med metallbleck, på blecket knäpper man fast en kabel och andra änden till en specialmatta på arbetsbordet. För hemmabruk klipper man bort den änden och löder dit en krokodilklämma. Klämman jordar via element etc. Ett av de mest känsliga komponenter är IC-kretsar. Det är av stor vikt att man inte bär stickad tröja. Ifall man tar av den bildas statisk elektricitet. Nuddar man då ett kretskort Kan de känsliga komponenterna skadas.
                        Man skall även vara jordad när man ämnar öppna en dator eftersom det går mycket ström igenom datorn, så även när den är avstängd så kan den innehålla ström, detta för att en dator innehåller många eletroniska delar som kan tillfälligt lagra ström.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          .
                          Man skall även vara jordad när man ämnar öppna en dator eftersom det går mycket ström igenom datorn, så även när den är avstängd så kan den innehålla ström, detta för att en dator innehåller många eletroniska delar som kan tillfälligt lagra ström.
                          Ett riktigt ESD kit jordar genom ett MOTSTÅND med hög resistans. Fuskar man och bara håller ena handen på diskbänken/elementet eller jordar sig med en vanlig kabel så tar man livet av sig med stor smärta när man råkar pilla på fel ställe....
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X