Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fixa HD-install efter ban!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Bra jobbat.

Ska prova detta på en en 16mb falcon någon dag.. har införskaffat resistorer och en 25polig plug. Ska bara fixa en fin lödpenna först .

Comment

Jag fixade detta på min box och det är helt underbart att kunna installera på hdd:n igen!

Vet någon vart man kan få tag på en usb-lösning till detta. När jag söker på LPT2148 så får jag inga vettiga träffar. Vill gärna kunna läsa och flasha via usb, då en kompis har en som har 256 eller 512mb nand.
      Jag vill gärna köpa inom Sverige för att få hem den snabbt.
      Förslag?

Comment

Sök på LPC-H2148 istället för LPT2148...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack! Det blev en beställning ifrån USA. Hoppas jag får hem det innan nyår. Tog den billigaste frakten.

Comment

Hur vet man vilken NAND man har? Jag har en box som är ganska exakt 1 år gammal med lite-on läsare.

Comment

Original inlägg av Thealmightypofe Visa Inlägg
              Hur vet man vilken NAND man har? Jag har en box som är ganska exakt 1 år gammal med lite-on läsare.
              du vet om du har 256/512 eller 9/16 om du har inbyggt minne eller ej annars vet du inte... såvida det inte står något på nand chippet om hur stort det är? eller om du lyckas hitta modellnummret och söka infon där...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

liten notis till guiden: du behöver inte ha avkabel i ..
                annars stämmer den i övrigt.
                dock körde vi fulmodd med usb dongle happy times efter konvertering av kopplingsschema

Comment

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                  liten notis till guiden: du behöver inte ha avkabel i ..
                  annars stämmer den i övrigt.
                  dock körde vi fulmodd med usb dongle happy times efter konvertering av kopplingsschema
                  thwack's info (xbox-scene)
                  "Take your now wires up 360, and plug in it's power supply (DO NOT TURN THE 360 ON) and hook up its AV/VGA or which ever cable you use"

jaja, då vet ni att det funkar även utan AV-kabel.

Tack psytroll

/360RFUN

Comment

Nu har jag gjort samma sak som guiden men jag kan fortfarande inte installera spel. fick inga errors över huvud taget och körde både hex workshop och degraded. Jag har spelat en del sen boxen blev bannad, kan det ha något med saken att göra? Är det något mer man måste göra? formatera? tömma cache eller liknande?

Comment

Nu har jag gjort samma sak som guiden men jag kan fortfarande inte installera spel. fick inga errors över huvud taget och körde både hex workshop och degraded. Jag har spelat en del sen boxen blev bannad, kan det ha något med saken att göra? Är det något mer man måste göra? formatera? tömma cache eller liknande?
                      posta en log över vad findsecdata finner/extraherar från din dump..

Comment

Är det någon här som kan fixa detta i Göteborg för en slant? Vill helst inte skicka upp den till sthlm så och vågar inte ge mig på att löda själv så :/

Comment

Jag postar en log från findsecdata imorrn då jag har tillgång till rätt dator. En nybörjarfråga bara, hur gör man loggar i cmd?

Ps. jag satt och tittade lite på nand filen manuellt i hex workshop för att leta ut den nyaste time stamp men jag har inte en ny timestamp utan 15 st som går att dela in i tre grupper med samma time stamp. någon som har en aning om vilken man ska ta om man gör detta manuellt?

De tre olika jag har är:
                          Adress - Date stamp
                          00487E10 - 3B6C94CE <------ 8st lika (olika adresser)
                          004B9610 - 3B375E85 <------ 3st lika (olika adresser)
                          004C9E10 - 3B6AA72C <------ 4st lika (olika adresser)
                          Last edited by Thealmightypofe; 2009-12-10, 02:00.

Comment

Jag postar en log från findsecdata imorrn då jag har tillgång till rätt dator. En nybörjarfråga bara, hur gör man loggar i cmd?

Ps. jag satt och tittade lite på nand filen manuellt i hex workshop för att leta ut den nyaste time stamp men jag har inte en ny timestamp utan 15 st som går att dela in i tre grupper med samma time stamp. någon som har en aning om vilken man ska ta om man gör detta manuellt?

De tre olika jag har är:
                            Adress - Date stamp
                            00487E10 - 3B6C94CE <------ 8st lika (olika adresser)
                            004B9610 - 3B375E85 <------ 3st lika (olika adresser)
                            004C9E10 - 3B6AA72C <------ 4st lika (olika adresser)
                            jag tror du ska köra senaste findsecdata för att underlätta och fixa ditt problem, i cmd kan du kopiera text genom att högerklicka, select all, sen räcker det att högerklicka igen i det vitmarkerade för att kopiera. du kan även markera manuellt och sedan högerklicka i det vita igen för att kopiera. lite lättare att läsa det findsecdata spottar ut.

Comment

Jag har läst lite på xbox-scene och där är det flera som har lyckats med hjälp av 360HDFR som tar bort sectioner istället för att patcha dem så jag tror att jag ska försöka med det programmet en gång innan jag ger upp.

Comment

Jag har läst lite på xbox-scene och där är det flera som har lyckats med hjälp av 360HDFR som tar bort sectioner istället för att patcha dem så jag tror att jag ska försöka med det programmet en gång innan jag ger upp.
                                japp, se bara till att ha backup på din (original dump). posta gärna logg ändå om du vill, kul att se hur det ser ut, kanske går att se orsaken, det är så man lär sig, lycka till.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X