Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fixa HD-install efter ban!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Okej nu känns det som att jag har testat allt! Om någon skulle vilja ta en titt på min nand så skulle det vara uppskattat. Det känns som att det är något uppenbart som jag har missat. Jag har också uppdaterat min dashboard efter att jag blev bannad så den senaste uppdateringen är antagligen inte problemet.
    Min original NAND: http://www.megaupload.com/?d=DKZTKBCU

Comment

Wrong post ... Ooops
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det här fungerar hur bra som helst!

Dragonslayer gjorde ett supert jobb på min xbox och nu spelar jag spel igen från hårddisken! Många tack ska du ha!

Comment

Nån som kan visa en sida där man kan köpa alla dessa saker?

helst i svergie om det går.

Comment

Jag kan sälja färdigprogrammerade olimex lpc-H2148 för 795:-
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tänkte beställa grejorna från ELFA, men vet inte vilken en D-Sub stiftdon jag ska ta?

vilken av dessa äre jag ska ha

https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/w...19bbdf5d02.jpg

edit: alla är 25 pin av dom där tror jag?
              Last edited by Stumpen1337; 2010-01-10, 17:08.

Comment

Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
                Tänkte beställa grejorna från ELFA, men vet inte vilken en D-Sub stiftdon jag ska ta?

vilken av dessa äre jag ska ha

edit: alla är 25 pin av dom där tror jag?
                du ska ha den som passar i din dator, det vill säga den med stift på, INTE den som det är hål i...
                du ska ha den här:

Det vill säga en "HANE"
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  du ska ha den som passar i din dator, det vill säga den med stift på, INTE den som det är hål i...
                  du ska ha den här:

Det vill säga en "HANE"
                  en snabb fråga, har alla saker nu. men nu när jag har skalat min internet kabel så ser jag att de har olika färger? är alla samma, eller ska jag ha dom i ngn ordning ?

Comment

tänk efter lite själv färgerna är till för att man ska kunna se vilken kabel man kopplar vart, om du använder internet kabeln till något annat än den är tänkt att användas till från början spelar det väll ingen större roll vilken du använder?

enkelt snabbt svar: det spelar INGEN som helst roll vilken färg du använder till vilken punkt, bara kabeln är ansluten till samma punkt på moderkortet som den är på LPT kontakten (enligt diagram)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      tänk efter lite själv färgerna är till för att man ska kunna se vilken kabel man kopplar vart, om du använder internet kabeln till något annat än den är tänkt att användas till från början spelar det väll ingen större roll vilken du använder?

enkelt snabbt svar: det spelar INGEN som helst roll vilken färg du använder till vilken punkt, bara kabeln är ansluten till samma punkt på moderkortet som den är på LPT kontakten (enligt diagram)
                      Ledarna i en TP-kabel är tvinnade parvis (TP = Twisted Pair) så det ÄR elektriska skillnader i hur magnetfälten påverkar signalerna beroende på hur man kopplar. Men i 60-talsteknik som en parallellportskabel så överlever nog signalerna hur du än gör...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Controller version 1
                        Last filetable change: 0x49
                        ECC change: 0x49 Filetbl: 0x014F Secdata: 0x014E Timestamp: 3B6802CC 2009-11-08
                        ECC change: 0x48 Filetbl: 0x014D Secdata: 0x0377 Timestamp: 3B5CAB39 2009-10-28
                        ECC change: 0x45 Filetbl: 0x037D Secdata: 0x0377 Timestamp: 3B5CAB39 2009-10-28
                        ECC change: 0x40 Filetbl: 0x0376 Secdata: 0x038F Timestamp: 3B377472 2009-09-23

Checking secdata:
                        038F containts not 0 values above offset 1024

Searching for recommended

Extracting secdata:
                        secdata014E.bin
                        secdata0377.bin
                        secdata0377.bin

Extracting filetables:
                        filetable014F.bin
                        filetable014D.bin
                        filetable037D.bin

Creating patched filetables:
                        Patchedfiletable014FBy014D.bin
                        Patchedfiletable014FBy037D.bin

Use:
                        nandpro.exe lpt: -W16 secdata0377.bin 14E 1
                        nandpro.exe lpt: -w16 Patchedfiletable014FBy014D.bin 14F 1

Ska det räcka att skriva: nandpro.exe lpt: -W16 secdata0377.bin 14E 1
                        och nandpro.exe lpt: -w16 Patchedfiletable014FBy014D.bin 14F 1 för att det ska funka.. han skriver över dom blocken direkt på xbox nand eller?

Mvh

Comment

Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
                          Ska det räcka att skriva: nandpro.exe lpt: -W16 secdata0377.bin 14E 1
                          och nandpro.exe lpt: -w16 Patchedfiletable014FBy014D.bin 14F 1 för att det ska funka.. han skriver över dom blocken direkt på xbox nand eller?

Mvh
                          svar ja. se bara till att ha filerna på samma ställe som nandpro.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            svar ja. se bara till att ha filerna på samma ställe som nandpro.
                            Om man kollar så är ju det samma datum på 2a och 3 a.. Dvs updaten som bannade mej.. Efter lite pill fick jag ur den 4e updaten och kunde uppdatera, då funkade det direkt.. Lustigt att jag hade 2 st med samma timestamp.. Så det räckte inte att skriva som secdata rekommenderade.

Skitsamma.. Nu funkar det.. Tack för en bra guide och all hjälp..

Mvh
                            Last edited by flygarn; 2010-01-20, 23:11.

Comment

Ok,
                              MS xbox360 systemuppdatering 2.0.9199.0 (april-2010) ger möjlighet till installation av spel på HDn igen

Jag undrar vad som händer vid uppdatering av nand från MS när man har uncripplat enl. denna tråd?
                              Kanske blir det att flasha in orig. nand bin igen och sedan uppdatera via USB.

Då är det bara codec support som saknas.

Jag har läst om 360n som fastnat, med svartskärm vid boot efter uppdatering.
                              Detta var tydligen på Xenon mb. Sant eller osant, återstår att se?

Någon som testat?

/360RFUN

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                                Ok,
                                MS xbox360 systemuppdatering 2.0.9199.0 (april-2010) ger möjlighet till installation av spel på HDn igen

Jag undrar vad som händer vid uppdatering av nand från MS när man har uncripplat enl. denna tråd?
                                Kanske blir det att flasha in orig. nand bin igen och sedan uppdatera via USB.

Då är det bara codec support som saknas.

Jag har läst om 360n som fastnat, med svartskärm vid boot efter uppdatering.
                                Detta var tydligen på Xenon mb. Sant eller osant, återstår att se?

Någon som testat?

/360RFUN
                                det där felet är troligen bara att maskinen var på väg att dö, och dog under updaten men att den inte kan tala om det eftersom uppdateringen ligger ivägen eller något... Xenon maskiner är kända för att dö utan anledning
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X