Original inlägg av rexinz
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Original spelen går att spela med en JTAG som standard ja, alltså från skiva... det går även att köra backup skivor OM man flashat maskinen också (dvd enheten)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Tackar för det underbart snabba svarat!Original inlägg av Swizzy Visa InläggOriginal spelen går att spela med en JTAG som standard ja, alltså från skiva... det går även att köra backup skivor OM man flashat maskinen också (dvd enheten)
Den är flashad och klar så ska bara ta mod till mig att Jtagga den lilla maskinen!
- Citat
- Flag
Comment
-
Har en fråga.. Jag följde guiden för att lägga in spelen på en extern hdd till pricka(förutom att ja använde ExisoGUI istället för XIB när ja extraktade spelen) och nu när ja går in i xexmenu så har ja först mapparna Apps -> Games / Emus / Videos och inne i Games ligger Batman, Lego Potter, Lego Pirates och Tekken 6. När ja trycker på dom så kommer ja in i ännu en mapp med allt från 8 till flera hundra filer och ja får leta upp en som heter default och starta spelen genom att trycka på den. Jag fick för mig att de skulle starta när ja trycker på spelnamnet i gameskatalogen. Har ja fattat detta fel eller har ja gjort något fel? =(
- Citat
- Flag
Comment
-
Dom ska dyka upp under games discovery, alltså första menyn, annars kan du välja mappen och trycka på Start knappen istället för att trycka på A knappenOriginal inlägg av Vieu Visa InläggHar en fråga.. Jag följde guiden för att lägga in spelen på en extern hdd till pricka(förutom att ja använde ExisoGUI istället för XIB när ja extraktade spelen) och nu när ja går in i xexmenu så har ja först mapparna Apps -> Games / Emus / Videos och inne i Games ligger Batman, Lego Potter, Lego Pirates och Tekken 6. När ja trycker på dom så kommer ja in i ännu en mapp med allt från 8 till flera hundra filer och ja får leta upp en som heter default och starta spelen genom att trycka på den. Jag fick för mig att de skulle starta när ja trycker på spelnamnet i gameskatalogen. Har ja fattat detta fel eller har ja gjort något fel? =(
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Då har ja gjort nått fel. Xexmenu hittar inga spel alls när ja kollar första menyn. Jag får tabba mig vidare genom rb till min externa hdd.Original inlägg av Swizzy Visa InläggDom ska dyka upp under games discovery, alltså första menyn, annars kan du välja mappen och trycka på Start knappen istället för att trycka på A knappen
Måste ja gå in på hdd:n genom xboxen direkt efter jag formaterat den och "göra om" den? typ settings -> memory -> usb disken och sedan config eller costomize?
Spelar de roll hur man döper katalogerna och hur många dom är? Först skapade jag USBdisken -> Apps -> Games osv.. Testade igen och körde USBdisken -> Spel osv.. men same shit..Last edited by Vieu; 2012-06-10, 12:50.
- Citat
- Flag
Comment
-
Du ska bara ha hårddisken FAT32 formaterad, sedan ska spelen ligga:Original inlägg av Vieu Visa InläggDå har ja gjort nått fel. Xexmenu hittar inga spel alls när ja kollar första menyn. Jag får tabba mig vidare genom rb till min externa hdd.
Måste ja gå in på hdd:n genom xboxen direkt efter jag formaterat den och "göra om" den? typ settings -> memory -> usb disken och sedan config eller costomize?
Spelar de roll hur man döper katalogerna och hur många dom är? Först skapade jag USBdisken -> Apps -> Games osv.. Testade igen och körde USBdisken -> Spel osv.. men same shit..
x:\Games\Spel1\Default.xex
x:\Games\Spel2\Default.xex
x:\Games\Spel3\Default.xex
^ ligger dom inte så kommer inte XEXMenu hitta domGoogle is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Ahh. Fick det att fungera nu. Tackar.Original inlägg av Swizzy Visa InläggDu ska bara ha hårddisken FAT32 formaterad, sedan ska spelen ligga:
x:\Games\Spel1\Default.xex
x:\Games\Spel2\Default.xex
x:\Games\Spel3\Default.xex
^ ligger dom inte så kommer inte XEXMenu hitta dom
- Citat
- Flag
Comment

Comment