Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide för er som har LT+, hur man går tillväga med iso filen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... den fungerar inte speciellt bra med vissa brännare... kolla skivan med ABGX360 istället efter bränning
    Nähä, men jag kan ju inte erase:a? :S
    Hur kollar jag skivan då med ABGX då?

Comment

Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
      Nähä, men jag kan ju inte erase:a? :S
      Hur kollar jag skivan då med ABGX då?
      Man kan inte erase:a en DL skiva, dom ända skivorna du kan erase:a är RW och du kollar skivan med ABGX360 genom att välja Burnt DVD eller något sådant i dropdown menyn uppe till vänster <^
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Man kan inte erase:a en DL skiva, dom ända skivorna du kan erase:a är RW och du kollar skivan med ABGX360 genom att välja Burnt DVD eller något sådant i dropdown menyn uppe till vänster <^
        Det står ju RW i hörnet på fodralet! :O
        Vad är det ABGX360 "kollar" då?

Comment

Det står ju RW i hörnet på fodralet! :O
          Vad är det ABGX360 "kollar" då?
          Olika värden, och speldatan... om skivan är rätt bränd kommer det inte vara några problem för ABGX360 att se innehållet på skivan (förutsatt att brännaren/läsaren klarar av o läsa...) Well, att det står RW i hörnet är typ normalt... det är så loggan ser ut men det betyder inte automatiskt att skivan går att bränna om x antal gånger
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Olika värden, och speldatan... om skivan är rätt bränd kommer det inte vara några problem för ABGX360 att se innehållet på skivan (förutsatt att brännaren/läsaren klarar av o läsa...) Well, att det står RW i hörnet är typ normalt... det är så loggan ser ut men det betyder inte automatiskt att skivan går att bränna om x antal gånger
            Helvete! Så detta kommer att hända lite då och då? :S

Comment

Vad menar du med "detta kommer hända lite då och då"?? sen kan också felet bero på att skivan inte körs i 2.4x som du sätter den i, kör i 4x istället... och det kan även bero på din phillips brännare, jag säger inte att den är värdelös eller kass, snarare att det finns brännare som KAN fungera bättre än din brännare till jsut 360 spel (Samsung/Pioneer är det som rekomenderas, Pioneer har slutat tillverka brännare så Samsung är det du får köpa i dagsläget)
              Google is your friend!

Comment

inget fel på bränningen. kolla den med abgx360 som swizzy sa och posta loggen från det så återkommer vi om den är okej. klicka ur verify i imgburn för 360-backuper, den är värdelös för det ändamålet.

Comment

Vad menar du med "detta kommer hända lite då och då"?? sen kan också felet bero på att skivan inte körs i 2.4x som du sätter den i, kör i 4x istället... och det kan även bero på din phillips brännare, jag säger inte att den är värdelös eller kass, snarare att det finns brännare som KAN fungera bättre än din brännare till jsut 360 spel (Samsung/Pioneer är det som rekomenderas, Pioneer har slutat tillverka brännare så Samsung är det du får köpa i dagsläget)
                  "Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... "

Orkar fasen inte köpa mig en ny brännare! :P Gjort slut på alla pengar efter att jag besökte Mediamarkt. :O Jag kör 6x!

Comment

"Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... "

Orkar fasen inte köpa mig en ny brännare! :P Gjort slut på alla pengar efter att jag besökte Mediamarkt. :O Jag kör 6x!
                    Woops, läste i fel sektion skivan ska inte köras i mer än 2.4x... kolla vad skivan klarar det står på dom, och det står även i IMGBurn

Jag e lite trött ikväll känner jag, men prova att sänka hastigheten till 2.4x istället och bocka ur Verifiering i settings det är bara onödigt
                    Google is your friend!

Comment

Woops, läste i fel sektion skivan ska inte köras i mer än 2.4x... kolla vad skivan klarar det står på dom, och det står även i IMGBurn

Jag e lite trött ikväll känner jag, men prova att sänka hastigheten till 2.4x istället och bocka ur Verifiering i settings det är bara onödigt
                      Det står ju 8x på skivan. 2,4x borde ju ta ett jäkla tag. Behöver spelen snabbt. :P

Comment

Det står ju 8x på skivan. 2,4x borde ju ta ett jäkla tag. Behöver spelen snabbt. :P
                        Really? Media code säger 2.4x i loggen o.O oh well, om spelen verkligen inte fungerar och du har den senaste firmwaren (LT+ 1.1) är det med största sannolikhet brännaren, för du kör med Verbatim skivor right?
                        Google is your friend!

Comment

Really? Media code säger 2.4x i loggen o.O oh well, om spelen verkligen inte fungerar och du har den senaste firmwaren (LT+ 1.1) är det med största sannolikhet brännaren, för du kör med Verbatim skivor right?
                          Ahapp :P Senaste firmware och Verbatim skivor. Aja, tack för hjälpen!
                          Last edited by Dundercalle; 2010-12-26, 00:34.

Comment

Neeeej, inte igen! Ännu enjädra skiva förstörd!
                            Fan, jag som var så nära! Ville spela lite ikväll. :P Bränt Kinect spel hela dagen som är till för lillen.

Fungerar denna: http://www.inet.se/artikel/7104216/samsung-se-s084f-vit ?

Comment

Det är svårt o säga, men troligtvis kommer den fungera bra ja vill du vara säker på att den ska fungera kan du ju köpa en av oss annars: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1052&xSec=92

det är 5:- mer... sen vet jag inte hur inet sköter frakt kostnader och sådär, men vi kör med postförskott... eller så kan man betala i förväg (tar längre tid)
                              Google is your friend!

Comment

Det är svårt o säga, men troligtvis kommer den fungera bra ja vill du vara säker på att den ska fungera kan du ju köpa en av oss annars: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1052&xSec=92

det är 5:- mer... sen vet jag inte hur inet sköter frakt kostnader och sådär, men vi kör med postförskott... eller så kan man betala i förväg (tar längre tid)
                                Hur lång tid tar det för frakt?
                                Får den DVD-läsaren jag postade för 430 + gratis frakt hos Dustin, och dem är snabba. Men jag vill ju vara säker. Skulle vara gött att få den imorrn dock...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X