Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkoder vid dashboard uppdateringar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan kolla på nätet om det finns någon som haft problem med nya dashboarden brukar dyka upp info om det ganska fort kolla annars med oss här på forumet så svarar vi oftast ganska fort, sen beror det lite på när du frågar, frågar du precis när uppdateringen kommit ut lär vi inte ha något bra svar till dig, men frågar du några dagar efter att uppdateringen först dykt upp på nätet lär vi kunna svara på vad den gör, och huruvida det är säkert att uppdatera eller ej...
    Jo, jag har läst en del på andra sajter om ämnet, men olika svar hela tiden vad som fungerar och inte, men känns som att frågar man här så får man alltid "rätt" svar . Livstids support när man köper från psxcare . Tack för svaren!

Comment

Försökte uppdatera med felkod 3151 men det funkade inte. Kan det bero på att jag har en för gammal flashning? osäker på vilken jag har.
      Min felkod är 3151-397f-b800-0f00-c000-0034

Comment

Original inlägg av Johnsirluke Visa Inlägg
        Försökte uppdatera med felkod 3151 men det funkade inte. Kan det bero på att jag har en för gammal flashning? osäker på vilken jag har.
        Min felkod är 3151-397f-b800-0f00-c000-0034
        Läs igenom hela första inlägget igen och gör om och gör rätt.... uppdateringen du ska ha är 14719
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för det snabba svaret!
          Lyckades hitta en update som funkade men nu funkar inte spelen. Är enda utvägen att flasha om?

Comment

Original inlägg av Johnsirluke Visa Inlägg
            Tack för det snabba svaret!
            Lyckades hitta en update som funkade men nu funkar inte spelen. Är enda utvägen att flasha om?
            Again, läs om första inlägget... där står det allt du behöver veta för att förstå vad som hänt dig, Ja, den ända utvägen är att flasha om läsaren eftersom Microsoft tog bort din flashning på dvd'n (eller blockerade den, beroende på vilken läsare du har)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Om inte punkt 11 funkar, dvs 11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt. Vad göra? Tre olika USB minnen provade. Det står ju "bör", vad kan vara problemet då?

Comment

Original inlägg av slevin Visa Inlägg
                Om inte punkt 11 funkar, dvs 11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt. Vad göra? Tre olika USB minnen provade. Det står ju "bör", vad kan vara problemet då?
                Vad får du för felkod? har du kollat med x360 Update Toolbox vad felkoden betyder? vissa fel kan du inte lösa genom att bara köra in rätt uppdatering...

Om du har en BenQ läsare (vita kablar) kanske du måste starta konsollen med trayen halvvägs ut, detta gör du genom:

1. Starta konsollen, öppna trayen med eject
                2. Dra ur ström kabeln från konsollen (OBS: DU KAN INTE STÄNGA AV NORMALT!)
                3. Tryck in trayen halvvägs in (så den är halvt öppen)
                4. Koppla in ström kabeln och starta konsollen med ett usbminne som har rätt uppdatering...
                Google is your friend!

Comment

Jodå, kört toolbox och petade in min felkod 3524-397F-2800-0F00-C000-0034. Fick till svar att jag har 13604 idag och behöver 14719. Den har jag därmed laddat ner och lagt över. Trixet med trayen lirade inte heller tyvärr.

Comment

Hmm, felkoden du får säger att den inte hittar uppdateringen, då ska det helt enkelt vara att du laddar hem den och lägger på usb minne som du kopplar direkt till konsollens usb, att du går från 13604 och uppåt tyder på att problemet uppstått med en xk3y?

Du kan isåfall också välja spelet manuellt om du har en display att välja spel med, det bör också funka lika bra...

Prova även att formatera om ett minneskort i FAT32 i windows med "Standard" som inställning för allokeringsstorleken... det kan ibland bli lite strul med filsystemet som löser sig vid en formatering, och xboxen kan vara lite små kinkig ibland... om alla minnena du testat är av samma modell kan det vara att just den modellen inte är kompatibel med Xbox 360...

Testa gärna olika minnen från olika tillverkare etc. du kan även testa usb hårddiskar
                    Google is your friend!

Comment

Tack för dina tips men det lirar inte för mig. Är antagligen för mycket novis för att kunna hantera detta. Formatering och allt är gjort men uppateringen via USB (två olika typer av minnen och en hd) funkar inte. Boxen stannar vid System update stopped skärmen med felkoden varje gång. och ja, felet har uppstått med en xk3y. Dock kan jag inte välja spelen via den såvida det inte finns ett annat sätt än det jag vet. Dvs att i xboxmenyn via A knappen ejecta och sedan välja HD och sitt spel. Får nog bli att åka in med enheten istället. Tack för din hjälp.

Comment

Original inlägg av slevin Visa Inlägg
                        Tack för dina tips men det lirar inte för mig. Är antagligen för mycket novis för att kunna hantera detta. Formatering och allt är gjort men uppateringen via USB (två olika typer av minnen och en hd) funkar inte. Boxen stannar vid System update stopped skärmen med felkoden varje gång. och ja, felet har uppstått med en xk3y. Dock kan jag inte välja spelen via den såvida det inte finns ett annat sätt än det jag vet. Dvs att i xboxmenyn via A knappen ejecta och sedan välja HD och sitt spel. Får nog bli att åka in med enheten istället. Tack för din hjälp.
                        Du kan även testa o bränna ut uppdateringen på en valfri skiva, men det är inte rekomenderat eftersom skivan blir värdelös efter uppdateringen troligen så att boxen vill att någon annan löser problemet på exakt samma sätt som du precis försökt göra

Varit med om det några gånger faktiskt, att kunder som läst denna guiden sedan kommit in till oss på PSXCare (när jag jobbade där, gör inte det just nu) och jag löste problemet genom att bara sätta i mitt usbminne (kollar jag sedan på kundens minne har det allt varit rätt...)
                        Google is your friend!

Comment

Update error

Försöker uppdatera till dashboard version 14719 har idag version 13599 (Xbox phat med Xk3y installerad). Får följande felkod 351F-397F-1600-0703-C000-0099. Har provat att köra X360 update toolbox1.1 på felkoden men där står bara att jag skall uppdatera till 14719. Försöker och försöker men får bara upp samma felkod om och om igen. Kan det vara så att jag måste flasha om dvd-läsaren till original firmware för att komma vidare med dashboard uppdateringen? Har provat med flera olika USB-minnen men samma problem uppstår HJÄÄÄÄÄLP!!!

Comment

Original inlägg av Rambler Visa Inlägg
                            Försöker uppdatera till dashboard version 14719 har idag version 13599 (Xbox phat med Xk3y installerad). Får följande felkod 351F-397F-1600-0703-C000-0099. Har provat att köra X360 update toolbox1.1 på felkoden men där står bara att jag skall uppdatera till 14719. Försöker och försöker men får bara upp samma felkod om och om igen. Kan det vara så att jag måste flasha om dvd-läsaren till original firmware för att komma vidare med dashboard uppdateringen? Har provat med flera olika USB-minnen men samma problem uppstår HJÄÄÄÄÄLP!!!
                            Skall inte vara några problem att uppdatera med USB minne, se bara till att starta boxen med eject så du stänger av xk3y så den inte kan störa något.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Rambler Visa Inlägg
                              Du har slut på minne någonstans verkar det som, NTStatusen (0xC0000099 dvs C000-0099 i felkoden) översätts till: STATUS_ALLOTTED_SPACE_EXCEEDED

Har du gjort som det står i guiden att ta bort alla minnes enheter du har till maskinen?
                              Google is your friend!

Comment

Tack Swizzy för en instruktion som tom. jag förstår och klarar av att utföra!

//Björn

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X