Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

unbanna 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tror det är enklare än så ... om dom vill banna konsolen "off-line" så borde MS kunna ha en lista över bannade boxar i själva uppgraderingspaketet, behöver inte ens skrivas till NAND (blir ju en rätt stor lista med 1 miljon boxar).

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
      Jag tror det är enklare än så ... om dom vill banna konsolen "off-line" så borde MS kunna ha en lista över bannade boxar i själva uppgraderingspaketet, behöver inte ens skrivas till NAND (blir ju en rätt stor lista med 1 miljon boxar).
      man skulle banna boxar inom vissa intervall, då blir listan mindre då man kan skriva start ID't och slut ID't och på så sätt banna ALLA boxarna inom dessa intervall, men det e klart, fungerar bara om man har ett stort antal boxar med ID som ligger mellan varandra som är bannade...

och då lägga den här informationen i uppdateringen alltså.. man spar då ganska mycket plats
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
        Även den här metoden kringgås av updaten.. eftersom listan på bannade konsoller finns i uppdateringen som skrivs till nand...

Jag gissar att dashborden måste startas upp i skrivbart läge minst en gång för att konfigureras!
        denna metoden motverkar inte banning, bara att man får ha kvar funktionen att installera till hdd.

Comment

Jag menade att man kan inte uppdatera dashboard utan att stänga av skrivskyddet...
          men NU används ju inte crl filen ändå...
          i post #10 skrev jag om hdd-cripple funktionen
          nu är ju metoden känd och man få tillbaka funktionen igen.. och DÅ är det ju mycket roligare om microsoft inte skriver om secdata datat i nand

Comment

såg att de kommit ut nåt som heter så här på xboxsky:

360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03

360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03 will allow you to automatically patch your nand to restore the functionalities of hard disk installation of your favorite games on Xbox 360 after a ban. This software requires no installation is as standalone.

Changelog 1.03:

- Fix a bug on some nand dump on timestamp $ m

Not having been nand Jasper 256MB and 512MB hands for testing, this version supports only 16MB of the Nandi. Do not hesitate to send me your nandi of 256/512 MB to update my software. A bientôt!

va tror ni om de? kan de va nåt som funkar? vore ju skönt om de funkade, slippa löda osv.
            sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
              såg att de kommit ut nåt som heter så här på xboxsky:

360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03

360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03 will allow you to automatically patch your nand to restore the functionalities of hard disk installation of your favorite games on Xbox 360 after a ban. This software requires no installation is as standalone.

Changelog 1.03:

- Fix a bug on some nand dump on timestamp $ m

Not having been nand Jasper 256MB and 512MB hands for testing, this version supports only 16MB of the Nandi. Do not hesitate to send me your nandi of 256/512 MB to update my software. A bientôt!

va tror ni om de? kan de va nåt som funkar? vore ju skönt om de funkade, slippa löda osv.
              utan installation menas att du kan köra programmet utan installation. du måste fortfarande löda och ha dig, programmet bör eller vara liknande ett som redan finns ute som gjordes av boby2pc. står förövrigt om bobys program på xbox-scene.

kollade upp programmet och det är 360 HDFR v1.03 (by SoulHeaven), alltså ingen nyhet och det gör samma saker som bobys typ.
              Last edited by int21; 2009-11-28, 16:41.

Comment

jaså ok, då var de ju inte lika kul. men å andra sidan så är de ju skitsamma om man har blivit bannad, man kan ju ändå inte lämna in boxen på lagning.
                men är ju bra att ha lite koll på om kan göra nåt för att tex kunna spara spel hdd när/om man blir bannad.
                förhoppningsvis blir man de aldrig elr att de åtminstone dröjer länge till så att folk har hunnit testa såna här grejer o kan säga om de funkar elr ej.
                sigpic

Comment

skulle vilja veta om jag skulle kunna unbanna en 360 som jag kört senaste need for speed på ? alltså den var jtagbar innan och hade precis flashat den o hade spelet framme o grabben skulle förstås spela det på den xboxen oxå klantig som man är lät man spelet ligga framme .
                  har redan all info från en 360 som inte var bannad innan men var rrod ......
                  hoppas ni fatta nått :P

Comment

Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
                    skulle vilja veta om jag skulle kunna unbanna en 360 som jag kört senaste need for speed på ? alltså den var jtagbar innan och hade precis flashat den o hade spelet framme o grabben skulle förstås spela det på den xboxen oxå klantig som man är lät man spelet ligga framme .
                    har redan all info från en 360 som inte var bannad innan men var rrod ......
                    hoppas ni fatta nått :P
                    nfs:hp kräver senaste dashboard så boxen går inte att jtag:a längre om ni spelat detta, synd! det går tyvärr inte att ta bort ban från en box.

blev den bannad så fort menar du?

Comment

nää men den va bannad nna så jag ville ju ta infot från min rrod o unbanna den men eftersom jag nu kört nfs så kommen jag ju inte kunna unbanna eftersom den inte går jtag blää om man återställde konsollen borde den ju gå tillbaks till första dashen den hade skulle varit mycket roligare då ju :P

Comment

Kostar mer än det smakar som jag skrivit innan.
                        Billigare köpa en original maskin o originalspel o köra online med.

Bannad 360 kan du ju fortf spela offline med
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X