Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Bad blocks, ja. Du remappar dom manuellt sen.

Eller med redline99:n verktyg. Men det går lika enkelt manuellet.

Du kan även öppna urläsningen i degraded så ser du vart ******* ska mappas till (i slutet av nandet typ 3fa-3ff).
    Last edited by POi2; 2009-12-06, 20:12.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
      Bad blocks, ja. Du remappar dom manuellt sen.

Eller med redline99:n verktyg. Men det går lika enkelt manuellet.

Du kan även öppna urläsningen i degraded så ser du vart ******* ska mappas till (i slutet av nandet typ 3fa-3ff).
      okey tackar, körde de manuellt=) håller på att skriva in xbreboot i den nu, får se hur de går xD

Edit:
      Xbr funkar nu=D första gången ja starta efter att ja hade skrivit in de i nandet så fick ja e71.
      efter de så skrev ja in de en gång till utan all lägga med config.bin å då funka de med en gång=D
      Last edited by matte.90; 2009-12-07, 01:18.
      *PS3 slim 120- CFW 3,55
      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
      *Xbox 360 slim original so far
      *Pstwo original x)
      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Jag hade nog flax, för mig funkade allt direkt. Verkar som om många har problem med just config blocken.

Lödde om allt sent igår så nu sticker det bara ut en liten serie-port-hona från sidan av boxen. Ser snajsigt ut

Gäller bara att hitta tid att leka vidare.

Comment

Jag hade nog flax, för mig funkade allt direkt. Verkar som om många har problem med just config blocken.

Lödde om allt sent igår så nu sticker det bara ut en liten serie-port-hona från sidan av boxen. Ser snajsigt ut

Gäller bara att hitta tid att leka vidare.
          ahh ja hade ganska mkt problem me det x)
          Funkade inte på första datorn, funkade inte på andra datorn.
          På tredje datorn funkade det, men ja fick läsa ur nandet ca 7 gånger(tog 1 timma per läsning!) tills ja fick fram två stycken som matchade precis.
          sen fick ja lägga in de två gånger då den fick e71 första gången med config blocken.

men nu funkar de utmärkt! =D
          nu börjar de värkligen hända grejer i 360 homebrew världen!
          xexloader är ett riktigt fint program till xboxen=)

ja lödde sladdarna till en vga hona som sitter framför hårddisken på xboxen, ser inte så tokigt ut heller=) åså har ja en lpt kabel som ja skarvat ihop me en vga hane.
          *PS3 slim 120- CFW 3,55
          *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Måste ju jag också posta lite xbox-pron senare ikväll

Nästan bättre som du gjorde, slipper man klippa i metallchassit också (min kontakt sitter under hdd:n).

Jag hade också problem med urläsningen till å börja med... sen hittade jag inställningarna i bios som gav perfekta resultat varje gång... det känns säkrare att skriva till nand också när man vet att urläsningen funkar korrekt hela tiden.

Comment

ahh gö de ;D

mjo fast de bli ju ännu mer diskret om den sitter under hdd:n=)

ahh ja blev lite nojjig där efter att ja hade börjat skriva till nand, trodde aldrig att de skulle gå att skriva till den så lätt som de gjorde xD

går de att lägga in en ny hdd i xbr? eller e de bara på freeboot?
              går de att koppla in en 3,5" sata? eller drar dom för mycket ström för att drivas me xboxen?
              *PS3 slim 120- CFW 3,55
              *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Ska gå att lägga till vilken FAT/FAT32-formatterad disk som helst om jag inte läst helt fel.

Känns som extern USB-HDD är lämpligast. Men jag tror det var någon som skrev något om 3.5" ... borde gå så länge den inte drar allt för mycket ström.
                http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13001.0

Förresten, har du (eller ni andra som gjort detta) plockat bort R6T3 ?
                Last edited by POi2; 2009-12-07, 16:46.

Comment

okey tackar=)

man får la vänta tills någon har testat =P

Om de funkar så kan ja nästan lova att nått företag typ xcm eller tailsmoon, kommer att göra ett replacement skal till xbox hdd:n så att man får plats med en 3,5" ^^
                  *PS3 slim 120- CFW 3,55
                  *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Hmm blir nog trångt. Men jag tycker nog en USB-HDD är smidigare. Sen är nog marknaden för liten, de flesta har uppgraderat sina maskiner och därigenom förlorat chansen till JTAG-hacket.

Comment

Hmm blir nog trångt. Men jag tycker nog en USB-HDD är smidigare. Sen är nog marknaden för liten, de flesta har uppgraderat sina maskiner och därigenom förlorat chansen till JTAG-hacket.
                      menar ju klart ett hddskal som är något större=P eller kanske tillochmed en Xtender(som på gammelxbox)

mjo de har du rätt i, om dom nu inte hittar nån ny exploit att utnyttja.
                      kanske är lättare för dom att hitta nu när systemet är lite mer öppet.
                      only time will tell.

jo de är ju smidigt me usb hdd, men de är lite mer stilrent att ha allt i en och samma låda ;D
                      *PS3 slim 120- CFW 3,55
                      *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Tänkte slänga in freeBOOT eller xbreboot på min nyinköpta (begagnade) xbox 360 men den var uppdaterad så det fungerade inte . Ringde upp förra ägaren och fick veta att den var flashad, och såg sedan att den var bannad.

Hoppa nu att någon kommer på ett sett för oss med bannade boxar att få in FB eller XBR så man kan fixa en egen DEV-box.

MVH Billy

Comment

Ska gå att lägga till vilken FAT/FAT32-formatterad disk som helst om jag inte läst helt fel.

Känns som extern USB-HDD är lämpligast. Men jag tror det var någon som skrev något om 3.5" ... borde gå så länge den inte drar allt för mycket ström.
                          http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13001.0

Förresten, har du (eller ni andra som gjort detta) plockat bort R6T3 ?
                          nä, har aldrig rört min r6t3=P
                          du då?
                          *PS3 slim 120- CFW 3,55
                          *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Nu blir jag riktigt sugen på att se till att få det här gjort på min gamla Xbox som bara ligger här och väntar på att få lite nytt lödtenn i sig. Man kan säga att jag vet vad jag ska hitta på, på mitt annalkande jullov som snart är här. Känner på mig att det här förmodligen blir en roligare present än dem som tomten (kanske) kommer med.

Comment

Original inlägg av beeimages Visa Inlägg
                              Tänkte slänga in freeBOOT eller xbreboot på min nyinköpta (begagnade) xbox 360 men den var uppdaterad så det fungerade inte . Ringde upp förra ägaren och fick veta att den var flashad, och såg sedan att den var bannad.

Hoppa nu att någon kommer på ett sett för oss med bannade boxar att få in FB eller XBR så man kan fixa en egen DEV-box.

MVH Billy
                              Det ser tyvärr VÄLDIGT mörkt ut

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                                nä, har aldrig rört min r6t3=P
                                du då?
                                Tog bort den nu för att vara på säkra sidan.

Lite JTAG-pron:

Inte speciellt snyggt inne, men det funkar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X