Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ahh de tycker jag, de blir ju bara svårare och svårare att få tag på jtag konsoller. (sålänge dom inte hittar en ny exploit)

och en rrod lagad konsoll vet man ju inte hur länge den håller.

jag är lite orolig för min konsoll, den har inte vart på reperation sen augusti 2007 (en xenon) fast den har inte visat några symtom för problem men man vet ju aldrig xD
    Jag har inte sett några i butik på ett tag, de flesta verkar vara tillverkade runt juli-september.
    Hur mycket tror ni man kan sälja en falcon som kan jtagas för? ingen rrod maskin utan en som i princip bara stått ett bra tag.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
      ahh de tycker jag, de blir ju bara svårare och svårare att få tag på jtag konsoller. (sålänge dom inte hittar en ny exploit)

och en rrod lagad konsoll vet man ju inte hur länge den håller.

jag är lite orolig för min konsoll, den har inte vart på reperation sen augusti 2007 (en xenon) fast den har inte visat några symtom för problem men man vet ju aldrig xD

Edit: tänkt dock på att du bör använda en usb lösning för att läsa ur och flasha 256/512mb moderkort, annars tar de typ minst 12timmar att läsa ur minnet en gång.

fast de kanske funkar att läsa ur en liten del och lägga in xell sen nvända linux och lflash för att läsa ur och flasha nandet. (är inte så insatt på dom stora nand:en)
      Räcker att läsa ur dom första 64mb (Nandpro lpt:/usb: -r64 filnamn.bin).

Har precis gjort en jasper 256mb som tickar som en klocka.

Comment

Skrev tidigare att jag sett en xbox på mediamarkt från 2009-05. Jag åkte dit igen med pengar och kollade nogrannt, det var inte alls en box från 2009-05 utan från 2009-09. Alla boxar jag kollade var tillverkade 2009-07 eller senare.

Comment

Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
          Skrev tidigare att jag sett en xbox på mediamarkt från 2009-05. Jag åkte dit igen med pengar och kollade nogrannt, det var inte alls en box från 2009-05 utan från 2009-09. Alla boxar jag kollade var tillverkade 2009-07 eller senare.
          vad surt, det är lika svårt med auktionsiter verkar det som, varenda box verkar va bannad med senaste update. inget roligt finns att jtag'a. ångrar rejält man sålde xephyr boxen, men den hade väl rrod:at inom en kvart ändå.

Comment

jag säljer en.
            http://forum.psxcare.com/support/sho...091#post223091
            i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Jag tror jag har en box hemam med gamla dashboarden ( gamla modellen utan HDMI ) som jag inte uppdaterat på lastlänge jag kan tänkas leva utan, nej den är inte bannad heller
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

OT Big TIME im postin in ze forum From ze 360
                <3
                Linux livecd 2.6.21.1 #8 SMP Thu May 3 17:09:56 CDT 2007 ppc64 Xenon Xenon Game Console GNU/Linux

Comment

Inte påläst nog.

Har det kommit någon ny version på den här homebrew som gör att det går att installera på en xbox som har senaste dashboarden?
                  Går det att nergradera till den dashboarden som kom med boxen då man köpte den för 1 år sen typ?

Comment

Nej. Har man installerat dashboard 8xxx är det kört. Troligen kommer inget annat hack.

Comment

• Vi har c:a 20st sprillans jasper eliter som skall säljas med diverse varianter på hacken :-)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Vi har c:a 20st sprillans jasper eliter som skall säljas med diverse varianter på hacken :-)
                        om vi lyckas få det att fungera, vi hade lite problem med det igår, vet inte om micke hittade lösning på det problemet... :/
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          om vi lyckas få det att fungera, vi hade lite problem med det igår, vet inte om micke hittade lösning på det problemet... :/
                          va va de som strulade då?
                          *PS3 slim 120- CFW 3,55
                          *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                          *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                          *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                          *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                          *Xbox 360 slim original so far
                          *Pstwo original x)
                          *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

• Var tydligen för ny loader i dom ändå :-(

Skall gå igenom lagret med arcade nu och se om någon av dom är gamla nog.

Jag har ju bunkrat upp "några" 360 basenheter med lättflashade lite-ons, vi trodde vid första anblicken att dom även var gamla nog för att jtaggas.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Var tydligen för ny loader i dom ändå :-(

Skall gå igenom lagret med arcade nu och se om någon av dom är gamla nog.

Jag har ju bunkrat upp "några" 360 basenheter med lättflashade lite-ons, vi trodde vid första anblicken att dom även var gamla nog för att jtaggas.
                              okey tråkigt=(

konsoller med tillverkningsdatum eller reparerade innan juni -09 ska de inte va några problem med.
                              sen tror ja de är nånstans upp till 20-23 juni -09 som de funkar på en del, men desto tidigare dag i juni är ju större chans att de funkar.
                              efter juni -09 så är de kört.

sen ska de ju såklart vara kernel före v.8xxx, men de vet dom flesta vid de här laget x)
                              *PS3 slim 120- CFW 3,55
                              *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                              *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                              *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                              *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                              *Xbox 360 slim original so far
                              *Pstwo original x)
                              *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

• Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                                okey tråkigt=(

konsoller med tillverkningsdatum eller reparerade innan juni -09 ska de inte va några problem med.
                                sen tror ja de är nånstans upp till 20-23 juni -09 som de funkar på en del, men desto tidigare dag i juni är ju större chans att de funkar.
                                efter juni -09 så är de kört.

sen ska de ju såklart vara kernel före v.8xxx, men de vet dom flesta vid de här laget x)
                                Jotack jag märkte det.
                                var lite struligt och fick lite mer info per irc, vilket leder till att jag säkert är skyldig nån stackare i brasilien lite öl.. + en och en annan svensk..

det enda egentligen bästa sättet att kolla om maskinen går att använda till fulländo med XBR är att dumpa nanden och kolla vilken bootloader maskinen har .. så UT OCH TÖM classe i nyköping på maskiner!

lägger upp en lite mindre sidoknullad guide för de som redan har XBReeboot 3 i sina maskiner eller får för sig att köpa en av oss (PSXCARE).
                                skall bara fixa till lite indenteringar etc. och fixa lite ful-länkar ..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X