Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Du har troligen spelat ett spel som har uppdaterat dashboarden.

Comment

• Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
      Fuck! Det står K:2.0.8498.0. Fast det är ju konstigt eftersom jag aldrig lirat LIVE. Har inte ens varit uppkopplad med xboxet via kabel eller router. Och som sagt konsolen är ju från 2008.
      precis som POi2 säger, du har troligen fått uppdateringen igenom ett spel.
      wave 4 och wave 5 spelen uppdaterar dashboarden så att den blir 2.0.8xxx.0, spelar ingen roll om de är ett bränt eller ett orginal spel.
      *PS3 slim 120- CFW 3,55
      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
      *Xbox 360 slim original so far
      *Pstwo original x)
      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

• Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
        Fuck! Det står K:2.0.8498.0. Fast det är ju konstigt eftersom jag aldrig lirat LIVE. Har inte ens varit uppkopplad med xboxet via kabel eller router. Och som sagt konsolen är ju från 2008.
        du har lirat ett wave 4 spel
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Gnnh, så jävla drygt att man slängde på fall 2009-updaten det första man gjorde för att kunna köra Fable 2.

Min box levererades med 2.0.7363.0. Hade ju i alla fall vart skoj att se om den gick att jtaga, även om den troligen är tillverkad lite för sent för det.

Jaja, man får väl hoppas att nån hittar nåt annat hål, även om det känns lite lätt otroligt att det skulle ske. Det tog ju ett gäng år att hitta det här hålet menar jag.

Comment

• Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
            Gnnh, så jävla drygt att man slängde på fall 2009-updaten det första man gjorde för att kunna köra Fable 2.

Min box levererades med 2.0.7363.0. Hade ju i alla fall vart skoj att se om den gick att jtaga, även om den troligen är tillverkad lite för sent för det.

Jaja, man får väl hoppas att nån hittar nåt annat hål, även om det känns lite lätt otroligt att det skulle ske. Det tog ju ett gäng år att hitta det här hålet menar jag.
            fable 2 behöver inte fall update, de är wave 2 (fable game of the year=wave 3)
            och de är wave 4 och 5 som uppdaterar till 2.0.8xxx.0

ahh man kan ju alltid hoppas på att de hittar ett nytt hål=) jag tror att dom kommer göra de nåndag, även om många är skeptiska till de
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

• Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
              fable 2 behöver inte fall update, de är wave 2 (fable game of the year=wave 3)
              och de är wave 4 och 5 som uppdaterar till 2.0.8xxx.0

ahh man kan ju alltid hoppas på att de hittar ett nytt hål=) jag tror att dom kommer göra de nåndag, även om många är skeptiska till de

Det är GOTY jag har, och jag uppdaterade via XBL då jag tyckte det kändes bättre att plocka hem updaten från officiellt håll än att köra nåt som låg på en obskyr backupskiva :>

Mjo, med lite tur så. Hela den här grejen med att använda efuses kan faktiskt bli ett skott i foten för MS, det kan potentiellt öppna en hel del möjligheter då man kan stöka om rätt rejält i hårdvaran om någon smart person kommer på hur man "bränner" dem kontrollerat. Eller för all del, hur man återställer dem.

Comment

• weo, har filat ihop en svensk guide för hur man använder xexmenu..
                samt hur man extraherar spel etc för alla n00bs mer eller mindre.
                den postas nånstans så fort den blivit rättstavad ;D

snodde lite ideer från folk på forumet och monterar numera snabbportar för nandskrivning i våra maskiner i stil med dsub-9 hona (dock utan resistorer och annat bajs) men har adapters för lpt urläsning samt lpc2148 .. works like a charm

förövrigt. folk har säkert märkt det här redan (läser inte tråden så ofta) men när man känner att det är dags att kasta in XeXmenu eller XeXloader på en >20GB disk så hittar inte 360'n filerna.. om man gör det med xplorer360.. kör bara xexloader ison och dunka in skiten från usb device så löser det problemet eller plocka en annan 360hdd programläsarwhateveritscalled mjukvara.

Comment

• credits till mig eller?

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    credits till mig eller?
                    say what? vadå credits till dig? för vad?
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• efter man jtagat, nandskrivit, lagt in freeboot och allt vad det heter, är det OK att spela wave4/5-spel och uppdatera dashboard m.m.?, eller kommer det att döda detta då?
                      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                        efter man jtagat, nandskrivit, lagt in freeboot och allt vad det heter, är det OK att spela wave4/5-spel och uppdatera dashboard m.m.?, eller kommer det att döda detta då?
                        wave 4/5 spel kan du köra utan att "uppdatera dashboarden" iaf med XBR
                        Google is your friend!

Comment

• Det här är ett svar till swizzy

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                          snodde lite ideer från folk på forumet och monterar numera snabbportar för nandskrivning i våra maskiner i stil med dsub-9 hona (dock utan resistorer och annat bajs) men har adapters för lpt urläsning samt lpc2148 .. works like a charm
                          Exakt vad jag beskrev
                          *******************?f=33&t=177
                          jag har aldrig sett det någonannanstans heller

Comment

• Det är inga problem att lägga på dashboard-uppdateringen 8955 varken på freeboot eller XBR .. Vet dock inte vad som händer med en nyare dashboard ? vet nånn?

Comment

• men vad händer om man 'råkar' stoppa i en skiva med wave5-spel? kan ju hända på fyllan t.ex., heheh
                              Uppdaterar den i så fall dashboarden så att homebrew inte funkar längre?
                              I så fall är det ju bättre att flasha in en äldre firmware i läsaren för att eliminera risken.
                              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• du kan slänga in wave 5 spel på en box med xbr_3 utan problem.
                                om den frågar efter uppdatering och du godkänner så märker den att kernel 8955 redan ligger på nand och lägger bara till avatar delen(då avatar försvinner av någon annledning när man lägger in xbr)

men när wave 6 kommer då ska man hålla sig från att uppdatera till de kommer en ny version av xbr med den nyare kernel på.

om man är riktigt nojjig så kan man ta bort en resistor på baksidan av moderkortet som eliminerar risken att någon efuse bränner om man mot all förmodan skulle uppdatera kernel till en nyare version än de hackade som ligger i xbr.
                                Last edited by matte.90; 2010-01-22, 01:36.
                                *PS3 slim 120- CFW 3,55
                                *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X