Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wave 6 har kommit och det är just 8955 på dom
    Så det är inga som helst problem att köra skivor i nuläget...
    Både XBR och FreeBoot använder virtuella e-fuses så det borde inte vara någon fara för att en ev update skulle bränna några riktiga e-fuses (är man nojig kan man plocka bort en resistor som styr själva bränningen)

anledningen att Avatardatat försvinner är att det ligger på HDD / Minneskort och är knutet till dashboards versionen...

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
      Wave 6 har kommit och det är just 8955 på dom
      Så det är inga som helst problem att köra skivor i nuläget...
      Både XBR och FreeBoot använder virtuella e-fuses så det borde inte vara någon fara för att en ev update skulle bränna några riktiga e-fuses (är man nojig kan man plocka bort en resistor som styr själva bränningen)

anledningen att Avatardatat försvinner är att det ligger på HDD / Minneskort och är knutet till dashboards versionen...
      skojar du eller? har du en gång brännt efuses kommer inte XBR fungera, det kan jag garantera dig... då det annars skulle funkat på en maskin uppdaterad över 7371 (en dashboard som bränner efuses...) bara man har en tillräckligt gammal bootloader, i dagsläget iaf
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
        Det här är ett svar till swizzy

Exakt vad jag beskrev
        *******************?f=33&t=177
        jag har aldrig sett det någonannanstans heller
        jag tror faktiskt Psytroll fick idén av följande inlägg:

http://forum.psxcare.com/support/sho...8&postcount=34

http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=45

Bara det att han gjorde en egen variant av det hela
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Psytrolls guide
          http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Fungerar det att köra 360 utan dvdläsare när man väl fått in XBReboot, XeXmenu osv.
            Kunde vara ett bra ställe att placera 1 eller 2 hdd istället ju.
            Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
              Fungerar det att köra 360 utan dvdläsare när man väl fått in XBReboot, XeXmenu osv.
              det är inte en bra idé att lägga en HDD direkt över GPU kylflänsen, med tanke på att det bara blir varmare då
              Google is your friend!

Comment

Fungerar det att köra 360 utan dvdläsare när man väl fått in XBReboot, XeXmenu osv.
                Vad jag minns från nattliga konversationer i #free60 på efnet så är det nån snubbe som kör just så... vet att han höll på å lödde in en sata pwr kabel i maskinen sen om han fick igång deet me hårddisk på dvd interfacet eller inte det vet jag inte..

Comment

• Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                  Vad jag minns från nattliga konversationer i #free60 på efnet så är det nån snubbe som kör just så... vet att han höll på å lödde in en sata pwr kabel i maskinen sen om han fick igång deet me hårddisk på dvd interfacet eller inte det vet jag inte..
                  att kunna byta ut dvd-platsen mot en ssd-disk vore ju underbart. iåfs går det att mecka in den ändå, men värmen kan bli en utmaning.

Comment

• En del nya frågaor...
                    MÅSTE man ha en original HDD att installera XeXmenu på?
                    Går det inte att använda usb-sticka eller extern hdd till detta?
                    Läste i Psytrolls guide och tyder den som om man är tvungen att ha det.

Kan man koppla vilken hdd som helst på den externa anslutningen och använda som 'originaldisk' nu i.o.m. denna modifieringen eller måste det fortfarande vara en Western Digital Scorpio som är behandlad med HDDHacker?
                    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                      Såg också nån som hade moddat sin med en sata kabel och power-kabel, borrat ett hål i chassit och hade en vanlig 3,5" 1,5Tb hdd liggande uppe på. Men jag tror inte att han kopplade bort DVD utan han lödde på baksidan av moderkortet.
                      Startar boxen över huvud taget utan DVD, den känner inte av att det fattas nåt i nån startupsekvens?

Comment

En del nya frågaor...
                        MÅSTE man ha en original HDD att installera XeXmenu på?
                        Går det inte att använda usb-sticka eller extern hdd till detta?
                        Läste i Psytrolls guide och tyder den som om man är tvungen att ha det.

Kan man koppla vilken hdd som helst på den externa anslutningen och använda som 'originaldisk' nu i.o.m. denna modifieringen eller måste det fortfarande vara en Western Digital Scorpio som är behandlad med HDDHacker?
                        vad gäller XeXmenu vet jag faktiskt inte, men jag vet att du kan köra på vilken USBEnhet som helst i stort sätt formaterad i FAT32 eller HTFS (tror jag det heter? MAC's filsystem...) jag körde på ett kingston 16gb usb minne igår fungerade hur bra som helst!
                        Google is your friend!

Comment

Såg också nån som hade moddat sin med en sata kabel och power-kabel, borrat ett hål i chassit och hade en vanlig 3,5" 1,5Tb hdd liggande uppe på. Men jag tror inte att han kopplade bort DVD utan han lödde på baksidan av moderkortet.
                          Startar boxen över huvud taget utan DVD, den känner inte av att det fattas nåt i nån startupsekvens?
                          den startar utan DVD också, men den står och blinkar som f*n
                          Google is your friend!

Comment

• Min manlighet gjorde sig påmind:
                            läs för f*n inte instruktionerna, utan försök själv fast du inte har en aning, sa mitt ego.....
                            Nu kollade jag infofilen och då fungerade det.....
                            Last edited by Game_Freak_se; 2010-01-23, 04:36.

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              vad gäller XeXmenu vet jag faktiskt inte, men jag vet att du kan köra på vilken USBEnhet som helst i stort sätt formaterad i FAT32 eller HTFS (tror jag det heter? MAC's filsystem...) jag körde på ett kingston 16gb usb minne igår fungerade hur bra som helst!
                              Du har ingen original-disk som du installerat nån grundprogramvara alls?

Comment

• hur menar du nu?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X