Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 JTAG/XBReboot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 JTAG/XBReboot

Hej! Jag har ett Xbox 360 Arcade Jasper 512mb MFR Date 2009-06-10, Kernel 2.0.7363.0 som jag vill ha JTAG hacket på med XBReboot. Går det att göra med min maskin? Själv vågar jag inte öppna och löda något i min konsol då jag är så dålig på det och vill inte ta sönder den. Min fråga är om det finns någon som kan hjälpa mig med detta?

Skicka gärna PM

Tack

Du har lägre kernel än 7371 (man kan ha upp till 7371) så det borde fungera.

Vi fixar för 1000:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej! Tack för det snabba svaret. Problemet är bara att jag bor i Linköping.

Comment

Skicka upp den till oss då
        Returfrakt med porto o avgifter ungefär 210 kr extra utöver 1.000 kr
        http://www.psxcare.com/page.php?jssC...ge=skicka.html
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Du har lägre kernel än 7371 (man kan ha upp till 7371) så det borde fungera.

Vi fixar för 1000:-
          vad jag vet fungerar inte XBR etc. på 256/512mb's Jasper kort, kanske det gör nu... har inte kollat så noga på alla XBR versionerna jag har... däremot vet jag att man kan uncrippla dom, och man kan läsa ut nyckeln ur dom, dock inte alla...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            vad jag vet fungerar inte XBR etc. på 256/512mb's Jasper kort, kanske det gör nu... har inte kollat så noga på alla XBR versionerna jag har... däremot vet jag att man kan uncrippla dom, och man kan läsa ut nyckeln ur dom, dock inte alla...
            jo de finns till 256/515 jasper nu=)
            http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699927
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
            *Xbox 360 slim original so far
            *Pstwo original x)
            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Ganska goda chanser att det funkar på din då den är tillverkad innan mitten av juni. Tyvärr vet man inte 100% före man har läst ur ver. på CB i NAND. Sen är det lite buggigt just nu, cygnos och freeboot verkar fungera klockrent dock.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X