Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna XBLA releaser ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna XBLA releaser ?

Hejsan!

Ärny här såursäkta om jag lägger tråden i fel forumdel.

Jag har sett att man kan ladda ner XBLA releaser, dom flesta är dom här som heter OPEN på slutet...

Min xbox360 är flashad men inte chippad eller så, sett att man måste hacka den med nåt som heter jtag eller så?

Men min fråga är, finns det inga iso filer på dessa xbla spel så man bara kan bränna ut dom!?

EDIT: Shadow.Complex.XBLA.USA.XBOX360-Open360... te.x den? .. kan man inte spela dessa på vanlig flashad på något sätt???
    Last edited by Fraodi; 2010-01-13, 15:27.

Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hejsan!

Ärny här såursäkta om jag lägger tråden i fel forumdel.

Jag har sett att man kan ladda ner XBLA releaser, dom flesta är dom här som heter OPEN på slutet...

Min xbox360 är flashad men inte chippad eller så, sett att man måste hacka den med nåt som heter jtag eller så?

Men min fråga är, finns det inga iso filer på dessa xbla spel så man bara kan bränna ut dom!?

EDIT: Shadow.Complex.XBLA.USA.XBOX360-Open360... te.x den? .. kan man inte spela dessa på vanlig flashad på något sätt???
    nej, det kan du tyvärr inte. du måste köra jtag hacket på den och för att göra detta får inte boxen ha senare dashboard än 7371.

Comment

Om filerna inte är modifierade på något vis...
      funkar dom även på en xbox utan JTAG hack... dock som trials
      skapa en skiva med mappar såhär:
      \Content\0000000000000000\
      i den stoppar du in dina XBLA mappar

Comment

Tack för svaren. Jag är verkligen okunnig på detta. Så ursäkta om det är dum fråga, men vad menar du med trials ? Demo ? Och det där med skapa skiva förstod ja inte heller. Lust att förklara närmare eller länka någon guide ? Hur vet jag att dom inte är modifierade ?

Comment

om dom är pre-patchade brukar det stå i NFO filen som man bör läsa innan man tankar ner...

finns ingen .NFO fil kan man kolla dom med programmet YarisSwap ... om dom listas där som Locked är dom inte patchade (omodifierade) och då fungerar dom som Trials (demo)

För att bränna kan du använda XP's inbyggda brännarprogram eller vad som helst..

Comment

Men då är det ingen skillnad på Trials å Demon man kan ladda hem på xboxlive ?

Jag vill spela hela spelen

Comment

Men då är det ingen skillnad på Trials å Demon man kan ladda hem på xboxlive ?

Jag vill spela hela spelen
              då får du installera xbreboot på din 360
              Last edited by Swizzy; 2010-01-14, 18:03.
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?

Comment

Original inlägg av fraodi Visa Inlägg
                  hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?
                  700:-
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?
                    det fungerar inte på vilken box som helst heller, man måste ha en maskin äldre än 2009-06-xx och även ha en dashboard UNDER 2.0.7371
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Under 8xxxx ... 7371 är okej.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                        Under 8xxxx ... 7371 är okej.
                        högsta är 7371... över det så går det inte över 8xxxx så är man total körd...
                        Google is your friend!

Comment

Ok tack ! Min Xbox har några år på nacken. Vart ser ja vilken dashboard jag har. Ock kan man instalera en äldre version i värsta fall ?

Comment

Under systeminställningarna... systeminfo eller var det heter. Du kan inte backa.

Comment

Ok tack ! Min Xbox har några år på nacken. Vart ser ja vilken dashboard jag har. Ock kan man instalera en äldre version i värsta fall ?
                              gå in på menyn "My Xbox" sedan längst -> och gå in på System settings följt av att du bläddrar längst ner, där kan du se vilken version av NXE du har

om du inte har NXE har du garanterat en tillräckligt gammal dashboard (PRE NXE är den med massa blad...)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X