Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 1 på Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack.
    Nu kan den även starta spel nu som inte stödjs
    The Warriors te.x.
    Men det hänger sig efter man tryckt start :P

Comment

Rallisport Challenge 2 funkar bra... dock lite grafikbuggar ibland
      (installerade med iso2god)
      hamnar under xbox originals

Comment

Jag tankade Psychonauts (NTSC-U) och lade över ISO innehållet till en ny mapp jag gjorde under /xbox1/ på min externa HDD där mina andra Xbox spel ligger. Jag får dock inte igång spelet trots att det finns med på listan.

Konstigt detta då konsollen tydligen ska bli regionsfri då den J-taggas.

Några tips?

Comment

Original inlägg av parski Visa Inlägg
          Jag tankade Psychonauts (NTSC-U) och lade över ISO innehållet till en ny mapp jag gjorde under /xbox1/ på min externa HDD där mina andra Xbox spel ligger. Jag får dock inte igång spelet trots att det finns med på listan.

Konstigt detta då konsollen tydligen ska bli regionsfri då den J-taggas.

Några tips?
          Du kan ju prova kompositkabeln, om du inte gjort det. Att den är regionsfri menas väl att den kan starta spel från andra regioner, men har man inte rätt videoläge får man ingen bild. Det är väl en annan sak med nyare spel som har HD-upplösning. Då är det inget med videoläge som förhindrar spelet från att spela på andra regioner, då finns det väl någon annan form av regionlås.

Comment

Regionsfri på 360... Absolut inte på DVD film... Kan vara skillnad på Gammelbox spel med
            Jag har inte testat det iaf...
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Regionsfri på 360... Absolut inte på DVD film... Kan vara skillnad på Gammelbox spel med
              Jag har inte testat det iaf...
              Den kör XBE och XEX regionsfritt

XBE = Xbox spel/program
              XEX = Xbox 360 spel/program

Dock krävs det självklart att man har den uppdateringen inlagd på HDDX (Partition2)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag får igång PCSXbox, har dock inte hunnit testa om spel fungerar då mina .ISO-filer ligger på min isärskruvade dators hårddisk...

Vad är det för "must-have" homebrew jag har missat då jag aldrig hade ett Xbox?

[Edit]

Testade precis att spela NTSC-U utgåvan av Gex. Tyvärr så kraschade emulatorn när jag försökte ladda ISO-filen. Synd, men inte helt oväntat...
                Last edited by parski; 2010-07-22, 04:12.

Comment

Jag får igång PCSXbox, har dock inte hunnit testa om spel fungerar då mina .ISO-filer ligger på min isärskruvade dators hårddisk...

Vad är det för "must-have" homebrew jag har missat då jag aldrig hade ett Xbox?

[Edit]

Testade precis att spela NTSC-U utgåvan av Gex. Tyvärr så kraschade emulatorn när jag försökte ladda ISO-filen. Synd, men inte helt oväntat...
                  PCSXbox är väl en PC emulator? eller är det en Xbox emulator för PC? i den här tråden snackar vi om hur man kan spela Xbox 1 på Xbox 360... inte PC...

Must have homebrew till Xbox? tänker du nu på Xbox 1 eller Xbox 360?
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    PCSXbox är väl en PC emulator? eller är det en Xbox emulator för PC? i den här tråden snackar vi om hur man kan spela Xbox 1 på Xbox 360... inte PC...

Must have homebrew till Xbox? tänker du nu på Xbox 1 eller Xbox 360?
                    PCSXbox

Google is your friend, eller hur var det?

PCSXbox är en PlayStation-emulator till Xbox. Det är en port av PCSX som är en PlayStation-emulator till PC.

Jag syftade på just Xbox, inte Xbox 360.

Comment

PCSXbox

Google is your friend, eller hur var det?

PCSXbox är en PlayStation-emulator till Xbox. Det är en port av PCSX som är en PlayStation-emulator till PC.

Jag syftade på just Xbox, inte Xbox 360.
                      i den här tråden snackar vi om Xbox emulatorn på Xbox 360, det vill säga Playstation emulatorn du snackar om här inte hemma i den här tråden egentligen... jo, google är din vän om du undrar över något... och jag orkar inte googla om allt folk snackar om

Men många Xbox 1 grejer (emulatorer) bör även kunna fungera på Xbox 360, men det finns inga garantier... XBMC t.ex. fungerar inte till 100%, du kan ladda program och sådär med det men du kan inte titta på filmer eller liknande...
                      Google is your friend!

Comment

Min poäng är att jag ville utforska om man kan använda Xbox emulatorn på Xbox 360 för att emulera PlayStation. Det är absolut relevant till den här tråden då vi, vad jag har förstått, inte bara diskuterar hur Xbox spel kan emuleras på Xbox 360. Du nämner ju själv XBMC, som är precis lika mycket Xbox homebrew som PCSXbox...

Jag tänkte försöka emulera Surreal64, xSNES9x, NeoGenesis, osv på mitt Xbox 360 via Xbox emulatorn, men om du tycker att det är OT så ska jag låta bli att posta i tråden, alternativt skapa en ny.

Comment

ahh, i see... jao det är relevant

SNES9x finns det en version som är färdig för 360 redan SNES9xTYL har jag för mig det var den hette... det kommer fler och fler till 360'n hela tiden så det är egentligen lite smått onödigt
                          Google is your friend!

Comment

Genesis emulator finns på 360 redan har jag för mig. Snes emulator likaså, fungerar jättebra, har provat själv.

Comment

Det kan tänkas att jag missar något extremt grundläggande, men varför i hela fridens namn startar min konsoll om när jag försöker spela ett Xbox1-spel?

Jag får upp den gamla fina X:et mot en vid bakgrund, sen är det nattsvart och godnatt, och Xboxen startar sedan upp igen i vanliga Dashboarden

Comment

Bugg i programmet som får konsollen att starta om?

Vilket spel är det vi snackar om?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X