Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noobfrågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noobfrågor

Tjena!

Jo det var så här att jag har ett litet problem och det involverar spel som skall överföras till min 360:s hårddisk.

Jag har en jTag Xexmenu och vet inte riktigt om det funkar som det skall eller om det bara är jag som verkligen är noobig. Problemet är följande; Jag använder flashfxp för överföringen, xboxen och min pc är kopplade till en switch (jag har även prövat koppla dom tillsammans - alltså ethernet port till ethernet port). Xboxen finns i mitt nätverk så jag har kontakt med den oavsett om det är via switchen eller direktkopplat.

Detta låter ju ok men flashfxp avbryter överföringen efter viss GB, ibland 1GB och ibland 4GB, då jag försöker föra över spel från min pc:s hårddisk till xboxens interna. Men jag vet ärligt talat inte om man ska skicka ett rar-arkiv till xboxens hårddisk eller om man skall packa upp arkviet innan. Oavsett så blir det fel vad jag än gör, det avbryts. Jag har följt anvisningarna och skapat en Gamez mapp och en mapp under den kallad efter spel som jag försökt föra över (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215).

Är det något jag missat i protokollet? ska jag ha gjort någonting före jag skickar över filerna eller är det något program jag saknar? jag använder f.ö. winrar som uppackningsprogram och innehar windows vista.

Känner någon igen detta problem? Jag har sett många sidor på internet som har snarlika problem men de erbjuder ingen lösning på mitt. Är ytterst tacksam om jag kan få en knuff i rätt riktning!

MVH
    Terence Cornwell

döp om mappen Gamez till Games... och kör inte FlashFXP... den fungerar inte så bra med detta ännu... kör Filezilla, och kör aktivt läge om du kör med XeXMenu, personligen kör jag hellre Freestyle för FTP överföringar (det går lite snabbare då, och du kan köra passivt läge om du vill)

för att spelen ska laddas med XEXMenu/FreestyleDash måste du packa upp dom med Xbox Image Browser (leta efter _PCTools på hdd1 så borde den ligga där om du lämnade med hårddisken när du var förbi oss o JTAG:ade din konsoll... jag känner igen ditt namn som en av dom vi gjorde idag?) om du vill kunna spela spelen direkt från dashboarden använder du ISO2GOD för att göra om dom till Game On Demand spel

*edit:*

Jag ska någon dag när jag får tid ork och lust till det skriva ihop en snabb guide för er, våra JTAG kunder så att ni lätt kan komma igång och slipper ställa massa frågor här på forumet men det lär ta ett tag innan den e klar...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-11, 02:34.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      döp om mappen Gamez till Games... och kör inte FlashFXP... den fungerar inte så bra med detta ännu... kör Filezilla, och kör aktivt läge om du kör med XeXMenu, personligen kör jag hellre Freestyle för FTP överföringar (det går lite snabbare då, och du kan köra passivt läge om du vill)

för att spelen ska laddas med XEXMenu/FreestyleDash måste du packa upp dom med Xbox Image Browser (leta efter _PCTools på hdd1 så borde den ligga där om du lämnade med hårddisken när du var förbi oss o JTAG:ade din konsoll... jag känner igen ditt namn som en av dom vi gjorde idag?) om du vill kunna spela spelen direkt från dashboarden använder du ISO2GOD för att göra om dom till Game On Demand spel

Jag ska någon dag när jag får tid ork och lust till det skriva ihop en snabb guide för er, våra JTAG kunder så att ni lätt kan komma igång och slipper ställa massa frågor här på forumet men det lär ta ett tag innan den e klar...
      That's me :-) Ville testa och se om det funkade men det var ju lite småirriterande kan ja lova när det inte funkade haha :-P

Jag ska försöka med dom tipsen du sagt. återkommer senare, men riktigt hyvens av dig som hjälper till iaf! :-)

EDIT: Jag är fortfarande lite osäker på att döpa om mappen till games, då det står "#* Mega notis Skapa inte en mapp som heter games på 360disken då detta strular till det för xexmenu *" i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215 vill inte fucka upp någonting!
      Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11, 13:11.

Comment

haha, jao, om du lägger en mapp med namnet Games mer korrekt stavning på interna disken måste du ha en USB sticka/hårddisk formaterad i FAT32 för att XeXMenu ska starta, jag tänkte inte på det tidigare :$ sorry...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

haha, jao, om du lägger en mapp med namnet Games mer korrekt stavning på interna disken måste du ha en USB sticka/hårddisk formaterad i FAT32 för att XeXMenu ska starta, jag tänkte inte på det tidigare :$ sorry...
          Ingen fara :-) men jag ska pröva lite som sagt med dina tips iaf. återkommer lite lite senare! tack än så länge!

Comment

Testade nyss Filezilla, testade att skicka in en ISO fil som avbröts som vanligt vid 4GB gränsen, jag satte på freestyle innan jag började överföra.

Mitt system ser ut så här: HDD1-
            -_PCTools
            -Cache
            -Content
            -Freestyle
            -fsdata
            +Gurras godsaker (min primära spelmapp)
            +AW (finns rar-arkiv med ett spel där
            +GoW2
            Jag försöker sätta in en isofil i GoW mappen men som sagt, den avbryts efter 4GB. står så här på Filezilla:

Påbörjar sändning av *:\******\*****.**.***.2.********\***-*****.iso
            Kommando: CWD \Hdd1\Gurras godsaker\GoW2
            Svar: 250 CWD command successful
            Kommando: PWD
            Svar: 257 "\Hdd1\Gurras godsaker\GoW2"
            Kommando: TYPE I
            Svar: 200 Type set to I
            Kommando: PASV
            Svar: 227 Entering Passive Mode (192,168,0,3,4,10)
            Kommando: STOR ***-****.iso
            Svar: 150 Opening BINARY mode data connection
            Fel: Could not write to transfer socket: ECONNRESET - Connection reset by peer
            Svar: 550 No space left on device
            Fel: Filöverföringen misslyckades efter att ha överfört 4*295*229*440 byte på 395 sekunder
            Status: Påbörjar sändning av *:\******\*****.**.***.2.********\***-*****.iso
            Status: Hämtar kataloglistning...
            Kommando: LIST
            Svar: 150 Opening connection
            Svar: 226 Transfer Complete
            Kommando: APPE ***-*****.iso
            Svar: 500 command not recognized
            Fel: Kritiskt filöverföringsfel efter att ha överfört 262*144 byte på 1 sekund
            Status: Frånkopplad från servern

Jag har satt * istället för riktiga namnen, vet inte om det behövs men men. Är vad jag gör rätt eller har jag missat ett steg? ska jag ha gjort någonting innan? t.ex. packa upp isofilen innan jag skickar den till xboxen?

Jag har f.ö. skapat egna ip-adresser just för fartens skull. kör jag med mina egna som jag fått av min isp så går det inte fortare än 10mbit när jag har 100mbit egentligen.

Ledsen att pracka på dig allt det här men det jag lyckats googla fram (höll på i en sisådär 5-7 timmar igår) gav mig absolut ingenting :-(

EDIT: Jag har som tidigare inte något antivirus eller någon branvägg igång när jag gör detta. Jag gör detta genom en switch och inte via direkt länk till xboxen.
            Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11, 14:53.

Comment

Packa upp Isofilens innehåll o flytta över det
              Eller bränn ut det på en skicka o dumpa skivan med DVDCopy funktionen i XeX och lägg skivan på en mörk o sval plats sedan som backup
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det du behöver göra är att "packa upp" iso filen, det gör du med Xbox Image Browser (ligger under _PCTools) på HDD1... du öppnar ISO filen i programmet och väljer extract (höger klicka längst upp i rutan med saker, alltså ovanför $SystemUpdate tryck sedan på Extract i menyn som kommer)
                Google is your friend!

Comment

Det du behöver göra är att "packa upp" iso filen, det gör du med Xbox Image Browser (ligger under _PCTools) på HDD1... du öppnar ISO filen i programmet och väljer extract (höger klicka längst upp i rutan med saker, alltså ovanför $SystemUpdate tryck sedan på Extract i menyn som kommer)
                  Ah ok, gut gut. då återstår bara problemet med att jag inte kan föra över isofilen till xboxen så att jag kan "packa upp den". skall försöka lite mer! återkommer förhoppningsvis med lite gladare nyheter :-)

EDIT: Du menade nog att göra det i windows och inte i xboxen, jag som missuppfattade och läste lite dåligt. Men har fortfarande problem, eftersom jag har vista så verkar inte xbox image browser fungera (står även "Sorry to Vista and Windows 7 people, the app will run but you will probably need to install additional components." på flertal ställen på internet), finns det något alternativt program man kan använda eller finns det någon uppdatering för programmet som är kompatibelt med vista?

Som sagt, ursäkta allt detta men jag är en noob som sagt :-X

MVH
                  Terence Cornwell
                  Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11, 16:22.

Comment

elelr bränn ut ison efter du checkat med ABGX360 på en skiva, dumpa skivan i din 360 till din HDD via XeXMenu direkt
                    Tar lite längre tid men man slipper massa program på en dator etc.
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      elelr bränn ut ison efter du checkat med ABGX360 på en skiva, dumpa skivan i din 360 till din HDD via XeXMenu direkt
                      Tar lite längre tid men man slipper massa program på en dator etc.
                      Känns ju som något slöseri med stålar däremot med tanke på att jag tänkte att jag kunde spara lite pengar på att chippa den istället för att flasha. dessutom så chippade jag endast inte chippade + flashade. funkar det fortfarande med skivan då eller måste jag flasha dvd:n?

Comment

http://swizzy.no-ip.org/.temp/mscomctl.ocx_fix.rar skall fixa det problemet med att den inte startar i win vista/7 men ja, programmet körs på en PC...
                        Google is your friend!

Comment

http://swizzy.no-ip.org/.temp/mscomctl.ocx_fix.rar skall fixa det problemet med att den inte startar i win vista/7 men ja, programmet körs på en PC...
                          sweetness, om det här funkar då kissar jag nästan på mig!

Comment

Snälla gör inte det
                            Blir så stökigt i forumet isf *skratt*
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Snälla gör inte det
                              Blir så stökigt i forumet isf *skratt*
                              Hehe, okej då, men fan jag blir glad som tusan!

Men dock förstår jag mig inte på programmet som Swizzy gav. jag installerar x64 från filen han gav mig, men vad gör jag sen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X