Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noobfrågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Greve_Peter Visa Inlägg
    Hehe, okej då, men fan jag blir glad som tusan!

Men dock förstår jag mig inte på programmet som Swizzy gav. jag installerar x64 från filen han gav mig, men vad gör jag sen?
    sen tar du hem xbox image browser från din hårddisk (hdd1:/_PCTools/) och startar igång programmet... allt som ligger i mappen _PCTools är program som vi valt att inkludera, dom är till Datorer (PC/Windows)

*edit:*

Du ska alltså ladda hem det via FTP från din Xbox 360 hårddisk, och köra igång det...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-11, 16:38.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      sen tar du hem xbox image browser från din hårddisk (hdd1:/_PCTools/) och startar igång programmet... allt som ligger i mappen _PCTools är program som vi valt att inkludera, dom är till Datorer (PC/Windows)

*edit:*

Du ska alltså ladda hem det via FTP från din Xbox 360 hårddisk, och köra igång det...
      Ja du, känner mig som en riktig jäkla åsna. men kan väl göra det så lätt som möjligt för mitt dumma huvud.

steg 1. jag öppnar din rarfil och installerar x64 (har 64bit vista).

steg 2. så hämtar jag xbox image browser.

steg 3. öppnar xbox image browser och vips funkar det?

har fortfarande en tom skärm som det inte står någonting på. har prövat båda tingen, att öppna isofilen med xbox image viewer och bara öppnat programmet som det är. fortfarande bara en vit skärm.
      http://s14.photobucket.com/albums/a3...rrent=XBIB.jpg

Comment

Du uppdaterar alla Windows updates så du får med .net etc på din Windowsburk, bootar om, installerar xbox image browser sen applicerar du extrapaketet Swizzy hjäklpt dig med sen öppnar du xbox image browser på din pc.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Du uppdaterar alla Windows updates så du får med .net etc på din Windowsburk, bootar om, installerar xbox image browser sen applicerar du extrapaketet Swizzy hjäklpt dig med sen öppnar du xbox image browser på din pc.
          bara ett problem med det svaret, det är att xbox image browser som jag dragit över från xboxens hårddisk installeras inte för att det inte behöver installeras, det öppnas bara och får en vit skärm som i länken. vädligt märkligt.

finns knappt ord som förklarar hur pass dum jag känner mig just nu. Jag hajar egentligen ingenting. jag försöker följa steg för steg men det ni nämner händer inte och jag följer det från punkt till pricka. Men det är uppskattat det ni gör måste jag nämna, väldigt uppskattat. hoppas ni inte sliter av er håret pga min idioti.

Comment

Original inlägg av Greve_Peter Visa Inlägg
            bara ett problem med det svaret, det är att xbox image browser som jag dragit över från xboxens hårddisk installeras inte för att det inte behöver installeras, det öppnas bara och får en vit skärm som i länken. vädligt märkligt.

finns knappt ord som förklarar hur pass dum jag känner mig just nu. Jag hajar egentligen ingenting. jag försöker följa steg för steg men det ni nämner händer inte och jag följer det från punkt till pricka. Men det är uppskattat det ni gör måste jag nämna, väldigt uppskattat. hoppas ni inte sliter av er håret pga min idioti.
            Haha, ingen fara, vi finns här för att hjälpa till, jag kan kolla närmare på det när jag kommer hem, se om jag har en 64 bitars version av win 7 på ngn dator, tror inte jag har det dessvärre, men kan kolla... och sedan försöka se om jag kan lista ut varför det inte fungerar som det ska för dig, om inte annat kan jag åtminstone göra en video åt dig där jag visar hur man ska göra för att göra allt men det tar jag inte förrns jag kommer hem, har lite annat att göra här på jobbet idag tyvär...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Haha, ingen fara, vi finns här för att hjälpa till, jag kan kolla närmare på det när jag kommer hem, se om jag har en 64 bitars version av win 7 på ngn dator, tror inte jag har det dessvärre, men kan kolla... och sedan försöka se om jag kan lista ut varför det inte fungerar som det ska för dig, om inte annat kan jag åtminstone göra en video åt dig där jag visar hur man ska göra för att göra allt men det tar jag inte förrns jag kommer hem, har lite annat att göra här på jobbet idag tyvär...
              Riktigt uppskattat! för något knasigt är det och jag kan inte sätta fingret på vad det är. senast var det ju xbox image browser som tydligen skall installeras men som på min dator behöver det inte göra det. xbox image browsern som jag fick på xboxen var ju bara en exe-fil men den startar ju bara programmet som sagt och installeras inte.

Comment

Vilka långa omvägar ni går..
                om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

starta iso2god
                välj isofilen
                mata in xboxen ipadress
                skapa god och skicka
                starta spelet från vanliga dashboarden

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                  om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

starta iso2god
                  välj isofilen
                  mata in xboxen ipadress
                  skapa god och skicka
                  Cool, har de släppt en uppdatering på Iso2God programmet som har stöd för sånt nu?

Typ: Starta Iso2God på PC, välja Iso fil, 360 Ip i ett fält o sen klicketiklick o sen trolleri trollera? Verkar ju hur smutt som helst.
                  Jag måste missat just IP fältet i den version jag tittat på en gång eller så har de uppdaterat o jag ligger efter
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

starta iso2god
                    välj isofilen
                    mata in xboxen ipadress
                    skapa god och skicka
                    jag antar att jag konverterar den innan jag skickar över den? och slänger jag bara in den konverterade god-filen till min games mapp jag själv skapat? den verkar konvertera extremt söligt eller inte alls.

EDIT: jag som är en idiot igen, den konverterade inte för att jag inte tryckt på knappen D'OH!

Comment

starta iso2god
                      välj isofilen
                      mata in xboxen ipadress
                      skapa god och skicka
                      Det gick fint att föra över men xboxen hittar inte spelet vare sig på den vanliga dashboarden eller xexmenu/freestyle. Kan jag ha lagt spelet fel måntro? Jag hade för mig att man skulle skapa en spelmapp i HDD1 mappen, men man kanske ska skicka spelet till Game mappen?

Jag har däremot inte använt xextool, ska jag kanske gjort det innan jag skickade över spelet? vad gör det programmet? detta låter väldigt lovande iaf!
                      Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11, 18:38.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Cool, har de släppt en uppdatering på Iso2God programmet som har stöd för sånt nu?

Typ: Starta Iso2God på PC, välja Iso fil, 360 Ip i ett fält o sen klicketiklick o sen trolleri trollera? Verkar ju hur smutt som helst.
                        Jag måste missat just IP fältet i den version jag tittat på en gång eller så har de uppdaterat o jag ligger efter
                        Det funkar! körde med iso2god som dragonslayer nämnde och följde readme filen.

USAGE INSTRUCTIONS
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Add the ISO image you want to convert.

Details from default.xex stored in the root of the ISO
                        image will be used to auto figure out Title IDs etc.

* Choose a folder to write the Games on Demand container.

The GOD will be written to a sub-folder named using the
                        Title ID from the XEX.

Eg: X:\YourFolder\584D07D1\00007000\

* Copy the newly created sub-folder (584D07D1 in the ex.)
                        to your 360 HD. Eg:

Partition3\Content\0000000000000000\584D07D1\00007 000

* Run the Games on Demand title from your chosen dash!

Tack allesammans som hjälpte till! Jag är inte ghey men ni får fanemej en stor blöt jäkla puss iaf!

PUSS PÅ ER!
                        Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11, 19:00.

Comment

Mihihi, kasta gärna in en länk vart man hittar det man kör på sin PC om du hinner med för alla andra förvirrade själar
                          / Pendragon

Comment

starta iso2god
                            välj isofilen
                            mata in xboxen ipadress
                            skapa god och skicka

Följde Dragonslayers kommandon för att få det att fungera. Så steg för steg gjorde jag så här:

1. Plocka ut iso2god från _pctools i HDD1 mappen i din Xbox 360.

2. Zippa upp iso2god, starta upp programmet och klicka sedan på Add ISO

3. Klicka på din ISO-fil du vill göra till GOD (games on demand).

4. Välj vart din GOD skall hamna. GOD spelen har inga direkta namn; "Lars-Görans Äventyr" kommer inte heta just det som ett GODkopia, utan byter namn till typ 584D07D1.

5. När ISO-filen blivit en GODkopia så är det dags att skicka över det till din Xbox via FTP (jag använde Filezilla, det funkade bra). Skriv in din Xbox ipadress och skriv in xbox på både användarnamn och lösenord. Du skickar din GODkopia till mappen Content\0000000000000000\. Så ditt spel, "Lars-Görans Äventyr" kommer se ut så här Content\0000000000000000\584D07D1 på ett ungefär.

6. När du fört över ditt spel så går ut till Xbox Dashboard och tryck sedan på Game Library och sen välj det du vill spela.

Lite mer utförligt än vad Dragonslayer sa men samma sak. Gick förjäkla bra!

Jag måste bara tacka er än en gång för all hjälp ni gav mig. Riktigt riktigt uppskattat! Nu ska jag själv nörda mig lite, så jag tackar för mig den här gången!

Comment

Superfint med en väl utförlig beskrivning från en som precis har börjat mecka med hokus pokus saker

Lite bättre än ( Ladda ned god, ställ in ip numme ro skicka ) helt klart
                              / Pendragon

Comment

annars klicka på knappen "Settings"
                                så hittar du där en ruta "FTP transfer" bocka i enabled och fyll i ip och spara..
                                så skickar programmet automatiskt över filerna

Efter första inställningen så är det "bara"
                                Add iso
                                Convert

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X