Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det e ingen fara om när du bestämmer dig för att testa den, bara jag får veta resultatet så är jag nöjd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej PSXcare!

Jag har låtit er utföra JTAG hacket på mitt xbox360 eftersom jag inte har haft tillgång till en dator med LPT port. Nu när jag försöker mig på att uppgradera XBR3 till FreeBoot så fastnar jag på steget där man ska starta Xell/Xellous. När jag trycker på Eject så startar det inte, utan jag kommer till vanliga xbox360 dashboardet :S

Har ni glömt installera Xell på min box eller vad är det frågan om?

MVH Fr_3dd_3

Comment

Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
        Hej PSXcare!

Jag har låtit er utföra JTAG hacket på mitt xbox360 eftersom jag inte har haft tillgång till en dator med LPT port. Nu när jag försöker mig på att uppgradera XBR3 till FreeBoot så fastnar jag på steget där man ska starta Xell/Xellous. När jag trycker på Eject så startar det inte, utan jag kommer till vanliga xbox360 dashboardet :S

Har ni glömt installera Xell på min box eller vad är det frågan om?

MVH Fr_3dd_3
        Jadu, ejectar trayen? om den gör det måste du låta den vara kvar ute tills den startat Xell/Xellous om trayen inte ejectar är det där problemet ligger... fråga mig inte varför det blir så... för jag vet inte...

Vad gäller att ha "glömt" att installera Xell/Xellous, går det inte... XBR innehåller redan från början Xell, Freeboot innehåller från början Xellous...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Jadu, ejectar trayen? om den gör det måste du låta den vara kvar ute tills den startat Xell/Xellous om trayen inte ejectar är det där problemet ligger... fråga mig inte varför det blir så... för jag vet inte...

Vad gäller att ha "glömt" att installera Xell/Xellous, går det inte... XBR innehåller redan från början Xell, Freeboot innehåller från början Xellous...
          Självklart var de "skit bakom spakarna" som orsakade problemet. Jag fick för mig att trycka in trayen när den åkte ut och trodde att det inte skulle göra någon som helst skillnad :P. Tack för hjälpen

Comment

ingen fara, det hände mig i början också fattade ingenting när den inte startade som jag ville lol
            Google is your friend!

Comment

Tja underbar guide

jag lämnade ju in min box till er och bad om att få backups på Nandet

fick dessa filer:
              config16.bin
              kv16.bin
              orig16-1.bin
              orig16-2.bin
              xbr.bin

orkar inte med att göra den första biten kan jag använda någon av dessa till freebooten?

Comment

Original inlägg av Den late... Visa Inlägg
                Tja underbar guide

jag lämnade ju in min box till er och bad om att få backups på Nandet

fick dessa filer:
                config16.bin
                kv16.bin
                orig16-1.bin
                orig16-2.bin
                xbr.bin

orkar inte med att göra den första biten kan jag använda någon av dessa till freebooten?
                Du kan istället för att dumpa nanden med flash360 använda dig av orig16-1.bin, orig16-2.bin eller xbr.bin alla dessa är kompletta nander, orig16-1.bin och orig16-2.bin kanske inte fungerar så bra för dig (om du inte hade 2.0.7371.0 som dashboard innan du kom in) om det inte fungerar med orig16-1.bin kör xbr.bin istället eller så går du rakt på sak och kör xbr.bin direkt
                Google is your friend!

Comment

oki doki kör på xbr.bin direkt då för jag lämnade ju in den med pre nxe dash
                  tack så mycket

Comment

funkade underbart

xexdash har pajat för mig men för de som jag kan ändra namnet på flash360.xex till default.xex och sedan lägga den i games mappen och köra den genom freestyle dash

använde 2.4 av freeboot skaparen och nu behöver man inte välja mellan xbox och mem längre för dashluanch patchen får dessa två att mäkla fred

tack psxcare

Comment

Fan vad bra!

Jao, vissa äldre program fungerar kanske inte med FreeBOOT då dessa är kodade på lite olika vis (du körde nog XBR tidigare?)
                      Google is your friend!

Comment

problemet med xex menu är att de lägger en save fil i profilen och om du skulle råka som jag ta bort din liveprofil för att slippa en onödig connect/ban utan att ta bort filen blir de blackscreen när du skall starta xexmenu... testar linux/ubuntu till boxen nu fan vad jobbigt de skall vara att få in :S fuckat upp på slutet tre ggr nu... misstänker tvn så de blir att testa på en ny sådan någon annan som testat ubuntu?

Comment

Du kan radera den save filen... inga problem... den ligger som "unkown" och är cirka 64kb stor om jag inte minns fel...

Kör med Debian... det är bättre system... finns en special för just Xbox 360... Ubuntu har nog inte stöd för all hårdvaran i Xboxen... du skall även köra en variant för en "Power PC"
                          Google is your friend!

Comment

tack för en bra guide funkade kanon när jag gick över till en 32 bits burk , funkade inte att bygga nand filen på en w7 64 bits

/esko

Comment

Väldigt få program fungerar i 64-bitars system tyvär...

64-bitars system är nämligen mestadels tänkt för företag och/eller folk som håller på med video/bild redigering eller liknande som kräver mycket ram minne...
                              Google is your friend!

Comment

gjorde en ny update idag med samma image som förra gången...

fick warning not zero paired...

efter som att jag använde source som förra gången och ända skillnaden var att jag valt hdd istället för nand på freeboot toolbox fick jag för mig att testa efter att ha gjort tre images... så det som hände var följande... xellous funkar som vanligt men resten har krashat... läste att man skulle kunna flasha xbr3 med hjälp av debian live cd men fick inte igång det. har ni testat detta eller har ni några tips eller liknande på hur jag skulle kunna lösa detta?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X