Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

6FB är utanför mjukvaran i sig... det kan vara så att din Keyvault har blivit korrupt på ett eller annat vis, om du JTAG:ade konsollen hos oss kan vi hjälpa dig uppdatera den med hjälp av original dumpen men det borde stämma (CPUKey) såvida du inte bytt keyvault själv någon gång... eller så...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ska xbox1 spel fungera om man använt sig av freeboot toolbox maker 2.4r3?

Jag försöker få igång en NES emulator som egentligen är till xbox1. När jag startar den säger den "This original Xbox game is not supported on your Xbox 360 console..."

Comment

Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
        Ska xbox1 spel fungera om man använt sig av freeboot toolbox maker 2.4r3?

Jag försöker få igång en NES emulator som egentligen är till xbox1. När jag startar den säger den "This original Xbox game is not supported on your Xbox 360 console..."
        installera Dashlaunch också, samt se till att du har den hackade xbox 1 emulatorn inlagd
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Dashlaunch ska väl vara med i freeboot?
          i 2.4r3 som jag använde så går det inte att välja Nand,hdd,usb som get gick i äldre toolbox maker.

BestPig released a new version of freeBOOT ToolBox - a tool that allows to create and customize a freeBOOT image based on an original or XBR dump.

What's new/fixed:
          * Fixed the problems with "DumpDir"
          * Added Dashlaunch 1.0
          * Possibility to create a customized freeBOOT

Comment

Finns det någon bra NES emulator till xbox 360 föresten?
            Den jag försöker få igång är mednafen.

Comment

Dashlaunch ska väl vara med i freeboot?
              i 2.4r3 som jag använde så går det inte att välja Nand,hdd,usb som get gick i äldre toolbox maker.
              när jag fixade in dashlaunch körde jag in den manuellt... (med Freeboot toolbox 2.4r3) därefter flashade jag in dashlaunch filerna i nanden och la dom även på hårddisken... (launch.xex och launch.ini) du behöver inte flasha in launch.ini i nand, men det är vad jag förstår bra om du skriver in launch.xex iaf... sen bör du ha båda på hårddisken som sagt... direkt i rooten på HDD1...

Finns det någon bra NES emulator till xbox 360 föresten?
              Den jag försöker få igång är mednafen.
              Det verkar bara finnas en SNES emulator som är för just Xbox 360...

http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t710709.html <--- här står det att den du försöker använda ska fungera perfekt, så se till att du har den hackade versionen av Xbox 1 emulatorn och inte original
              Last edited by Swizzy; 2010-09-02, 14:08.
              Google is your friend!

Comment

Tack för tipsen!

Jag flashade launch.xex till nand och lade även launch.xex och launch.ini i roten på HDD1.
                Nu kan jag inte boota med HDDn insatt, antar det beror på min launch.ini

Min launch.ini ser ut såhär:
                [QuickLaunchButtons]
                BUT_X = LHdd:\Freestyle\FreestyleDash.xex
                Default = LHdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C 0DE99990F586558

Comment

det kan betyda att du faktiskt inte har dashlaunch installerat

(det vill säga, du behöver lägga in det manuellt)
                  Google is your friend!

Comment

Menar du att jag måste skapa en freeboot image manuellt och flasha med den?
                    Jag har bootat upp xboxen med en live skiva nu. tänkte mounta hddn och ta bort launch.ini så den fungerar.

Comment

Menar du att jag måste skapa en freeboot image manuellt och flasha med den?
                      Jag har bootat upp xboxen med en live skiva nu. tänkte mounta hddn och ta bort launch.ini så den fungerar.
                      du använder freeBOOT toolbox 2.4r3 och bockar i "Creating a custom freeBOOT" därefter kör du som vanligt fram tills den öppnar upp en ruta med massa filer, där lägger du in dashlaunch filerna i bin mappen... du ska alltså slänga in patches_xxxxx.bin i mappen...

Sedan när den är klar flashar du in den nya freeboot imagen...
                      Google is your friend!

Comment

Tack Swizzy!
                        Ska testa det senare ikväll. Riktigt schysst att orkar och har tålamod med alla oss som ställer frågor. Uppskattar all hjälp.

Comment

ingen fara, jag behöver komma bort lite från andra grejerna jag sysslar med så
                          Google is your friend!

Comment

Hej igen Swizzy!

Nu har jag gjort som du beskrev och nu går det lite bättre.
                            launch.ini ser precis ut som förut och den ligger i flash,hdd1, och på usb0 men när jag bootar xboxen hamnar jag xexmenu istället för freestyle dash.

Comment

Hej igen Swizzy!

Nu har jag gjort som du beskrev och nu går det lite bättre.
                              launch.ini ser precis ut som förut och den ligger i flash,hdd1, och på usb0 men när jag bootar xboxen hamnar jag xexmenu istället för freestyle dash.
                              duh, du har lagt XEXMenu som Default...

Startar du boxen och håller in X när du fått bild på TV'n kommer den starta FreeStyle...

Kod:
                              [QuickLaunchButtons]
                              BUT_A = 
                              BUT_B = 
                              BUT_X = LHdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
                              BUT_Y = LHdd:\Freestyle2.0\default.xex
                              Start =
                              Back =
                              LBump =
                              default =
                              Såhär ser min launch.ini ut, det gör att jag startar XEXMenu genom att hålla i X under uppstart (eller om jag hoppar ur menyerna) samt Freestyle Dash 2.0 om jag håller in Y, annars laddar den vanliga NXE...

När jag ska gå in på t.ex. Games Library eller Video Library behöver jag alltså INTE hålla i någon extra knapp, men om jag nu lagt något under default = hade jag varit tvungen att hålla in RB (Right Bumper) varje gång jag vill gå in på någon av dom här menyerna...
                              Last edited by Swizzy; 2010-09-03, 16:21.
                              Google is your friend!

Comment

Ops, jag trodde default var min freestyle-usb launcher
                                hade för mig att xexmenu låg i 000..00/0007000/

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X