Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En fråga
    om jag uppdaterar från XBR till Freeboot får jag då Xellous istället för xell? Xellous verkar ju bättre
    Eller hur gör man för att få xellous?

Comment

Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
      En fråga
      om jag uppdaterar från XBR till Freeboot får jag då Xellous istället för xell? Xellous verkar ju bättre
      Eller hur gör man för att få xellous?
      Ja, FreeBOOT innehåller xellous, och ja xellous är bättre

Du kan uppdatera Xell till Xellous i XBR också, ladda hem xellous, ta filen xell-2f.bin (om jag inte minns fel är det den du ska ha, läs readme för mer info ) och döp om den till updslot0.bin och lägg tillsamans med Flash360, därefter startar du det på 360'n, och väljer update core (B knappen har jag för mig det är) därefter väljer du att uppdatera Xell (A knappen har jag för mig det är) och flasha in, därefter startar du om konsollen
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej!

Jag följde guiden och det gick hur smidigt som helst, tack för det!
        Men har en liten fråga, innan så hade jag en tidigare version än 9199 (tror jag iaf).
        Men nu när jag kollar i NXE så står det 9199, har FREEboot lagt in den versionen eller luras bara NXE att tro det. Om så är fallet kan jag uppdatera manuellt till 9199 utan någon risk?

Comment

Original inlägg av A_J Visa Inlägg
          Hej!

Jag följde guiden och det gick hur smidigt som helst, tack för det!
          Men har en liten fråga, innan så hade jag en tidigare version än 9199 (tror jag iaf).
          Men nu när jag kollar i NXE så står det 9199, har FREEboot lagt in den versionen eller luras bara NXE att tro det. Om så är fallet kan jag uppdatera manuellt till 9199 utan någon risk?
          XBR som du hade tidigare låg på kernel 8955, den versionen av FreeBOOT som du lagt in nu har 9199, om du nu vill ha Avatar support igen kan du manuellt lägga in 9199 updaten ovanpå freeBOOT utan problem
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ok, då förstår jag, tack så mycket för det blixtsnabba svaret!

Comment

Följde guiden och det fungerade perfect. Tack
              Nu gäller det bara att få igång FSD2

Comment

rätt men ändå fel

Tjena

Ni hjälpte mig att jtagga min xbox360 för ca ett år sedan, nu har jag inte oväntat problem att lira nyare spel då det va den tidiga kenneln så denna guiden va perfekt för mig, jag är noob på xbox 360 flashningar ect men guiden va logisk och allt gick perfekt.

Jag startade med 8955 och körde freeboot toolbox och hela proceduren en gång, flashade om boxen och allt MEN när jag nu försöker uppdatera till 12625 med en systemupdate usb sticka så får jag bara E71 error.

Behöver jag flasha igen eller vad ska jag göra?

tacksam för hjälp

Comment

Var ett tag sedan jag själv var insatt i detta men om jag inte missminner mig så tar man bort R6T3 resistorn från moderkortet vilket gör att man inte av misstag kan uppdatera med en nyare System Update (som du försökt med i detta fall). Råkar man göra det så får man ett felmeddelande istället för att hela JTAG-funktionen går upp i rök (om resistorn suttit kvar). Du måste alltså flasha om din nand med den dashboard du vill ha. Det går alltså inte att bara köra via USB.

Rätta mig gärna om jag har fel.
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Okey, tack för svar, det va väl det jag misstänkte MEN hur flashar jag med den nyaste dashboard ? trodde det va det som guiden beskrev ? eller vilken har jag precis flashat till nu ?

Comment

Nu kanske jag läste väldigt slarvigt. Men jag fattade som att du är på 8955 och helt enkelt försöker uppdatera till dashboard 12625 genom att lägga ut den på ett usb minne och uppdatera den vägen? Men du startat XEXMenu och sedan Flash360?
                      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                      360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
                        Okey, tack för svar, det va väl det jag misstänkte MEN hur flashar jag med den nyaste dashboard ? trodde det va det som guiden beskrev ? eller vilken har jag precis flashat till nu ?
                        http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här...

*edit:*

E71 betyder för övrigt Update error... så antagligen ligger det en default.xex med updaten du har? då kommer den faila... prova o starta igång maskinen utan hårddisken på, och utan några usb enheter inkopplade...
                        Last edited by Swizzy; 2011-06-12, 13:23.
                        Google is your friend!

Comment

jag hade alltså 8955 från början, körde guiden 1gång så jag har ju flashat till något nytt, frågan är om det per automatik blir det nyaste eller måste man flasha upp sig flera gånger ?

Och ja, systemupdate jag har är mappen och en xex fil i rooten på min usb disk

Comment

den guiden du postade här är precis den jag använt, så me andra ord borde jag bara kunna updatera med en usb sticka med systemupdate på nu då ? jag kutar ner å testar brb

Comment

jag hade alltså 8955 från början, körde guiden 1gång så jag har ju flashat till något nytt, frågan är om det per automatik blir det nyaste eller måste man flasha upp sig flera gånger ?

Och ja, systemupdate jag har är mappen och en xex fil i rooten på min usb disk
                              vilken version av Freeboot toolbox använde du när du byggde din nya nand?

ta bort xex filen så ska du se att du slipper problemet med E71
                              Google is your friend!

Comment

den guiden du postade här är precis den jag använt, så me andra ord borde jag bara kunna updatera med en usb sticka med systemupdate på nu då ? jag kutar ner å testar brb
                                Kolla först vilken systemversion du har nu! (dashboard version)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X