Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

okey en dum fråga nu, nu skaffade jag en 12625 systemupdate utan xex fil iom att jag updaterade med freeboot toolbox 27d (nyaste?) men när jag bootar boxen med enbart systemupdate usbstickan och den "interna" hd så händer det absolut ingenting ?

Comment

9199 står det att jag har nu, ska jag köra guiden en gång till då ? ser ju it som att jag gåt från 8955 till 9199 eller ?

Comment

Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
        9199 står det att jag har nu, ska jag köra guiden en gång till då ? ser ju it som att jag gåt från 8955 till 9199 eller ?
        ja, du har gått från 8955 -> 9199... se till att du får upp dig till 12625 genom att verkligen ha senaste versionen som du finner på www.bestpig.fr
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okey jag testar det men då ska jag alltså flasha en gång till och SEN lägga in den dashboarden via usb stick och officiell ms update ?

Tack som fan för hjälpen !

Comment

Okey jag testar det men då ska jag alltså flasha en gång till och SEN lägga in den dashboarden via usb stick och officiell ms update ?

Tack som fan för hjälpen !
            Japp, du lägger in dashboard updaten på USB (officiella updaten) för att få avatar stöd, det har ingen annan effekt...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag blir TOKIG, jag gör precis samma igen nu då fast med nyaste 27c toolboxen, "your dump has not been properly extracted" so googlade jag runt lite på det och hittade att man skulle köra debug mode, men det funkar inte heller, så jag är stuck på 9199 atm, testat med flera olika flash360 bla den ni har postat på guiden, testat med 3 olika usb stickor, blir your dump has not been properly extracted vad jag än gör

Comment

FAN VA GOTT! nu är det löst, hittade en annan tråd hos er med spkleader scriptet och även om det gav en del fel fungerade det, nu har jag 12611 iaf så ännu ett steg i rätt riktning, frågan är om jag måste göra mer nu ? samnt om man skulle installera dashlaunch, om man är nöjd med vanliga dashen är det nån ide att installera dashlaunch då ?

Comment

Sådär ja underbart nu fungerar allt, nästa project blir att installera dashlaunch och diskswapper pluginet, finns det någon bra svensk guide till detta ?

tack som faan för all hjälp!

Comment

FAN VA GOTT! nu är det löst, hittade en annan tråd hos er med spkleader scriptet och även om det gav en del fel fungerade det, nu har jag 12611 iaf så ännu ett steg i rätt riktning, frågan är om jag måste göra mer nu ? samnt om man skulle installera dashlaunch, om man är nöjd med vanliga dashen är det nån ide att installera dashlaunch då ?
                    Spkleaders senaste version av scriptet ger dig möjlighet att även bygga 12625, och kan inkludera dashlaunch åt dig, jag tycker dashlaunch är helt underbart, utan det tror jag itne maskinen är regions fri för spel t.ex. och dashlaunch ger dig bättre stöd för Xbox 1 spel, samt kan det patcha bort ping limit åt dig m.m. det har så himmla många goda funktioner du inte borde kunna klara dig utan! den kan även blockera Live connections samt hindra boxen från att hitta uppdatering (extra bra för dig som har många kompisar med "vanliga" xbox 360 konsoller eller för dig som har barn som gärna spelar... [du slipper risken att konsollen blir uppdaterad av spel!])
                    Google is your friend!

Comment

låter ju najs, jag testar den nya då, tack igen riktigt skysst av dig att hjälpa en noob som mig

Comment

när jag ändå har dig på "tråden" vilken dashboard kör du med ? testat dashit freestyledash1xx och 2xx personligen tycker jag freestyledash 1xx värkar vara smidigast då den letar upp alla spel själv osv, va tycker du ?

Comment

när jag ändå har dig på "tråden" vilken dashboard kör du med ? testat dashit freestyledash1xx och 2xx personligen tycker jag freestyledash 1xx värkar vara smidigast då den letar upp alla spel själv osv, va tycker du ?
                          Jag kör XEXMenu går snabbare så för min del, men FSD 2.0 är snyggare... och mer stabil
                          Google is your friend!

Comment

får du xbla spel att funka i xexmenu ?

Comment

får du xbla spel att funka i xexmenu ?
                              XBLA spel kör jag från vanliga dashen
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X