Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extern HDD problem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du behöver den hackade xbox emulatorn, den tar bort alla media checks. dvs man kan köra osignerad xbox1 kod från hårddisken genom xbox emulatorn på sin 360, finns en tråd om den här på forumet har jag för mig.

EDIT: Jaha, du försökte extracta xbox iso med image browsern. Är den kompitabel med xbox1 iso? Du får nog leta upp ett program som stödjer det formatet.
    Last edited by Gfer; 2010-06-07, 00:19.

Comment

Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
      Jag kanske missuppfattade om ni ställde en fråga eller svarade på min, hehe.

Jag försöker lägga över mina gamla spel ifrån min gamla XBOX (ISO filer) till min nya XBOX 360 men det går inte. Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Hur ska jag göra för att lägga dem på den externa hårddisken?
      dom får du göra om till GOD... eller så får du hitta ett progarm för att packa upp xbox 1 spel... jag har faktiskt inte testat detta...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det finns inte annat sätt än GOD, de gamla spelen kommer ta upp allt utrymme på XBOX 360 hårddisken. Eller kan man lägga GOD filer på den externa HDD:n?

Hur göra om jag vill ha mina gamla spel (XBOX ej XBOX360) på den externa HDD:n??? Nu är de ISO-filer (gammalt format).

Comment

Det finns inte annat sätt än GOD, de gamla spelen kommer ta upp allt utrymme på XBOX 360 hårddisken. Eller kan man lägga GOD filer på den externa HDD:n?

Hur göra om jag vill ha mina gamla spel (XBOX ej XBOX360) på den externa HDD:n??? Nu är de ISO-filer (gammalt format).

Comment

du tror det blir bättre för att du postar exakt samma fråga 2 gånger i samma inlägg direkt efter varandra?????

skärp dig! du får ett svar när någon har ett bra svar till dig, det går inte fortare för att du frågar samma sak om och om igen...

*för att svara på din fråga:*

Du kan om du har en gammal Xbox slanga över .iso filen till den med qwix sedan ftp:a över all datan därifrån... det borde tekniskt sätt fungera... dock har jag inte testat det själv...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lås tråden...
              Vi har länkat till andra trådar där svar finnes...
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Eller så kan man koppla den externa hårddisken till datorn.. och använda qwix för att extracta dom till games mappen på den externa disken

Comment

Jag var inte säker på om det gick att göra så, därför skrev jag inget om det, tack för infon dragonslayer
                  Google is your friend!

Comment

bara en lösning på problemet med uppackningen.. jag har dock inte en aning om hur Xexmenu hanterar dom sedan.. kör allt genom iso2god själv...
                    har ju 1.5Tb disk...

Comment

XEXMenu klarar av att starta igång XBE filer också jag körde Avalaunch från XEXMenu...
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                        bara en lösning på problemet med uppackningen.. jag har dock inte en aning om hur Xexmenu hanterar dom sedan.. kör allt genom iso2god själv...
                        har ju 1.5Tb disk...
                        Länkningen till posten o just en anchor till just din adapter med paypallänk var ju fyndig, hade nog sett bättre ut om du hade länkat till tården ist för till din post

men iden var finfin, dock som Lets dance Seve Irwin säger så har ju den anslutningen på en 360 också ström ut... Version 2 av din adapter skulle ju i praktik kunna inehålla även ström anslutning
                        Eller undra om jag kanske skall ta o baka kretskort själv o skicka iväg på massproducering
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Jo den är kanon... fast den är tänkt att användas till 3.5" hårddiskar och dom kräver 12V vilket inte finns i kontakten... tror inte Irwin hade koll på det..

(dom är fabrikstillverkade)

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                            Jo den är kanon... fast den är tänkt att användas till 3.5" hårddiskar och dom kräver 12V vilket inte finns i kontakten... tror inte Irwin hade koll på det..

(dom är fabrikstillverkade)
                            man kan höja volt styrkan
                            Google is your friend!

Comment

Japp, stod med Swizzy o visade en liten krets som ökar på ström med lite kondningar o spolar från 5.volt usb till 19Volt
                              En sån där skitenkel USB till Mobiltelefonladdare för en gammal ericsson telefon
                              Principen är densamma.

Ett litet tips inför version 2
                              / Pendragon

Comment

jag har svårt att tänka mig att man kan öka både ström och spänning ...
                                Jag minns ett spel där man hade generatorer på ett rymdskepp i omloppsbana och skickade den trådlöst ned till planeterna

Bygg ni nått sånt... och bli mångmiljonärer

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X