Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jtag hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

sådär, nu har jag ritat färdigt ett nytt diagram för en LPT -> COM adapter... det är lättare att löda i en liten D-Sub 9 (com) i 360'n än hela LPT kabeln, D-Sub 9:an kan man lägga under top locket framför hårddisken... personligen använder jag en D-Sub 25 Hane och en D-Sub 9 Hane i adaptern sedan en D-Sub 9 Hona i andra änden, men du kan gör precis som du vill

här är diagrammen:

Det borde vara ganska enkelt att förstå sig på vad som ska sitta vart på den här bilden? följ antingen färg kodningen eller bokstavs markeringarna, pussla ihop boktsäverna så att dom sitter:

A - A
    B - B
    C - C
    etc.

Det skall sitta ett 100ohm Motstånd på följande punkter: A, B, C, F och G

hur du sedan kopplar den andra D-Suben till moderkortet ser du nedan:

Koppla samma dessa punkterna med motsvarande på bilden ovan, då på D-Suben. följ antingen färgkodningen eller bokstäverna ;D
    Last edited by Swizzy; 2010-06-14, 13:22. Anledning: bytte andra bilden så att man ser lättare vad som ska kopplas med vad på adaptern i första bilden...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Lite förvirrande då bilden anger 2 alternativa jordpunkter.
      Jord på xbox360 moderkort (J1D2.6) till LPT18 ska det vara.

/360RFUN

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
        Lite förvirrande då bilden anger 2 alternativa jordpunkter.
        Jord på xbox360 moderkort (J1D2.6) till LPT18 ska det vara.

/360RFUN
        jo, men om man tittar på mina diagram så är det inte så jätte svårt att se där har jag valt att använde den punkten som jag tycker e lättast
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lägger in vår guide i .pdf format som vi anväder här på jobbet själva. ---> Jtag.pdf
          Den innehåller även en pinoutguide för våra Olimexprogrammerare.
          Guiden är från början ihopplockad av Psytroll och sidan 3 är helt hans förtjänst, jag själv lade till nuffror på sidan 4 och jag inbillade mig att det + en bild på en d-sub jag lade in med motsvarande pinnar o siffror skulle underläta

Enjoy!
          Last edited by Pendragon; 2011-01-21, 12:05.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            sådär, nu har jag ritat färdigt ett nytt diagram för en LPT -> COM adapter... det är lättare att löda i en liten D-Sub 9 (com) i 360'n än hela LPT kabeln, D-Sub 9:an kan man lägga under top locket framför hårddisken... personligen använder jag en D-Sub 25 Hane och en D-Sub 9 Hane i adaptern sedan en D-Sub 9 Hona i andra änden, men du kan gör precis som du vill

här är diagrammen:

Det borde vara ganska enkelt att förstå sig på vad som ska sitta vart på den här bilden? följ antingen färg kodningen eller bokstavs markeringarna, pussla ihop boktsäverna så att dom sitter:

A - A
            B - B
            C - C
            etc.

Det skall sitta ett 100ohm Motstånd på följande punkter: A, B, C, F och G

hur du sedan kopplar den andra D-Suben till moderkortet ser du nedan:

Koppla samma dessa punkterna med motsvarande på bilden ovan, då på D-Suben. följ antingen färgkodningen eller bokstäverna ;D
            är det bara jag som inte fattar eller stämmer inte färgerna med bokstäverna överens med dom på kortet mot kontakten dvs kontakten är A=gul men på det med moderkortet så är A=röd ?? kanske bara e trött haha

Comment

Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
              är det bara jag som inte fattar eller stämmer inte färgerna med bokstäverna överens med dom på kortet mot kontakten dvs kontakten är A=gul men på det med moderkortet så är A=röd ?? kanske bara e trött haha
              Det stämmer att jag färgat dom fel, följ bokstäverna
              Google is your friend!

Comment

kan man använda en USB kabel istälet för D-sub 9 på nått sätt ?
                nu när man äntligen börjat löda så vill man ju gärna ha det snabbaste sättet att dumpa nand på :P

Comment

kan man använda en USB kabel istälet för D-sub 9 på nått sätt ?
                  nu när man äntligen börjat löda så vill man ju gärna ha det snabbaste sättet att dumpa nand på :P
                  en USB kabel har 4 kablar i sig, du behöver ha 7st... och du behöver antingen ha LPT eller en USB programmerare...
                  Google is your friend!

Comment

jaha :S trodde jag bara plugga i d suben i datorn o körde på

Comment

jaha :S trodde jag bara plugga i d suben i datorn o körde på
                      om du följer diagrammet ovan med 2st D-subar på så är det ett diagram för en omkoppling från en D-sub9 som är lätt att dölja under topp locket på en 360 till en LPT...
                      Google is your friend!

Comment

OK , men jag tänkte köra på med d-sub9 direkt istället men eftersom du säger så så antar jag att man måste köra via lpt porten på datorn .
                        och FÖRLÅT man borde göra som vanligt att LÄSA igenom FLER guider kanske , men mina frågor hjälper säkert andra oxå :P

Comment

verkar som det sket sig till slut ändå läste ur 3 nand 3 ggr o spara men bara massa strul när jag ska skriva till det o nu startar den ju inte och försökt läsa in fler olika men får bara massa error koder men verkar som den skriver in vissa saker konstigt nog några bra förslag kanske ?

Comment

verkar som det sket sig till slut ändå läste ur 3 nand 3 ggr o spara men bara massa strul när jag ska skriva till det o nu startar den ju inte och försökt läsa in fler olika men får bara massa error koder men verkar som den skriver in vissa saker konstigt nog några bra förslag kanske ?
                            Vad får du för errors? det är troligen badblocks
                            Google is your friend!

Comment

nu fick jag in xellous och fått min cpu key så nu ska jag "bara få till en sjysst freeboot.bin men verkar inte ha nån helt branand trots allt vete fan vad jag ska göra har fått fram det mesta info men näsr jag lägger i det i flashtool360 får den fortfarande inte fram cpu key där osv(ur freeboot filen jag skapat med jtagtool )
                              CPU Key:
                              DVD Key:
                              DVD Type:
                              Console ID:
                              Serial #:
                              Region: PAL-EU
                              Manufacture Date: 2006-10-16
                              Console Type: Xenon
                              allt det har jag ju iaf i en txt fil nu . kanske dags för ännu en paus o fortsätta i morrn :@

PS. nu har jag allt infp i flash360 tool men får error när jag ska skriva freeboot filen igen e förhoppningsvis det enda som e kvar nu o hopppas filen e hel :S , varför är det såååå skumt allt med skriva till brukar det vara så känsligt när man håller på att det funkar ibland bara ?

nu trodde jag det va fixat men fick e71 vid uppstart vilket program e enklast för kolla om min fil innehåller "badblocks" nu då?
                              Last edited by telgetok; 2011-01-21, 18:23.

Comment

CPUKey får den aldrig fram manuellt, den får DU skriva in åt den...

Tips; använd inte "Gui for dummies" (JTAG tool) använd command line istället...

360 Flash Dump Tool är grymt bra för o se efter badblocks, eller så kollar du output från nandpro när du dumpar/skriver... får du ngn error är det ett badblock
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X