Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag-bar?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Låter bra. han sa att dom inte hade använt den så mycket, och det tror jag på eftersom den hade dashboarden med blades (orginal på denna) det borde den väl inte ha om den varit in en vända hos MS ?
    Mindre troligt att MS haft något att göra med den (mer än tillverkning såklart )...

Har konsollen PRE NXE dashboard brukar dom generellt inte ha varit in till MS för att få uppdaterad bootloader... den kan mycket möjligt ha varit inne någon gång tidigare, men inte så pass sent att den fått nya bootloadern...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Låter bra. han sa att dom inte hade använt den så mycket, och det tror jag på eftersom den hade dashboarden med blades (orginal på denna) det borde den väl inte ha om den varit in en vända hos MS ?
      Sista maskinen jag hade inne privat hos Ms fick tillbaka sin gamla Benq läsare som jag återställt o den fick gamla dashboarden med som bläddrar flikar istället för Avatarer och fönster. Dock var Bootloadern för ny så jag kan inte lova dig något.
      Ibland har man tur, ibland inte.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Sista maskinen jag hade inne privat hos Ms fick tillbaka sin gamla Benq läsare som jag återställt o den fick gamla dashboarden med som bläddrar flikar istället för Avatarer och fönster. Dock var Bootloadern för ny så jag kan inte lova dig något.
        Ibland har man tur, ibland inte.
        Ok jag ska fråga om den varit på lagning, eller finns det nåt sett att se detta. Kan man inte se det om jag registrerar boxen på mig på deras hemsida? Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box. Är det inte så att dashboarden uppdateras samtidigt som den skriver till nanden när man spelar ett spel med wave 4 eller nyare?

Comment

Ok jag ska fråga om den varit på lagning, eller finns det nåt sett att se detta.
          Nopp, folk säger nästan vad som helst när de gör sig av med 360 på köp&säljsidor ibland om man har otur.

Kan man inte se det om jag registrerar boxen på mig på deras hemsida?
          Du ser inte tidigare reparationsstatus via ditt konto, är den redan registrerad på förra äganren kan du omregistrera om du har dennes alla uppgifter tillhands. då är det bättre o ringa in serienumret till Ms o låtsas vara säljaren... men det är lite långsökt. du får chansa helt enkelt.
          I värsta fall har du en enhet som spelar spel från skiva.

Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box.
          Det vet man inte, som sagt folk säger lite vad som helst när de säljer saker

Är det inte så att dashboarden uppdateras samtidigt som den skriver till nanden när man spelar ett spel med wave 4 eller nyare?
          Nja, du får en fråga om du vill uppdatera maskinen om du har en nyare uppdatering på en skiva du petar i en maskin med äldre mjukvara i...
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Nopp, folk säger nästan vad som helst när de gör sig av med 360 på köp&säljsidor ibland om man har otur.

Du ser inte tidigare reparationsstatus via ditt konto, är den redan registrerad på förra äganren kan du omregistrera om du har dennes alla uppgifter tillhands. då är det bättre o ringa in serienumret till Ms o låtsas vara säljaren... men det är lite långsökt. du får chansa helt enkelt.
            I värsta fall har du en enhet som spelar spel från skiva.

Nja, du får en fråga om du vill uppdatera maskinen om du har en nyare uppdatering på en skiva du petar i en maskin med äldre mjukvara i...
            Ok så om man väljer att inte göra uppdateringen så skriver den till nand men behåller allt annat? även dashboarden med blades, och det syns ingenstans i systeminfon.? har jag fattat det rätt?

Sen så fanns det ju saves i boxen på några spel , bara gamla, läggs det inte en save där om han nu skulle ha spelat ett nyare spel? iofs kan han väl ha gått in och tagit bort den men verkar inte riktigt troligt , killen var typ 13 och den köptes inte på en av de stora säljsidorna

Comment

Ok så om man väljer att inte göra uppdateringen så skriver den till nand men behåller allt annat? även dashboarden med blades, och det syns ingenstans i systeminfon.? har jag fattat det rätt?

Sen så fanns det ju saves i boxen på några spel , bara gamla, läggs det inte en save där om han nu skulle ha spelat ett nyare spel? iofs kan han väl ha gått in och tagit bort den men verkar inte riktigt troligt , killen var typ 13 och den köptes inte på en av de stora säljsidorna
              Om du uppdaterar med ett Wave 3+ spel får du NXE... det är OMÖJLIGT att spela Wave 3+ utan att uppdatera...

Det går att se om den varit inne på service nyligen, men risken finns att dom inte uppdaterat datumet... numera får man "Service Date:" istället för "MFR-Date:" men är konsollen från 2008 bör den inte ha varit inne på service ännu...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Citat:
                Original inlägg av nalle077

Citat:Pendragon

Då är det ju enl Swizzy omöjligt att han spelat ett senare wavespel på denna box.

ursäkta´min envishet men jag tycker det känns onödigt att åka till psxcare med boxen om det inte går att göra jtag på den. jag bor ju en bit ifrån. men jag kommer väl in med den så ska det nog ordna sig. vad ska man ta med vid jtag, Jag har läst att det bra att få med nån nyckel ifrån er som man ska ha vid uppdatering av boxen senare. ska hårddisken med eller är det smidigast med en usb sticka? hur lång tid tar operationen? grejar ni det om man kommer med boxen tidigt en lördag och kan ta med den hem senare samma dag?

Comment

Citat:
                  Original inlägg av nalle077

Citat:Pendragon

Då är det ju enl Swizzy omöjligt att han spelat ett senare wavespel på denna box.

ursäkta´min envishet men jag tycker det känns onödigt att åka till psxcare med boxen om det inte går att göra jtag på den. jag bor ju en bit ifrån. men jag kommer väl in med den så ska det nog ordna sig. vad ska man ta med vid jtag, Jag har läst att det bra att få med nån nyckel ifrån er som man ska ha vid uppdatering av boxen senare. ska hårddisken med eller är det smidigast med en usb sticka? hur lång tid tar operationen? grejar ni det om man kommer med boxen tidigt en lördag och kan ta med den hem senare samma dag?
                  Ta med dig både en USB sticka och hårddisken så får du med dig allt... om vi kan greja det på en lördag är svårt att säga, det beror helt på hur många av personalen som är inne, hur mycket där att göra och om ngn som kan JTAG är inne... (alla kan inte JTAG hacka) sen beror det lite på om man stöter på problem (vissa problem kan endast jag och Psytroll fixa, och jag har för tillfället ledigt från tjänsten)

Det tar normalt 1-2 timmar att utföra jobbet, ibland kan det gå snabbare och ibland kan det ta lite längre tid... men räkna med minst 1 timmes arbetstid...
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Ta med dig både en USB sticka och hårddisken så får du med dig allt... om vi kan greja det på en lördag är svårt att säga, det beror helt på hur många av personalen som är inne, hur mycket där att göra och om ngn som kan JTAG är inne... (alla kan inte JTAG hacka) sen beror det lite på om man stöter på problem (vissa problem kan endast jag och Psytroll fixa, och jag har för tillfället ledigt från tjänsten)

Det tar normalt 1-2 timmar att utföra jobbet, ibland kan det gå snabbare och ibland kan det ta lite längre tid... men räkna med minst 1 timmes arbetstid...
                    ok men låt säga nu på lördag. Om jag föröker vara där när ni öppnar, har ni personal där på lördag? Jag kan ju hitta på nåt annat att göra under dagen i den kungliga hufvudstaden

Comment

Tyvär är Psytroll borta nu på lördag och nästa lördag... jag kan eventuellt åka in o fixa den åt dig... men då måste jag snacka med chefen lite först...
                      Google is your friend!

Comment

Tyvär är Psytroll borta nu på lördag och nästa lördag... jag kan eventuellt åka in o fixa den åt dig... men då måste jag snacka med chefen lite först...
                        Ok det låter jättebra, kolla du med din chef, så ska jag kolla med min hon kommer om en halvtimme. Tänkte ta med en annan 360 också och flasha en benq drive på den, det är väl lt flash till den nu väl?

Har jag priserna rätt?

jtag 700 :-
                        flash 400 :-

Comment

Kom in och jobba lördag om du vill Swizzy, annars är det nog bara Stan64 och R. där skulle jag tro.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Kom in och jobba lördag om du vill Swizzy, annars är det nog bara Stan64 och R. där skulle jag tro.
                            Min chef sa också ok hehe , då kommer jag lördag så fort det går, med 2 boxar . en för jtag och en för flash.
                            Stämde priserna och är det lt till benq?

Förresten en annan grej jag tänkte på.
                            Måste den boxen som blir jtag på flashas också och ingår det i kostnaden i så fall eller hur funkar det? kan ju lika gärna fråga här nu när jag ändå håller på istället för att leta efter svaret själv

Comment

Min chef sa också ok hehe , då kommer jag lördag så fort det går, med 2 boxar . en för jtag och en för flash.
                              Stämde priserna och är det lt till benq?

Förresten en annan grej jag tänkte på.
                              Måste den boxen som blir jtag på flashas också och ingår det i kostnaden i så fall eller hur funkar det? kan ju lika gärna fråga här nu när jag ändå håller på istället för att leta efter svaret själv
                              Priserna stämmer nog rätt bra, senast jag var inne var det dom priserna iaf... om jag inte minns fel, kanske hade sänkt priset på JTAG till 600... eller om det var nya liteon priset...

Flash ingick inte i priset då, men om man flashade konsollen i samband med JTAG:ning får du 200:- rabatt på det totala priset (var iaf så för en månad sedan)

Vad gäller behovet av flashning är det egentligen inget BEHOV... men om du vill spela dina backuper som du redan har (eller dina polare har) som är brända enligt vanliga flash reglerna måste du ha den flashad, om du däremot bränner spelen som en vanlig DATA skiva (extraherar iso'n och bränner innehållet på en vanlig skiva eller DVD skiva) behöver du INTE ha någon flashning...
                              Google is your friend!

Comment

Priserna stämmer nog rätt bra, senast jag var inne var det dom priserna iaf... om jag inte minns fel, kanske hade sänkt priset på JTAG till 600... eller om det var nya liteon priset...

Flash ingick inte i priset då, men om man flashade konsollen i samband med JTAG:ning får du 200:- rabatt på det totala priset (var iaf så för en månad sedan)

Vad gäller behovet av flashning är det egentligen inget BEHOV... men om du vill spela dina backuper som du redan har (eller dina polare har) som är brända enligt vanliga flash reglerna måste du ha den flashad, om du däremot bränner spelen som en vanlig DATA skiva (extraherar iso'n och bränner innehållet på en vanlig skiva eller DVD skiva) behöver du INTE ha någon flashning...
                                Ok det låter ju bra, då får jag se hur det blir med det. Då hörs vi på lördag om inget annat inträffar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X