Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok, tack för tipset! Då jag inte är så "old-school" så undrar jag vad jag ska göra istället för JTAG QSB'n? Om det finns en bra guide för den delen uppskattar jag det väldigt mycket.

som på den här bilden, men skippa LPT delen, och istället för att koppla den gula kabeln till punkten vid synk panelen ("bottom") bör du koppla den till aud_clamp:

Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

som på den här bilden, men skippa LPT delen, och istället för att koppla den gula kabeln till punkten vid synk panelen ("bottom") bör du koppla den till aud_clamp:

Ok! Används samma diod som är med på Lpt delen till den gula och röda kabeln? Den blåa kabeln är alltså en bygling?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Comment

• Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
        Ok! Används samma diod som är med på Lpt delen till den gula och röda kabeln? Den blåa kabeln är alltså en bygling?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
        Japp, det är samma diod, och ja det är en bygling
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Med risk för att ställa gamla frågor igen, min XKEY 360 pajjade förra helgen och jag kände inte för att lägga ut nån större summa på reparationer, så jag köpte en beggad JTAG av er som kom igår. Har flyttat över den gamla HDDn och installerat XeXMeny. Men hur uppdaterar jag Avatarerna ? Har läst mig till att man ska kunna köra en Systemupdate av samma version som man har i dashen, i mitt fall 16747 och att boxen då bara ska uppdatera det som saknas, ej flasha om driven eller jävlas med Jtag, stämmer detta ?

Är dessutom sugen på att dra igång Wolfenstein och förstår att första disken ska vara i GOD medans följande 3 kan vara XeX, men hur får man in en 8gb fil på en extern HDD med fat32 partition ?

Ber ödmjukast om hjälp.

Comment

• Avatar delen uppdaterar du genom att ladda hem samma version av system uppdatering (den officiella uppdateringen) som du har på moderkortet, i ditt fall 16747, den lägger du sedan på ett usbminne (fat32) och gör precis som det står i dom officiella instruktionerna på xbox.com, det du troligen behöver göra är att döpa om mappen från $SystemUpdate till $$ystemUpdate för att kringå blockeringen vi lägger in som standard (detta för att skydda dig från att av misstag råka uppdatera till högre version)

GOD kör man helst från den interna hårddisken, men ingen fil i GOD eller XEX formatet är större än max 4GB (dvs. alla funkar med FAT32)
            Google is your friend!

Comment

• Tack, har lyckats lösa allt under veckan, det var en massa pill men nu autobootar boxen in i fsd3, har spel på extern hdd och avatarer. Det svåraste var att få igång Minecraft, men det är löst det med. Ska mecka med Wolfenstein New Order nu i helgen. Hur fasen har jag klarat mig UTAN en Jtag box ?

Comment

• Faktum är att det var svårare att få igång minecraft än wolfenstein. Inga frågetecken kvar nu, tack för en UTMÄRKT produkt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X