Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur får man spel att fungera med extern HDD/USB?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur får man spel att fungera med extern HDD/USB?

Har sökt på forumet och tycker inte jag har fått svar på mina frågor.
    Jag har en extern HDD på 1000GB. Och jag vill lägga allt möjligt i den. (spel, DLC o XBLA)
    Jag har testat med mina USB-minnen på 8 o 16GB. Men jag får inte det att funka.
    De är formaterade i FAT32.
    För det är så att min X360 HDD är full.. Den är bara på 20GB. Så man kan inte lägga in så många spel. Har hört att man kan byta ut den HDD:n till en större.
    Är det så att man måste lägga in allt i X360 HDD? I så fall måste jag köpa en 250GB X360 HDD.

*EDIT*
    X360 spel får jag att fungera. Tänker främst på DLC och XBLA spel på usb och extern HDD. För jag får de inte att fungera. Jag måste skicka XBLA till interna HDD:n. Och nu är den full. Men vanliga Xbox 360 spel får jag att fungera från USB.
    Last edited by kaTana; 2010-09-15, 15:09.

XBLA/DLC fungerar inte från extern disk om du inte har 9199 och därmed kan formatera den som minnesenhet (max 16gb) då kan du lägga dina DLC/XBLA där
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jo, har den senaste 9199. Men när jag formaterar min usb via x360 kan jag inte lägga in spelen via min PC. Däremot kan jag ladda hem XBLA spel genom en annan 360 och spara spelen i USB:n och sedan låsa upp spelen med min Jtaggade 360. Men hur gör jag med alla DLC?

*EDIT*
      Hur lägger man in de stora spelen i en sån USB som är formaterad genom xboxen?
      Last edited by kaTana; 2010-09-15, 15:35.

Comment

Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
        Jo, har den senaste 9199. Men när jag formaterar min usb via x360 kan jag inte lägga in spelen via min PC. Däremot kan jag ladda hem XBLA spel genom en annan 360 och spara spelen i USB:n och sedan låsa upp spelen med min Jtaggade 360. Men hur gör jag med alla DLC?

*EDIT*
        Hur lägger man in de stora spelen i en sån USB som är formaterad genom xboxen?
        Du använder ett program som heter "XTAF GUI" det är till för USB enheter
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jaha! Tack för de snabba svaren som alltid!
          Last edited by kaTana; 2010-09-21, 16:16.

Comment

Min XTAF GUI hänger sig när jag lägger in filer i min USB. Har v3.2.
            Högerklickar man o väljer inject folder?

Comment

Jag har inte provat att lägga in DLC etc. direkt, men jag tror du behöver skapa mapparna själv och sedan lägga in filen, jag har bara använt den för att lägga in modifierade gamesaves och liknande... då finns mappstrukturen redan där

Men det är samma metod som används även då
              Google is your friend!

Comment

Jo, man får göra egna mappar. Men problemet är att det hänger sig när jag ska lägga in spelen. Är det någon annan som har samma problem som mig?

Comment

Hej, du kan visst få XBLA-titlar att fungera via din externa usb hdd! Nu har jag dock ingen intern hdd, så sökvägar kanske kolliderar med varandra. Vad jag gjorde var att lägga XBLA-titlarna i hdd:/Content/0000000000000000/"spelID/
                  (så t.ex för Lara Croft and The Guardian of Light blir sökvägen hdd:/Content/0000000000000000/58410A59/00D0000/"filer")

Bara att starta via freestyle dash -> arcade games. Fungerar klockrent för mig!
                  Last edited by Lefuden; 2010-10-07, 18:17.

Comment

Original inlägg av Lefuden Visa Inlägg
                    Hej, du kan visst få XBLA-titlar att fungera via din externa usb hdd! Nu har jag dock ingen intern hdd, så sökvägar kanske kolliderar med varandra. Vad jag gjorde var att lägga XBLA-titlarna i hdd:/Content/0000000000000000/"spelID/
                    (så t.ex för Lara Croft and The Guardian of Light blir sökvägen hdd:/Content/0000000000000000/58410A59/00D0000/"filer")

Bara att starta via freestyle dash -> arcade games. Fungerar klockrent för mig!
                    XBLA bör fungera bra så ja, men vissa kan ha hårdkodade sökvägar... då är det lite sådär små jobbigt om den letar efter en fil på ett ställe den inte finns

DLC fungerar dock inte i huvudtaget från USB hdd på det viset iaf eftersom spelen (troligtvis) söker efter dessa på HDD1...
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      XBLA bör fungera bra så ja, men vissa kan ha hårdkodade sökvägar... då är det lite sådär små jobbigt om den letar efter en fil på ett ställe den inte finns

DLC fungerar dock inte i huvudtaget från USB hdd på det viset iaf eftersom spelen (troligtvis) söker efter dessa på HDD1...
                      dlc hamnar i hdd1:\Content\0000000000000000 men en del xbla slänger en del skit i hdd1:\cache också, tex castle crashers addons.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        dlc hamnar i hdd1:\Content\0000000000000000 men en del xbla slänger en del skit i hdd1:\cache också, tex castle crashers addons.
                        hdd1:\cache är ju där den letar efter updates

fungerar även med MUUSB1:\cache MUUSB2:\cache etc. (usb minne som minnesenhet)
                        Google is your friend!

Comment

Nån som vet hur man får Lips DLC-låtar att fungera? Har ju vanliga "Lips" och även tilläggspaketen (I love the 80´s m.fl) på den externa usb disken och dessa fungerar klockrent. Dock så har jag en hel del "lösa" Lips-låtar som jag lade över till den interna disken i "hdd1:\Content\0000000000000000\4D530888\00000002" . Dock när jag startar vanliga Lips så säger den nåt i stil med att låtarna är skadade eller olicensierade eller liknande. Skadade vet jag att dom inte är så måste man göra något med låtarna innan man lägger in dom på den interna disken? Yaris Swap?

Trevlig kväll på er =)
                          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                          360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                            Nån som vet hur man får Lips DLC-låtar att fungera? Har ju vanliga "Lips" och även tilläggspaketen (I love the 80´s m.fl) på den externa usb disken och dessa fungerar klockrent. Dock så har jag en hel del "lösa" Lips-låtar som jag lade över till den interna disken i "hdd1:\Content\0000000000000000\4D530888\00000002" . Dock när jag startar vanliga Lips så säger den nåt i stil med att låtarna är skadade eller olicensierade eller liknande. Skadade vet jag att dom inte är så måste man göra något med låtarna innan man lägger in dom på den interna disken? Yaris Swap?

Trevlig kväll på er =)
                            Det är precis vad som krävs på sådant som det inte redan är gjort på sedan tidigare, du kan även använda ett program som heter XM360 (som då körs DIREKT på xboxen, en viktig funktion i den är att den kan döpa om filerna så att dom heter så som dom ska, vissa release grupper är lite mongo och döper om filerna, dom låter mapp strukturen vara men döper om filen, sen har dom inte med original namnet på filen någonstans i NFO filen heller, vilket är lite dumt... men som sagt, kör XM360 så kan du döpa om alla filerna till rätt namn och även låsa upp dom för JTAG maskiner
                            Google is your friend!

Comment

Hur skulle vi klara oss utan dig Swizzy? =) Tusen tack för välskrivet svar som vanligt.
                              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                              360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X