Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Title Updates

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Title Updates

Vart kan jag hitta title updates? http://www.xbuc.org/ är nere och har varit det ett tag.

En annan sak om title updates, om jag har flera olika updates till samma spel, går det bra? Används det nyaste då?

Sen om jag inte vet om spelet är ntsc eller pal, kan jag lägga in updates för båda då? För visst kan man köra båda med jtag?

1. Ingen aning om vart du kan hitta updates då, den sidan verkar gå upp och ner lite hur som helst >_< skit jobbigt, dom bytte adress ett tag men nu verkar dom tagit bort alla filerna IGEN?!

2. Den senaste används sedan ska den ta bort dom äldre... (vissa spel)

3. Lägg in båda, just in case
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Funkar inte denna? http://marketplace.x b o x m o d d e r.com/
      /360RFUN

(som vanligt bort med "space" i url, p.g.a nojjan för konkurrentlänkar i forumet)
      Last edited by 360RFUN; 2010-09-17, 09:18. Anledning: censur

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
        Funkar inte denna? http://marketplace.x b o x m o d d e r.com/
        /360RFUN

(som vanligt bort med "space" i url, p.g.a nojjan för konkurrentlänkar i forumet)
        Funkar kanon!

Tack ska du ha!

Comment

Den är till och med bättre än xbuc.org då man kan ladda hem annat också, t.ex. extra kläder till din avatar m.m.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Är jag blind eller går det inte att söka på den sidan? Title Updates kan jag söka men inget annat...

Comment

Nej, du kan bara sök på Title updates men bläddra igenom bland resten av grejerna...

På vänster sidan finner du en liten meny med olika alternativ på saker du kan hämta
              Google is your friend!

Comment

Var lägger man title uppdates för att dom ska installeras? Körs dom automatiskt när dom ligger i rätt mapp?

Comment

Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
                  Var lägger man title uppdates för att dom ska installeras? Körs dom automatiskt när dom ligger i rätt mapp?
                  Title updates läggs i Cache mappen på HDD1 och ja dom körs automagiskt när spelen letar efter dom
                  Google is your friend!

Comment

Misstänkte att det var i cache, men frågar gärna en gång för mycket för att vara säker!

Comment

Nu har man nu hämtat en Title Update från sidan ni länkade till och lagt det i
                      cache mappen. Vad händer sen?
                      Ska de ligga kvar där efter att man startat spelet eller ska de försvinna?
                      Eller ska man göra nåt med dem innan man läggar dem i cache?
                      Jag har dash 8955 och använder XeXmenu 1.1.
                      Tack på förhand.

EDIT
                      Ja, eftersom jag är hemma och är sjuk har jag fiplat med detta och kom på
                      att man skall skapa en Cache mapp på disken med spelen i. Efter detta så
                      markerade jag spelet och trycket på Y och fick fram alternativet XeXpatch.
                      Gjorde detta och boxen stod och funderade ett tag, efter det går det ej att
                      start spelet så har läst mig till att jag måste tanka hem en ny defalt.exe för
                      det spelet.
                      Vad jag undrar är varför blev det så här?
                      Last edited by fogmod; 2010-10-20, 13:22.

Comment

Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
                        det spelet.
                        du kan ju patcha xex-filer i xexmenu om man trycker på någon knapp har jag för mig, det kanske hände. du kan extracta default.xex från ison om du har den kvar.. använd xbox image browser eller xbox360isoextract..

cache mappen du ska lägga title updates i ligger på hdd1 alltså den som tillhör xboxen. den mappen är default och behöver inte skapas.

Comment

Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
                          Nu har man nu hämtat en Title Update från sidan ni länkade till och lagt det i
                          cache mappen. Vad händer sen?
                          Ska de ligga kvar där efter att man startat spelet eller ska de försvinna?
                          Eller ska man göra nåt med dem innan man läggar dem i cache?
                          Jag har dash 8955 och använder XeXmenu 1.1.
                          Tack på förhand.

EDIT
                          Ja, eftersom jag är hemma och är sjuk har jag fiplat med detta och kom på
                          att man skall skapa en Cache mapp på disken med spelen i. Efter detta så
                          markerade jag spelet och trycket på Y och fick fram alternativet XeXpatch.
                          det spelet.
                          Sorry att jag missat o svara på ditt inlägg menne här kommer svaret:

Du ska bara lägga title updates i hdd1:\cache\...
                          Dom kommer ligga kvar där tills spelet hittar en nyare update (vissa spel låter äldre updates ligga kvar medans andra raderar gamla)
                          Du behöver inte göra något mer än att placera dessa i cache mappen

Det du gjorde med patch xex grejen är en grej som finns kvar sedan XBR 1/2 du har troligtvis XBR3 då behöver du inte patcha spelen för att dom ska fungera ett bra tips är att uppdatera till FreeBOOT
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Sorry att jag missat o svara på ditt inlägg menne här kommer svaret:

Du ska bara lägga title updates i hdd1:\cache\...
                            Dom kommer ligga kvar där tills spelet hittar en nyare update (vissa spel låter äldre updates ligga kvar medans andra raderar gamla)
                            Du behöver inte göra något mer än att placera dessa i cache mappen

Det du gjorde med patch xex grejen är en grej som finns kvar sedan XBR 1/2 du har troligtvis XBR3 då behöver du inte patcha spelen för att dom ska fungera ett bra tips är att uppdatera till FreeBOOT
                            Ok, tack för infon. Om jag förstått det rätt så ligger title update kvar i cache mappen,
                            trodde de skulle försvinna när spelet hittade dem och installera dem nånstans.
                            Därför gjorde jag en ny cache mapp på usb-disken med spelen eftersom inget hände
                            som jag kunde se när jag la dem i cache som redan fanns.

Ang freeboot så kan jag inte fixa det eftersom min analoga port dog och endast hdmi
                            funkar nu, ska lämna in den till er så får vi se om ni kan lösa det men än så känns det
                            inte akut.

Comment

Hmm, om din analoga port är helt död finns det inget vi kan göra för att uppdatera till FreeBOOT i dagsläget, att hitta felet på den är svårt
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X