Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spel vill uppdatera - Jtag säkert?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har xexloader och min dashboard är 2.0.8955.. vad bör jag göra? Tack för ditt snabba svar!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      den vill nog uppdatera dashboard om du fortfarande kör på den gamla tom dashboard 9199. har du version 9199 på dashboard eller lägre ska du INTE uppdatera. har du lagt in senaste freeboot 0.4 så har du nyaste dash och då kommer spelet bara lägga in spelupdate om den kräver det annars kommer den lägga in den nya dashboarden och då måste du skriva in all skit i nand för hand igen, inget att rekommendera.

vad kör du? xbr eller freeboot? vet du version? om inte, kolla system i den vanliga dashboarden och kolla versionsnummer på dash.
      Jag har xexloader och min dashboard är 2.0.8955.. vad bör jag göra? Tack för ditt snabba svar!

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...04-%2812611%29

Comment

Ska jag uppdatera tycker du?

Comment

Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
            Ska jag uppdatera tycker du?
            Japp, finns ingen som helst anledning att ligga kvar på 8955 som en grottmänniska
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Japp, finns ingen som helst anledning att ligga kvar på 8955 som en grottmänniska
              Hahah okej, men saken är den att jag knappt vet hur man uppdaterar eller så.. läste runt lite på några sidor.. och hittade en guide med lite enkla förklaringar och steg, http://www.jtagger.nu/2010/11/uppdat...genom-xellous/ , nu är det så att jag inte vet vad nand är överhuvudtaget och vad fuses.txt är, hur ska jag få tag i dessa? Tack för hjälpen Swizzy!

Comment

Hahah okej, men saken är den att jag knappt vet hur man uppdaterar eller så.. läste runt lite på några sidor.. och hittade en guide med lite enkla förklaringar och steg, http://www.jtagger.nu/2010/11/uppdat...genom-xellous/ , nu är det så att jag inte vet vad nand är överhuvudtaget och vad fuses.txt är, hur ska jag få tag i dessa? Tack för hjälpen Swizzy!
                Provat läsa här på forumet?? jag har skrivit en väldigt enkel guide där det står hur du får tag på ALLT!!
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Provat läsa här på forumet?? jag har skrivit en väldigt enkel guide där det står hur du får tag på ALLT!!
                  Tack ännu en gång för din hjälp! Det som förvirrar mig mest är det här med fusesets och xell.. Eftersom jag inte vet så mycket om de, ifall något skulle gå snett, skulle jag på något sätt kunna återställa tillbaka det? Och hur får jag reda på CPU key? det stod inte i din guide?..
                  Last edited by ajmal2; 2010-12-25, 14:31.

Comment

Tack ännu en gång för din hjälp! Det som förvirrar mig mest är det här med fusesets och xell.. Eftersom jag inte vet så mycket om de, ifall något skulle gå snett, skulle jag på något sätt kunna återställa tillbaka det? Och hur får jag reda på CPU key? det stod inte i din guide?..
                    Går det fel kan du alltid återställa till din dump om du har möjlighet att skriva direkt till nanden, utan att hålla på med flash360, alternativt kan personen som fixade JTAG'en åt dig göra det

Steg 4: Stäng av din 360 och starta upp den på nytt, den här gången med eject knappen (låt trayen vara ute tills den startat igång Xell/Xellous)

Det kommer vara en blå skärm som massa text kommer fladdra förbi på, har du Xellous kan du låta den stå och gå tills den stannar så kan du enkelt läsa av CPUKey där, annars måste du läsa av fusesets 4 och 6 och para ihop dom, nedan följer ett exempel på hur xell kan se ut:

Steg 4b: Om du har Xell parar du ihop antingen Fusesets 3 och 5 eller 4 och 6 på följande sätt: 3+5 eller 4+6 det vill säga, alla tecknena från fusesets raden 3 direkt följt av dom från 5:an eller motsvarande för 4 och 6...
                    i ovanstående citat står det faktiskt KOLLA PÅ BILDEN FÖR MER INFO! det står på skärmen om fusesets 4 och 6... det är bara att titta? och vad gäller CPUKey står det i xellous längst ner "Your CPUKey is...."

Det står även i guiden hur du startar Xell/Xellous, det är skit enkelt... bara tryck på eject och vänta tills din 360 ejectar trayen, efter det startar den automatiskt Xell/Xellous i ditt fall tror jag du har Xell bara, det går att uppdatera till Xellous... men behövs egentligen inte...

Vi på PSXCare kan också uppdatera åt dig, för 350:- lämnar du då också in hårddisken uppdaterar vi övriga program också, tar bort xexloader som är ganska kass och lägger in XEXMenu som är från samma team, XEXLoader är föregångaren till XEXMenu
                    Google is your friend!

Comment

Hehe okej, tack Swiz!
                      Last edited by ajmal2; 2010-12-25, 15:15.

Comment

I din guide stod det även "öppna flashdmp.bin (den du dumpade med flash360)" , vilken fil är det? Allt jag har gjort än så länge är att stoppa in usb stickan med flash360, öppna den, dumpa nand, starta om och öppna xell, ta bild på det, skriva ner 4+6 eller 3+5 som blev ungefär 88874ad...6fbe525, det är väl det som är min cpu key? För det står inte "your cpu key is".. istället står det massa text, som t.ex. failed to open from pvd, HTTP listen och så vidare.. Jag ligger på steg 6 fortfarande alltså, när jag gör generate freeboot så vill de att jag ska öppna en fil, jag antar att det är flashdmp.bin som skall öppnas, men hur ska jag veta vilken fil det är? Jag har inte fått tag på den.. Du förstår ungefär vad jag menar, ellerhur? Tack för din hjälp Swizzy! Förlåt att jag besvär men..

Comment

Precis, det är så det blir när man har Xell den första versionen av linux bootloadern, xellous är uppdaterad version av den

Fusesets 3 + 5 eler 4 + 6 är din CPUKey ja, om du skriver dom typ såhär: fusesets3fusesets5

det vill säga, inga andra tecken en så som dom står... filen som Freeboot Toolbox vill ha är din dump (flashdmp) som du fick genom Flash360... Om du har inbyggt minne på din maskin märker du det när du startar igång den och går in under memory... tar du bort din hårddisk och allt annat och det ändå finns minne kvar kan du kolla hur stort det är och baserat på det välja om du har Jasper 256 eller 512...
                          Google is your friend!

Comment

Hehe okej, nu har jag gjort allt det här.. är klar med steg 9 till och med.. Vad behöver jag göra nu? Lägga in update filen i usb minne och stoppa in och uppdatera bara eller? Tackar dig så mycket för din hjälp asså!!!
                            Last edited by ajmal2; 2010-12-25, 15:36.

Comment

Det står väl i guiden? jag minns inte exakt vad jag skrev på varje steg faktiskt... men står det i guiden att du ska göra det så gör du det
                              Google is your friend!

Comment

Fan, det går inte att uppdatera, det blev något fel.. "Can't process to update, if the problem persists, go to xbox..." Vad är det nu då? :/
                                Last edited by ajmal2; 2010-12-25, 15:46.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X