Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox1 games på Jtag

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox1 games på Jtag

Hej jag är ny med jtag och undrar hur man får t ex worms 4 mayhem att fungera på 360n(Freestyle dash 1.2). Jag packade upp filen och la filerna under xox1 mappen, Men när jag försöker starta så får jag ett meddelande typ "att det spelet inte stöds kolla microsofts hemsida"och sedan bootar 360n om??? Måste jag ändra ngt manuellt i spelets startfil eller något?

Tacksam för svar :-)

Original inlägg av 360360 Visa Inlägg
    Hej jag är ny med jtag och undrar hur man får t ex worms 4 mayhem att fungera på 360n(Freestyle dash 1.2). Jag packade upp filen och la filerna under xox1 mappen, Men när jag försöker starta så får jag ett meddelande typ "att det spelet inte stöds kolla microsofts hemsida"och sedan bootar 360n om??? Måste jag ändra ngt manuellt i spelets startfil eller något?

Tacksam för svar :-)
    http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm <--- kolla först här om den finns med i huvudtaget, därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ja den finns med där, hur menade du sedan med "därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd"
      Var hittar jag den och var lägger jag in den? Taxam för instuktioner :-) då jag är kass på detta:-(

Med vänlig hälsning

Comment

Ja den finns med där, hur menade du sedan med "därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd"
        Var hittar jag den och var lägger jag in den? Taxam för instuktioner :-) då jag är kass på detta:-(

Med vänlig hälsning
        du hittar den bland annat på xbins, hur du lägger in den? well, det e enkelt, radera allt som ligger på hddx och kopiera innehållet från den hackade och lägg där
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack än en gång! Du e en klippa, men vad heter filen jag ska leta efter? (det är en djungel för mig, men jag lär mig sakta men säkert), tack vare dig :-)

Comment

Tack än en gång! Du e en klippa, men vad heter filen jag ska leta efter? (det är en djungel för mig, men jag lär mig sakta men säkert), tack vare dig :-)
            du ska ha den här filen: /XBOX 360/emulators/Xbox1/xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar =)
            Google is your friend!

Comment

Nu känner jag mig usel, jag hittar inte xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar filen nånstans, kan du guida mig var den finns?

Tusen tack igen

Comment

du fick ju adressen! >_< du får gå in på xbins och skriva in adressen ovan! >_< xbins är en FTP server, för att komma åt den krävs att du använder dig av irc eller så finns det en autoxbins app, läs mer på forumet... står här ngnstans hur du gör...
                Google is your friend!

Comment

Tack, nu har jag hämtat filen :-) Dax att se om jag får igång det..

Comment

Nu har jag försökt på olika sätt att starta xbox spel, dels rippade och dels original, det som händer är när jag klickar på spelikonen, kommer det upp en vit skärm där det står xbox, sen botar 360n om och startar då om i det vanliga 360 modet. Vet du vad som är fel?

Comment

testat spel som finns med i kompabilitets listan?
                      Google is your friend!

Comment

Yepp, både på listan och annat, funkar ej:-(

Comment

Prova att radera allt som ligger på HDDX:\ och lägga in uppdateringen på nytt, se om det hjälper?
                          Google is your friend!

Comment

Menar du att jag ska radera allt och inte bara compability mappen?

Comment

precis, ALLT på HDDX
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X