Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur spela DLC på Jtag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur spela DLC på Jtag?

Hej på er igen!

Jag har laddat ner lite DLC och använt Yaris Swap.

Jag får fram innehållet i downloadable content, men när jag försöker starta så vill boxen att jag signar in med en "Xbox Live enabled gamer profile".

Kan jag lösa det? Har aldrig varit online med min profil och har inga planer på att gå online med den heller.

Hoppas på hjälp! Tack!

Har du provat att googla på det? det du behöver är egentligen lägga till ett XUID till din profil typ

Förstår dock inte trådtiteln då det egentligen inte har något att göra med hur man spelar DLC på JTAG utan snarare hur man får en profil att bli xbox live enabled utan att logga in på live
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ja, jag har provat att googla utan framgång, men nu har jag ett nytt ord att googla på "XUID" så jag kanske lyckas bättre nu!

Är det någon risk att min gamla profil "försvinner"?

Nej jag kanske skulle tänkt igenom trådtitlen lite, har läst om Jtag hela dagen nu så jag är lite vimsig i huvudet. Tack för snabbt svar!

Comment

Du gör ju självklart en backup av profilen innan du ger dig in på att modda den, så det ska inte vara någon fara

Jag har inte provat det själv, men har för mig det ska gå att göra med Modio... du kan ju googla på det också annars vet att 4everapple1 är kung på att modda profiler så ska höra med honom också se om han har några tips till dig
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lösningen som jag skulle välja är att gå online på ett annat xbox och sedan föra över profilen till JTaget igen, annat sätt är jag inte riktigt medveten om, okej man kanske kan kopiera "livedatan" från en annan profil eller nått sånt men det blir en lite mer avancerad procedur...

Har du inget annat xbox hjälper jag dig gärna, du kan skicka profildatan så kan jag signa in och skapa ett live konto med en valfri e-mail (ditt val ofc) och sedan skicka tillbaka med bytt console ID etc. Har tyvärr inget xbox tillgängligt för tillfället, dock kanske imorgon (onsdag) kan då pröva det lite mer avancerade sättet och se hur det går.

Comment

Även jag kan skapa en Live profil åt dig om så skulle behövas, jag har en Xbox 360 Slim ståendes som jag kan regga på utan problem [går inte o modda ännu ändå ]
            Google is your friend!

Comment

Jag hittade några sidor som kan vara till hjälp, ska ta en backup av min profil och prova lite imorgon.

Får jag det inte att fungera så får någon av er gärna hjälpa mig med en profil senare i veckan.

Tack så jättemycket för hjälpen! Återkommer om hur det hela gick senare.

Comment

det är inte så svårt att göra en egen profil utan att gå online med den. jag gjorde en förra veckan, du kan använda den, den är helt ren och har inlagt xuid.

kör sen bara xport360 för att slänga in denna xuid profilen i content-mappen.

http://hotfile.com/dl/75589617/e5b89...14A81.rar.html xuid profil

använd yarisswap eller liknande och sätt xuid 1234123412341234 på dlc.

Comment

int21: Tack, ska prova det ikväll. Du kan inte säga var i content mappen profilen ska ligga? Jag tänkte föra över profilen från min externa hdd till boxens hdd för jag lyckas inte få min usb-sticka att fungera med xport360 eller Xstaf usb gui.

Comment

När du använder dig av en USB sticka ska du inte använda dig av något annat än senaste Modio , därav att Xtaf är ganska buggigt (min åsikt) och att jag inte har någon som hellst lust i att stödja dem då de anmälde en video "jag" har gjort (egentligen var det inte riktigt den som gjorde programmet som anmälde mig men endå lyckades få igenom en anmälan utan full upphovsrätt), xport360 har inte stöd för USB drive såvitt jag vet , det kanske har kommit nån version som jag inte vet om men Modio ska du ha! oavsett vad du är ute efter att göra.

Comment

Då ska jag prova med Modio! Testade med xport360 och det är som du säger, inget stöd för usb. Testade Xtaf i morse men fick det inte att fungera, buggit värre, så det åker i papperskorgen! Modio drog jag ner igår så jag gör ett försök med det ikväll, tack!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        det är inte så svårt att göra en egen profil utan att gå online med den. jag gjorde en förra veckan, du kan använda den, den är helt ren och har inlagt xuid.

kör sen bara xport360 för att slänga in denna xuid profilen i content-mappen.

http://hotfile.com/dl/75589617/e5b89...14A81.rar.html xuid profil

använd yarisswap eller liknande och sätt xuid 1234123412341234 på dlc.
                        Yaris Swap hittar inte filen, så jag kan inte ändra xuid?! Eller måste jag använda en hex-editor för att göra det?

Comment

Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
                          Yaris Swap hittar inte filen, så jag kan inte ändra xuid?! Eller måste jag använda en hex-editor för att göra det?
                          Vadå yarisswap hittar inte filen?! filen har ingen filändelse, och den ska heta nästan exakt som DLC/XBLA har du hämtat ut filen från minnet?
                          Google is your friend!

Comment

Jag hämtade filen som int21 länkade till. (E00005C148714A81) Väljer "go to folder" i Yaris och pekar på mappen filen ligger i, och då står det "Finish 0 files have been loaded".

Comment

wierd... prova o se om du hittar samma funktion i Modio? där borde det också finnas

Googlade lite snabbt och hittade en guide:

http://spiffy360.com/forum/thread-211-post-1943.html
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X