Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag och error E74

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jtag och error E74

Jag Skulle idag starta igång min xbox som jag fått Jtagad, tänkte föra in xexmenu eller liknande, men får direct upp Error E 74, Ska kolla med den som fixade detta men jag trodde att man bara kunde gå in i xboxen efteråt och föra in dom program man vill ha.

Vet inte om man måste kanske starta boxen på ett vist sätt eller så.
    han sa att han hade inte fört in någe program så antar att man ska göra det själv, men borde ju bara va att starta den och tex FTP:a över programen.

tacksam för hjälp

Robotach

Har han lödit i motstånd/diodrar? Kanske kortslutit något... Kolla lödningarna

Vad har du för moderkort?
    Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
    Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
      Har han lödit i motstånd/diodrar? Kanske kortslutit något... Kolla lödningarna

Vad har du för moderkort?
      Han sa att han hadde tagit bort den där dioden som hindrar detta med uppdateringar, vet ej om han har lött dit något annat, den ska då vara Jtagad nu vad jag vet, men kan ju vara något fel på lödningen, väntar på vad han svarar mig.

Vet ej vad det är för moderkort

Comment

Jag läste lite här att man måste kanske ha dvd:n flashad är det så, för det har jag ej någon aning om det är gjort, kanske det som stör allt?

Comment

Du behöver inte flasha dvd läsaren för att jtagget ska fungera... däremot så måste man löda i diodrar/motstånd för att jtagget ska fungera...
          Det han lödde ur var R6T3 som förhindrar eventuella uppdateringar på det sättet att du får någon E8x kod och blir tvungen att skriva om hacket igen...

Beroende på om du har Xenon moderkortet eller något av de andra så måste man löda i enligt denna bild för att det ska fungera.
          Frågan är om något har blivit kortslutet någonstans eller om han glömt detta... Eller så har helt enkelt grafikchippet fått en dålig lödning av någon anledning, vilket är den vanligaste orsaken till just E74, dock kan jtag spöka lite...
          Har ni fått det att fungera någon gång efter jtaggningen?

Du kan se vilket moderkort du har om du jämför strömkontakten i bak på konsolen med denna bild
          Last edited by Electron; 2010-11-23, 13:06.

Comment

Du behöver inte flasha dvd läsaren för att jtagget ska fungera... däremot så måste man löda i diodrar/motstånd för att jtagget ska fungera...
            Det han lödde ur var R6T3 som förhindrar eventuella uppdateringar på det sättet att du får någon E8x kod och blir tvungen att skriva om hacket igen...

Beroende på om du har Xenon moderkortet eller något av de andra så måste man löda i enligt denna bild för att det ska fungera.
            Frågan är om något har blivit kortslutet någonstans eller om han glömt detta... Eller så har helt enkelt grafikchippet fått en dålig lödning av någon anledning, vilket är den vanligaste orsaken till just E74, dock kan jtag spöka lite...
            Har ni fått det att fungera någon gång efter jtaggningen?
            nee detta var första gången jag startade den efter hacket, det var gjort för några dagar sedan, jag ska fråga han om han lödde detta som är på bilden.

Comment

Han måste ha fått igång det innan han lämnade det till dig, annars känns det lite oproffsigt

Comment

Han måste ha fått igång det innan han lämnade det till dig, annars känns det lite oproffsigt
                aa , ska fråga han

Comment

Den verkar ha funkat när jag fick den, verkar också som den ändrade sig från Error E74 till RROD, så får ta och öppna den och se om den går att laga, den verkar ha varit lagad med X-klamp förut med vilket jag hoppas inte kommer göra det svårare att fixa den.

Jag får införskaffa en Hårtork och testa att laga den.

Comment

Det kan fortfarande vara E74 fast du inte får bild..

Hur många lampor blinkar i fronten?
                    Kolla upp sekundära felkoden

Comment

E74 i sig har INGENTING med JTAG att göra, E79 däremot betyder antingen korrupt nand, dåliga lödningar eller liknande, kan även vara fel på Southbridge...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

aha ok, Från början var det fyra gula som lyste och blinkade, nu är det RROD alla utom den överst till höger. Jag måste köpa den där lilla 6 stjärniga skruvmejseln så jag kan låssa dom 8 små svarta skruvarna imorgon och testa fixa RROD hoppas man i alla fall, lite tråkigt om man har laggt ut nästan 3000 för inget. men troligen så borde det inte vara någe problem att fixa.

Comment

vad är southbridge?

Comment

Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                            aha ok, Från början var det fyra gula som lyste och blinkade, nu är det RROD alla utom den överst till höger. Jag måste köpa den där lilla 6 stjärniga skruvmejseln så jag kan låssa dom 8 små svarta skruvarna imorgon och testa fixa RROD hoppas man i alla fall, lite tråkigt om man har laggt ut nästan 3000 för inget. men troligen så borde det inte vara någe problem att fixa.
                            4 gula?! vadå 4 gula??? möjligtvis orange, men det är ändå inte samma, den ska bara visa det om man startar linux typ... Det är Torx 8 mejsel du ska leta efter btw
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                              vad är southbridge?
                              Southbridge är en del av moderkortet en av komponenterna som styr SATA porten (sataportarna egentligen men ja...)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X