Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag och error E74

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

JAg förklarar bara att maskiner som överhettats med hjälp av handdukar inte bör läggas mer tid på.
    Jämförelsen med lillebror o plastpåse är på ren Svenska att det är mycket mer än nödvändigt som blir för varmt o går sönder om man har otur.

Mao: Har du handdukat eller Topzat så släng o köp ny om det inte gjorde susen!
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      JAg förklarar bara att maskiner som överhettats med hjälp av handdukar inte bör läggas mer tid på.
      Jämförelsen med lillebror o plastpåse är på ren Svenska att det är mycket mer än nödvändigt som blir för varmt o går sönder om man har otur.

Mao: Har du handdukat eller Topzat så släng o köp ny om det inte gjorde susen!
      nepp inget sådant vet inte vad Topzat är men nog är det skit att göra så. Jag lät den vara på ett tag med bara fläkt på CPU delen, nu så är den igång i alla fall.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Om folk ber oss laga deras konsoler o de berättar att de försökt med handdukar så vägrar vi ta emot dessa, det slösar bara vår tid och deras pengar att försöka.
        Du kanske gör det, vi andra gör det inte... jag har lagat X antal konsoller som folk varit på med handduks tricket, och random andra trick... det är inga större problem om dom inte hållt på 10+ gånger... eller dragit åt för hårt med kylflänsarna *tänker tillbaka på mardröms maskiner*
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Du kanske gör det, vi andra gör det inte... jag har lagat X antal konsoller som folk varit på med handduks tricket, och random andra trick... det är inga större problem om dom inte hållt på 10+ gånger... eller dragit åt för hårt med kylflänsarna *tänker tillbaka på mardröms maskiner*
          jag såg för ett tag sedan någon som gjorde något slaggs handukstrick där han hadde lagt 3 handukar över en xbox, med lock och allt på, det tror jag inte är så bra gjort. verkar finnas många olika trick dom har testat.

Comment

Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
            jag såg för ett tag sedan någon som gjorde något slaggs handukstrick där han hadde lagt 3 handukar över en xbox, med lock och allt på, det tror jag inte är så bra gjort. verkar finnas många olika trick dom har testat.
            det sämsta du kan göra med elektronik är att överhetta den. roligt att folk verkligen tror på sådana metoder...

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              det sämsta du kan göra med elektronik är att överhetta den. roligt att folk verkligen tror på sådana metoder...
              konstigt att dom flesta visar att man ska göra det, det är väll samma som om man andvänder en värme pistol? det är ju för att låta pastan få fäste och att kontakterna mellan moderkortet och GPU:n ska bli bättre, så har då jag uppfattat det, men kan ju hända att man fått det om bakfoten. Var några månader sedan jag höll på med detta.

Comment

Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                konstigt att dom flesta visar att man ska göra det, det är väll samma som om man andvänder en värme pistol? det är ju för att låta pastan få fäste och att kontakterna mellan moderkortet och GPU:n ska bli bättre, så har då jag uppfattat det, men kan ju hända att man fått det om bakfoten. Var några månader sedan jag höll på med detta.
                menade mer generellt de som lagade rrod med handdukar.. däremot så har större delen av folk som moddar inte tillgång till alla verktyg man behöver då tar det man har.. inget är rätt eller fel.. vissa saker är bara mindre bra.. finns verktyg för att hetta upp saker med temperaturreglage osv.. det kostar, men det blir också bra. allt handlar om vilket resultat man vill ha och vad det får kosta.

att koka boxen utan handdukar fungerar också.. koppla ur fläktarna tills den får hög temparatur så kommer det gå lika bra utan att du hettar den för mkt.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  menade mer generellt de som lagade rrod med handdukar.. däremot så har större delen av folk som moddar inte tillgång till alla verktyg man behöver då tar det man har.. inget är rätt eller fel.. vissa saker är bara mindre bra.. finns verktyg för att hetta upp saker med temperaturreglage osv.. det kostar, men det blir också bra. allt handlar om vilket resultat man vill ha och vad det får kosta.
                  sant, tycker det är synd att man inte bara kan gå på tex jula och låna dom verktyg man behöver.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X