Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extrahera XBox360 ISO i Linux med FTP överföring till boxen, extract-xiso

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Extrahera XBox360 ISO i Linux med FTP överföring till boxen, extract-xiso

Hej,

Letade runt på nätet hur man enklast extraherar en Xbox 360 ISO via linux och sedan laddar upp den till boxen via FTP. Här följer en liten guide hur man går till väga.

Förutsättningar:
    JTAGed XBox360 med FTPserver (XexLoad etc.)
    Linux - Veriferat på Fedora 14

1:
    Hämta hem sourcecode:
    http://www.megaupload.com/?d=Z7IIQ2SJ

2:
    Ladda upp filen extract-xiso_v2.6.1_src_101011_by_aiyyo.tar.gz till /var/tmp/

3:
    Packa upp filen:
    gunzip extract-xiso_v2.6.1_src_101011_by_aiyyo.tar.gz
    tar -xvf extract-xiso_v2.6.1_src_101011_by_aiyyo.tar

4:
    Gå till katalogen:
    cd extract-xiso

5:
    Kompilera koden:
    make extract-xiso

6:
    Se till att den kompilerade koden kan köras:
    chmod +x extract-xiso

DONE !

Exempel på att extrahera och ladda upp en ISO:
    ./extract-xiso -s "PATH_TO_ISO" -d "PATH_TO_DIRECTORY_ON_XBOX" -u xbox -p xbox -f "IP_TO_XBOX".

ny version av exiso finns ute för er som använder linux och vill kunna extrahera XGD3 spel; http://www.multiupload.com/3TAUA93RJH

borde vara samma process med kompilering och allting som tidigare
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

funkar make install sen? Annars kanske det är smart att kopiera binären som man kompilerat med make-kommandot, till t.ex /usr/bin så att man sedan enkelt kan anropa extract-xiso oavsett i vilken katalog man står i, istället för att behöva skriva in hela sökvägen till iso-filen.

Comment

Vill bara förtydliga installations guiden lite att efter ni kört chmod +x extract-xiso så kan ni skriva cp extract-xiso /bin/ detta för att underlätta för er själva så ni kan exekvera det kommandot var ni än är i erat filsystem för att prova att det funkar skriv cd - och sedan extract-xiso (annars är ni tvugna att stå i mappen där ni kompilerat såsen för att köra den binären)

//R

Comment

http://www.ivegotavirus.com/extract-...untu-xbox-360/ Såsen finns att hämta där också samt en hel del bra dokumentation

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X