Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AP25 spel på jtag

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• AP25 spel på jtag

går det att köra eller lär man göra ngt ingrepp?

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    går det att köra eller lär man göra ngt ingrepp?
    Uppdatera till Freeboot 0.04 samt installera Dashlaunch 2.06 eller senare så har disablas AP25 checkarna helt därav LT är bättre än LT+ för dessa (du kan då spela spel som inte har AP25 eller som inte känns igen av firmwaren)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok men jag tänkte köra från hårddisk läsaren är paj men det kanske inte spelar ngn roll?

Comment

ok men jag tänkte köra från hårddisk läsaren är paj men det kanske inte spelar ngn roll?
        Det har ingen betydelse, du stänger ju ändå av AP25 checkarna helt och hållet bara du har Freeboot 0.04 samt Dashlaunch 2.06 eller senare kan du lira AP25 spel utan att patcha dom
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Uppdatera till Freeboot 0.04 samt installera Dashlaunch 2.06 eller senare så har disablas AP25 checkarna helt därav LT är bättre än LT+ för dessa (du kan då spela spel som inte har AP25 eller som inte känns igen av firmwaren)
          Så på en Jtaggad är det bättre att flasha en Benq till LT 1.2 och uppdatera med hjälp av FreeBOOT-Toolbox-0.04, installera dash_launch_v2.06_for_12611 än att flasha med LT+?
          Vilka nackdelar har det med att använda en LT+ på en jtaggad 360?
          Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
            Så på en Jtaggad är det bättre att flasha en Benq till LT 1.2 och uppdatera med hjälp av FreeBOOT-Toolbox-0.04, installera dash_launch_v2.06_for_12611 än att flasha med LT+?
            Vilka nackdelar har det med att använda en LT+ på en jtaggad 360?
            LT+ är delvis låst när det kommer till AP25 spel, om spelen har AP25 grejs som firmwaren inte känner igen kommer den hindra spelet från att starta, detta för att skydda dig. men det har ingen betydelse på en jtag då man helt saknar AP25 checkarna (dom är avstängda) om du då har LT+ kommer den hindra dig från att spela AP25 spel som annars skulle fungerat på JTAG maskinen från skiva... det har ingen betydelse när man spelar från hårddisk... bara skiva...
            Google is your friend!

Comment

freeboot 0.04 är det den nyaste och hur får man in dashlaunch om man har freebot 0.04?

Comment

freeboot 0.04 är det den nyaste och hur får man in dashlaunch om man har freebot 0.04?
                du laddar hem den från xbins, därefer kör du bara installern på 360'n
                Google is your friend!

Comment

hittar bara dashlaunch 0.02 på xbins är det den jag ska ha?

Comment

hittar bara dashlaunch 0.02 på xbins är det den jag ska ha?
                    Den ska du absolut INTE använda... sökvägen till där du hittar samtliga versioner är: /XBOX 360/development/system apps/dash_launch/
                    Google is your friend!

Comment

ok tackar för svaret En fråga till en kompis till mig kör med ixtreme nostealth för konsollen redan är bannad men han kan inte boota nnya assassains creed brotherhood. ska han kunna boota AP25 med denna firmware. Läsaren är en liteon?

Comment

ok tackar för svaret En fråga till en kompis till mig kör med ixtreme nostealth för konsollen redan är bannad men han kan inte boota nnya assassains creed brotherhood. ska han kunna boota AP25 med denna firmware. Läsaren är en liteon?
                        Den ända Liteon/Benq firmwaren som kan boota AP25 spel är LT+
                        Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X