Original inlägg av Skrotet
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FSD2 RC1 släppt!
Collapse
X
-
gör som swizzy säger. installera dash launch 2.06 eller senaste 2.07, sedan kan du lägga in i ini filen att den automatiskt ska starta fsd som default dashboard. du kan även binda alla knappar till olika funktioner, tex håller du ner x så startar den xexmenu etc. du behöver inte binda någon knapp för nxe, den finns på RB som default har jag för mig.
- Citat
- Flag
-
Default är normalt NXE, har man ställt in någonting annat som Default är det RB man ska hålla in för att hoppa in i NXEOriginal inlägg av int21 Visa Inlägggör som swizzy säger. installera dash launch 2.06 eller senaste 2.07, sedan kan du lägga in i ini filen att den automatiskt ska starta fsd som default dashboard. du kan även binda alla knappar till olika funktioner, tex håller du ner x så startar den xexmenu etc. du behöver inte binda någon knapp för nxe, den finns på RB som default har jag för mig.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Menade givetvis om man körde FSD som default, trodde det framgick av mitt inlägg.Original inlägg av Swizzy Visa InläggDefault är normalt NXE, har man ställt in någonting annat som Default är det RB man ska hålla in för att hoppa in i NXE
- Citat
- Flag
Comment
-
Klart, men för en trött person eller en person som inte riktigt hänger med så kanske man inte ser/förstår detOriginal inlägg av int21 Visa InläggMenade givetvis om man körde FSD som default, trodde det framgick av mitt inlägg.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Vet inte om det bara är jag som är lite dum/förvirrad men vart lägger man skins till freestyle dash så man kan välja och vraka? jag antar att det inte är i skins mappen i freestyledash? eller ska man lägga dom i tex HDD1/Content/0000000000000000/..... ?
Funderar också gällande XBLA spelen kan man bara lägga dom i en mapp tel "HDD1/XBLA" sedan i FSD bara ange path till denna plats?
Tacksam för svar
- Citat
- Flag
Comment
-
skins ska ligga i skins-mappen ja.. får du dem inte att hittas så testa resetta inställningarna i settings så borde den scanna om och hitta filerna.Original inlägg av Robotach Visa InläggVet inte om det bara är jag som är lite dum/förvirrad men vart lägger man skins till freestyle dash så man kan välja och vraka? jag antar att det inte är i skins mappen i freestyledash? eller ska man lägga dom i tex HDD1/Content/0000000000000000/..... ?
Funderar också gällande XBLA spelen kan man bara lägga dom i en mapp tel "HDD1/XBLA" sedan i FSD bara ange path till denna plats?
Tacksam för svar
Det borde gå utmärkt att lägga spelen i hdd1:\xbla\spelmapp\fil och sen path,. har dock inte testat detta (jag är gammalmodig och lägger dem i content)
- Citat
- Flag
Comment
-
hehe ok, jag får testa och kollaOriginal inlägg av efex Visa Inläggskins ska ligga i skins-mappen ja.. får du dem inte att hittas så testa resetta inställningarna i settings så borde den scanna om och hitta filerna.
Det borde gå utmärkt att lägga spelen i hdd1:\xbla\spelmapp\fil och sen path,. har dock inte testat detta (jag är gammalmodig och lägger dem i content)
- Citat
- Flag
Comment
-
får det inte att funka, nu också när jag kopplat in externa hdd:n så när jag går in i utitles system och ska ange game path så kan jag inte klicka i där man ska välja höger och vänster homebrow eller games, emulator etc. Kanske externa stör detta eller så?
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för all hjälp och dashlaunch funkar strålande.
Quickboot går tyvärr inte att använda på japansk pc då omvänt /(\) automatiskt förvandlas till yentecken även om man klipper in det, \ i launch.ini fungerade dock bra. Har sökt en lösning och insett att detta är ett stort problem för japanska användare.
Det går dock utmärkt att skriva här men i quickbootfönstret blir det tok.
Om någon snäll själ skulle vilja skapa en quickboot fil till den freestyle.xex fil tråden gäller, HDD1:\Freestyle\default.xex
Skulle uppskattas tokmycket.
- Citat
- Flag
Comment
-
Packa upp den bifogade filen, gjorde en Quickboot för att ladda FSD från adressen du angav (HDD1:\Freestyle\default.xex) Skrev FSD som title, och Freestyle Dashboard som description... hoppas du e nöjd... jag har fixat mappstrukturen, välj själv om du vill ha att den dyker upp som en "Demo" eller som en "GOD", det vill säga om du vill att den ska visas under "Game Demos and Trials" eller under "Xbox 360 Games"Original inlägg av Skrotet Visa InläggTack för all hjälp och dashlaunch funkar strålande.
Quickboot går tyvärr inte att använda på japansk pc då omvänt /(\) automatiskt förvandlas till yentecken även om man klipper in det, \ i launch.ini fungerade dock bra. Har sökt en lösning och insett att detta är ett stort problem för japanska användare.
Det går dock utmärkt att skriva här men i quickbootfönstret blir det tok.
Om någon snäll själ skulle vilja skapa en quickboot fil till den freestyle.xex fil tråden gäller, HDD1:\Freestyle\default.xex
Skulle uppskattas tokmycket.Last edited by Swizzy; 2010-12-12, 11:50.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Skrotet Visa InläggSupertack Swizzy, det är andra gången du gör mig en björntjänst, hoppas jag kanske kan återgällda den någon gång, ska prova filerna senare då tvn är upptagen just nu.http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rntj%C3%A4nstEn björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren av La Fontaine (L'ours et l'amateur des jardins) [1], där en tam björn slog ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Inte riktigt vad du menar tror jag Skrotet?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment