Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om jag förstått det rätt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Om jag förstått det rätt

Tänkte göra en tråd för allmänna noob frågor som uppkommer i samband med att man läser om jtag'ning med mottot att ingen fråga är för dum Misstycker någon mod så får dom gärna peka mej åt rätt håll.

- Ifall jag köper en box där xexmenu eller freestyle dash är installerade på interna 120gig HDD'n, kan jag inte köra spelen från den? Måste jag då lägga in loadern på en annan disk? tex USB-minne. Kan loadern ligga kvar på HDD'n?

- Har även kört fast mentalt på detta med hur man lägger in spelet på hårddisken. Har test-tankat ett spel och fick då hem en .iso + en .dvd fil. Hur löser jag detta?

- Installerar jag Kinect-spel på samma sätt som ovan?
    Last edited by scrotum; 2010-12-08, 02:13.
    //
    Mattias - JTAG wannabe

Det går fint att spela från samma disk där xexmenu/FSD är inlagd.

Comment

Packa upp isofilen med detta program

http://www.filestube.com/32eaf0da5d4...a/details.html

Är osäker på om just denna download är "det verkliga programmet", har inte winrar på jobbdatorn så jag kan inte kolla

Det heter wx360 1.6 ialf

Lycka till
      Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
      Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
        Tänkte göra en tråd för allmänna noob frågor som uppkommer i samband med att man läser om jtag'ning med mottot att ingen fråga är för dum Misstycker någon mod så får dom gärna peka mej åt rätt håll.

- Ifall jag köper en box där xexmenu eller freestyle dash är installerade på interna 120gig HDD'n, kan jag inte köra spelen från den? Måste jag då lägga in loadern på en annan disk? tex USB-minne. Kan loadern ligga kvar på HDD'n?

- Har även kört fast mentalt på detta med hur man lägger in spelet på hårddisken. Har test-tankat ett spel och fick då hem en .iso + en .dvd fil. Hur löser jag detta?

- Installerar jag Kinect-spel på samma sätt som ovan?
        1. Det går alldelles utmärkt bra att köra från den också, men kör du XEXMenu där får du absolut inte ha en "Games" mapp på HDD1:/ då detta gör att XEXMenu inte startar utan en Extern hårddisk inkopplad >_<

2. Ladda hem programmet Xbox Image Browser (du får det av oss om du köper en maskin hos oss på psxcare, alternativt om du jtag:ar din konsoll hos oss, det ligger på hdd1:\_PC tools\...) det finns en hel uppsjö andra program också, men det är det här programmet jag brukar rekomendera då det är enkelt och fungerar bra hur du använder det är:

a) Ladda ISO filen
        b) Högerklicka på ISO filens namn i vänstra listan
        c) Välj Extrahera, sedan vart du vill extrahera spelet till (förslagsvis en mapp med spelets namn på datorn)
        d) Kopiera den här mappen till din usb enhet eller interna hårddisk, om du väljer USB Enhet skulle jag rekomendera att du använder x:\Games\...

Det går även att göra "GOD" (Game On Demand) versioner av ISO'na du laddar hem, det gör att dom dyker upp i vanliga dashboarden om du lägger dom på interna hårddisken, eller om du lägger dom på USB hårddisk så måste du använda Freestyle Dash (utav dom programmen vi lägger in per standard)...

3. Ingen aning, men det borde inte vara någon skillnad för dom, jag har inte en kinect själv så jag kan inte prova men som sagt det bör inte vara några problem o köra på samma sätt där
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          2. Ladda hem programmet Xbox Image Browser (du får det av oss om du köper en maskin hos oss på psxcare, alternativt om du jtag:ar din konsoll hos oss, det ligger på hdd1:\_PC tools\...) det finns en hel uppsjö andra program också, men det är det här programmet jag brukar rekomendera då det är enkelt och fungerar bra hur du använder det är
          Jo precis, om du inte har som jag, ett kasst antivirusprogram som stoppar Xib. Då kan du lika gärna köra på wx360

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
            Jo precis, om du inte har som jag, ett kasst antivirusprogram som stoppar Xib. Då kan du lika gärna köra på wx360
            Jag har börjat köra med Exiso-0.6-FTP Gui. välj disk (hdd1, usb0, usb1 etc.), välj iso, klicka på FTP: så packar den upp + skicakr till boxen. Heter ison image.iso så hamnar den på enhet\Games\Image\. Så är bara att döpa om ison till det man vill mappen ska heta, så sköter den resten

Comment

rätade ut frågetecknen så här långt, förrutom de med xexmenu, är de bara mappen som inte får heta 'Games', jag kan döpa den till Spel eller eller dylikt?
              //
              Mattias - JTAG wannabe

Comment

Jag kör spel till 360 och ps3 från samma externa hdd, döpte ps3 mappen till GAMEZ och 360 mappen till Xbox 360... spelar ingen roll i xexmenu då du letar dej fram genom mapparna till spelets default.xex fil manuellt. Till skillnad från ps3 då managerprogrammen kör automatiska förprogrammerade sökvägar.

I fbd lägger du till de sökvägar du vill ha manuellt och låter programmet lägga till genvägar till spel/homebrew/emulatorer själv. Vilket betyder att du kan döpa spelmappen till "Farmors bröllopskista" om du vill.

Comment

Jag vet inte... men jag tycker nog ISO2GOD är det noob vänligaste om man har en stor "intern" hdd...
                  bara att välja isofilen och klicka på convert (och efter att man har ställt in det rätt en gång) så läggs spelen upp i de vanliga menyerna

Precis som om man intallerat dom på microsofts vis och sedan kört NXE2GOD

PS jag har inte tittat så noga på FSD ännu.. men som jag fattat det måste man köra ett program på datorn så fort man lagt till något?
                  Last edited by dragonslayer; 2010-12-08, 21:19.

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    PS jag har inte tittat så noga på FSD ännu.. men som jag fattat det måste man köra ett program på datorn så fort man lagt till något?
                    det behöver du inte i 2.0a och senaste RC1.1 som rekommenderas, man sköter sådant enkelt via meny, den autoscannar även.

Comment

Ahhh.. kan ju vara lönt att ta en titt på FSD nu då...

Comment

Efter många mil i bil och en lång natt så gjorde jag slag i saken och köpte mej en jtag, sorry psxcare men det blev en begagnad.

Uppkommit några frågor till nu ifall nån orkar svara

Får igång spel via usbdisk som jag packat upp med image browser. Jag skulle dock vilja använda interna hårddisken och få fram dom i en schysst lista i typ xexmenu eller FSD, måste jag då köra iso2god på datorn och lägga i en Games- mapp på hårddisken? Kan jag ha ett usbminne som alltid sitter i på baksidan och köra xexmenu eller FSD på det?

Har lyckats installera FSD men får inte upp det i dashboarden, måste starta xexmenu och sen starta fsd från USBminnet igen (samma default.xex som när jag installerade).
                        //
                        Mattias - JTAG wannabe

Comment

Efter många mil i bil och en lång natt så gjorde jag slag i saken och köpte mej en jtag, sorry psxcare men det blev en begagnad.

Uppkommit några frågor till nu ifall nån orkar svara

Får igång spel via usbdisk som jag packat upp med image browser. Jag skulle dock vilja använda interna hårddisken och få fram dom i en schysst lista i typ xexmenu eller FSD, måste jag då köra iso2god på datorn och lägga i en Games- mapp på hårddisken? Kan jag ha ett usbminne som alltid sitter i på baksidan och köra xexmenu eller FSD på det?

Har lyckats installera FSD men får inte upp det i dashboarden, måste starta xexmenu och sen starta fsd från USBminnet igen (samma default.xex som när jag installerade).
                          för att spelen ska synas i NXE ska de vara omgjorda till GOD. rätta mig någon om jag har fel, men de spelen fungerar då inte från usb-hdd.

gör det hela enklare och installera dashlaunch 2.07 och gör en launch.ini som startar upp FSD eller XeXMenu automatiskt när du startar boxen.

Comment

Jo jag sitter och försöker pilla med det nu. Får inte upp några spel i FSD heller så jag har lite att trixa med. Dashlaunch har jag kollat på också men det verkar som jag måste få fram nån DVD-key och det känns farligt
                            //
                            Mattias - JTAG wannabe

Comment

Jo jag sitter och försöker pilla med det nu. Får inte upp några spel i FSD heller så jag har lite att trixa med. Dashlaunch har jag kollat på också men det verkar som jag måste få fram nån DVD-key och det känns farligt
                              DVD-key behöver du bara om du ska läsa spel från skivan. den borde dock finnas i din läsare redan. Om du startar xell så får du fram cpu-key samt dvd-key.

vilken FSD kör du? 1.2 eller 2.0? Kör du 1.20 måste du lägga spelen i en mapp som heter Games på antingen Hdd1:\ eller usb:\. Om du kör FSD2a får du efitera config-filen, kör du senaste FSD2 (rev 18xx) så går du in i settings, ett steg höger, manage game paths och lägger till mappen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X