Verkar som jag körde första 2.0, tankat nyaste nu och ska testa ifall spelen kommer in. Måste jag vara ansluten till internet för att framsida och sånt ska dyka upp till spelen?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Om jag förstått det rätt
Collapse
X
-
Ja, ansluten måste du vara annars får du gröna bilder med "no cover" etc. Senaste rev är 1865 (om du får ner 1843 vilken är betydligt vanligare så finns det en nyare xex-fil man tankar och ersätter gamla med).Original inlägg av scrotum Visa InläggVerkar som jag körde första 2.0, tankat nyaste nu och ska testa ifall spelen kommer in. Måste jag vara ansluten till internet för att framsida och sånt ska dyka upp till spelen?
Ett annat bra-och-veta: Jag och en av mina vänner som använder senaste FSD har stora problem med FTP-överföringar. Om även du får det, så rekommenderar jag att du kör ftp genom XM360 (senaste versionen är 1.8).
Och se till att du blockerar LiVE i NXE/Family Settings om du inte gjort det! Vet inte vad resultatet blir om man kopplar upp sig mot live med jtag, men kan tänka mig någon typ av crippling... händer det så kan man iofs flasha om NAND, men känns dumt att chansa.Last edited by efex; 2010-12-09, 16:45.
- Citat
- Flag
Comment
-
1843 är inte senaste, prova att uppdatera till RC 1.1?Original inlägg av scrotum Visa Inlägg1843 äre jag har.
Stör mej som fan på att alla spel inte får ikoner och inga spel få covers, kan man lägga in egna på nått vis?
Jag har stängt ner live där i family settingsGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
du får manuellt ladda hem RC 1.1Original inlägg av scrotum Visa InläggDen hittar inget när jag söker uppdateringar
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjena!
En noobtråd, perfekt =).
Jag har köpt en jtaggad xbox 360. Och har några frågor.
Vad är skillnaden mellan Freebot, XEXloader och Freestyledash? Tror jag inte har dessa installerad på min xbox 360. Och vad gör dessa "program"?
Och kan jag isåfall installera de själv, eller måste jag lämna in den?
Misstänker att de här är riktiga jävla noobfrågor, men sväljer stoltheten och frågar ändå =).
Hare gött /Jocke
- Citat
- Flag
Comment
-
FreeBOOT/XBRebooter är själva nanden i sig, den patchade/hackade versionen av den då...
Freestyle Dash/XEXLoader/XEXMenu är olika alternativa dashboards... alltså något du kan starta istället för NXE, dock går det inte att bara köra en sådan, utan du måste köra något annat i botten (med kernel) det går att få dessa att autoladda istället för att den går in i NXE först (med hjälp av Dashlaunch)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Swizzy Visa InläggFreeBOOT/XBRebooter är själva nanden i sig, den patchade/hackade versionen av den då...
Freestyle Dash/XEXLoader/XEXMenu är olika alternativa dashboards... alltså något du kan starta istället för NXE, dock går det inte att bara köra en sådan, utan du måste köra något annat i botten (med kernel) det går att få dessa att autoladda istället för att den går in i NXE först (med hjälp av Dashlaunch)
Okej, vad är en nand? Är de själva jtaggen?
Okej är NXE orginalmenyerna eller? Och är dashboard och menyer samma sak?
Okej, där förstod jag inte så mycket. Vad är Dashlaunch, och hur ska jag göra för att fixa allt detta?
Tack för snabbt svar, och sorry för konstiga frågor =).
Mvh Jocke
- Citat
- Flag
Comment
-
NAND är egentligen en krets på moderkortet, en komponent... men man brukar kalla mjukvaran som du skriver till den här kretsen för nand också, det är nanden som du startar upp typ...
NXE är original menyerna ja, heter egentligen "New Xbox Experience" =P
Dashboard är typ samma som menyerna ja, Dashboarden är det du startar upp i när du startat konsollen
Dashlaunch är ett program till xboxen som man lägger in i nanden, om du JTAG:ar konsollen hos oss på PSXCare får du Dashlaunch 2.06 installerat just nu, färdig inställd för att du ska kunna starta XEXMenu med X, Freestyle Dash 2.0 med Y och Freestyle Dash 1.20 på B (om jag inte minns fel) vill du ha så att den autoladdar en specifik dashboard kan vi ordna det också (alltså utan att du håller in en knapp) det är bara att du säger till om det
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Dashlaunch läggs delvis i nanden, men man kan även lägga XEX'en och INI'n på andra lagringsenheter för att kunna ha olika settingsOriginal inlägg av efex Visa InläggDashlaunch: en applikation (dashlaunch.xex) som du laddar ner och lägger på xboxens disk/usb-minne och startar på xboxen genom t.ex. Dashboardsen FSD eller XeXMenu.Det tar bort AP25-skyddet samt för att du kan lägga in en fil som heter launch.ini, som gör att t.ex. FSD startar automatiskt när du startar xboxen (beroende på hur du ställer in config-filen, läs readmen som följer med dashlaunch 2.07).
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Men att behålla xex-filen efter att man installerat det är ju totalt meningslöst. Visst, den tar inte många kb, men den behövs inte mer..Original inlägg av Swizzy Visa InläggDashlaunch läggs delvis i nanden, men man kan även lägga XEX'en och INI'n på andra lagringsenheter för att kunna ha olika settings
launch.ini behövs dock på valfritt utrymme om man vill ha de extra funktionerna (t.ex. uppstart av en speciell dash per automatik).
- Citat
- Flag
Comment
-
EDIT: Off-topic. LOL. kollade mina stats (har tråkigt på jobbet). "Nivå completed (xx%). Poäng required for next nivå: 77." Fin SwenglishOriginal inlägg av efex Visa InläggMen att behålla xex-filen efter att man installerat det är ju totalt meningslöst. Visst, den tar inte många kb, men den behövs inte mer..
launch.ini behövs dock på valfritt utrymme om man vill ha de extra funktionerna (t.ex. uppstart av en speciell dash per automatik). 

Happ. så råkade jag citera mig själv istället för att editera inlägget. fail på den. Ska hålla käft resten av dagen.Last edited by efex; 2010-12-10, 11:08.
- Citat
- Flag
Comment

Comment