Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 flagga men NAND

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 flagga men NAND

Hej jag har en kort fråga kan man ta bort ett flagg som är orsakat AP 2.5 checken?
    Har ett xbox men lite-on i och jag lyckades stoppa in AC: Brotherhood och wipps det fungerade inte och jag läste vidare och är en biljett till en flagga. Men jag hade bestämt för att sitta och titta om man kan ta bort flaggan och stötte på detta: KAN det stämma?????

http://www.se7ensins.com/forums/topi...-tag-required/

är det någon som har testat eller ser att detta är en omöjlighet?

Tack för er tid

//follo1992

Ja det låter rimligt. Swizzy har bättre koll än mig på exakt vad man kan hacka i nanden utan att få problem.

Det viktigaste är att du inte får ha kopplat upp boxen på internet/mot live efter att du stoppade in AC: Brotherhood, för då har boxen redan skvallrat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej jag har inte kopplat upp mig mot live/internet, det var det första som jag tänkte på. Men när kan Swizzy svara???????För det hade ju varit guld värt om man skall köpa ett xbox 360 som man inte vet är flaggat eller inte. Då är det bara titta Xval sen om det visar att den är flaggad, flasha om NAND minnet

Comment

men måste ditt xbox 360 vara jtag för att kunna gör detta??

Comment

Det där är exakt samma sak som man gjorde för att "uncrippla" Xbox 360 konsoller tidigare, secdata.bin är inte det ända som ändras när man failar AP25... även 2 andra filer... men jag minns inte namnet på dom just nu...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
            men måste ditt xbox 360 vara jtag för att kunna gör detta??
            Nej, du behöver inte JTAG:a konsollen men du måste löda i dom 7 lödkablarna
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men går det att ta bort flagget? Kan ni testa? Har ni något xbox 360 som ni vet är flaggat?? Då är det ju bara att sätta igång!

Comment

Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
                Men går det att ta bort flagget? Kan ni testa? Har ni något xbox 360 som ni vet är flaggat?? Då är det ju bara att sätta igång!
                Vi har din maskin

Nej, vi har inga flaggade maskiner på PSXCare i dagsläget... det skadar inte att testa detta dock, men jag tror inte det kommer hålla dig borta från ban på live... det kan säkert få din nand att visa att den e ren, trots att den kanske inte riktigt är ren...
                Google is your friend!

Comment

det är en kompis konsol så jag vet inte om jag vågar, men om jag får se om det går. Kan man inte skriva en helt tom NAND.bin till NAND:en ?? eller går det inte.
                  man kan ju ladda ner orginal NAND till alla moderkort?! Men det hade varit kul om ni testa detta, om det fungerar flasha dvd läsarna med original firmware.
                  Det var ju inte mer jobb änn att Jtaga en xbox 360.

Comment

Skriv en helt tom nand.bin till den så startar inte konsollen längre... obviously

Det går inte att ändra speciellt mycket i nanden utan att JTAG:a konsollen, det finns dessutom alltid en risk att du blir bannad även om du faktiskt tar bort alla spåren av att du varit flaggad, Microsoft kan om du har otur se dom ändringarna du gjort i nanden...

Visst kan du ladda ner en original NAND... men konsollen kommer INTE fungera med den

Varför tar du upp om att återställa DVD'n? jag fattar inte det? när man återställer mjukvaran på en Liteon t.ex. blir den inte 100% original om du inte lött i den, vilket ms kan se om dom öppnar dvd'n...
                    Google is your friend!

Comment

Jag menade om jag gör detta så är väl det säkras att återställa till orginal firmware i läsaren?? Men jag återkommer, och lyckas ni så hör av er.

Comment

Personligen tycker jag det är relativt meningslöst att försöka hålla på med detta, har du blivit flaggad; tough luck... you messed up... live with it!

Seriöst, att hålla på trassla med nanden är inget man gör bara sådär... det innebär risker! det spelar ingen roll om du är proffs eller om du är noob, även om vi vet vad vi håller på med kan det gå käpp rätt åt helvete även för oss... jag tror inte det kommer vara värt besväret att försöka backa tillbaka till innan man blev flaggad för att ha failat AP25... vill du lira live får du köra med en omoddad maskin, det är det absolut säkraste alternativet som finns... att hålla på försöka undkomma ban genom att modda nanden är ungefär som att försöka smita från trafik polisen genom att sätta gasen i botten när dom precis kommer fram till dörren och vill se ditt körkort, seriöst... du KOMMER åka dit. förr eller senare...

Men vill våra kunder betala oss för att vi ska trassla med deras nand så får vi väl göra det då... dock tror jag inte det kommer hjälpa speciellt mycket...
                        Google is your friend!

Comment

Spoofar man en annan människas Keyvault så måste maskinen j-taggas o j-taggar man blir man utkastad inom 24H o keyvaulten låses för ALLA som har samma .....
                          Ponera att du j-taggar o skriver keyvault o sen återställer så kastar du bara pengar i sjön.
                          Ändrar du i nand så kan nog Ms se detta o kasta ut dig för att du manipulerat med hårdvaran ändå.

Lägg pengarna på en ny original maskin istället o köp spelen du vill spela Live med och vara 100% säker ( tänk på att inte manipulera sparfiler heller )

Dina pengar om du låter en firma göra jobbet åt dig eller din bortkastade tid om du gör jobbet själv.
                          Har din box redan blivit flaggad så har den... Inget att bry sig om
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Men när man läser på sidan är det ju 1 månad sedan som han gjorde trixet med NAND:en offset verkar inte som om han har blivigt bannad ännu! Så om man nu gör detta med nanden och sen så återställer man läsaren till orginal så kommer ms kanske tappa ögonen på en??

Comment

Åker du fort med en blåstripad bil som det står turbo power på med ett reggnummer kommer inte polisen sluta leta eller titta efter en sådan bil även om du byter reggskylt eller säg att reggskylten ( serienummret ) är kvar o du byter stripning

Det är bara en tidsfråga.

+ att Console ID är fortfarande flaggad hos Ms o kommer förbli det.
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X