Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alltid ström på USB-port?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Alltid ström på USB-port?

Ska det alltid vara ström på USB portarna på framsidan? Lite störande att måsta dra ur USB-disken när man stänger boxen.
    //
    Mattias - JTAG wannabe

Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Ska det alltid vara ström på USB portarna på framsidan? Lite störande att måsta dra ur USB-disken när man stänger boxen.
    antar det, samma sak här.

Comment

Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
      Japp, det ska gå ström även när boxen är avstängd, det är lite fel tycker jag, onödigt om inte annat...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Japp, det ska gå ström även när boxen är avstängd, det är lite fel tycker jag, onödigt om inte annat...
        väldigt onödigt, det var därför jag valde att plocka ur disken ur min externa disk och sätta den som intern i 360:n istället, slipper disken vara på hela tiden och man slipper rycka ur den.

Comment

Då hade jag tur i diskvalet, min externa stänger av sig när xboxen stängs av. Dock är det alltid ström i USB, detta för att man ska kunna ladda handkontroll/headset via xboxen även när den är avstängd.

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
            Då hade jag tur i diskvalet, min externa stänger av sig när xboxen stängs av. Dock är det alltid ström i USB, detta för att man ska kunna ladda handkontroll/headset via xboxen även när den är avstängd.
            Lite kul grej där... dom laddas faktiskt inte när du har dom inkopplade och boxen är avstängd har du bakgrundsnedladdningar påslaget går den ner i lite halvt sleepmode, skärmen stängs av och sådär... men den står fortfarande och går... fläktarna surrar och har sig stängs den av helt slutas kontrollen laddas
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Lite kul grej där... dom laddas faktiskt inte när du har dom inkopplade och boxen är avstängd har du bakgrundsnedladdningar påslaget går den ner i lite halvt sleepmode, skärmen stängs av och sådär... men den står fortfarande och går... fläktarna surrar och har sig stängs den av helt slutas kontrollen laddas
              Åtminstone headsetet laddas, det vet jag. Har haft den helt strömlös, kopplar in efter att jag stängt av boxen, nästa morgon kopplat loss headsetet, startat boxen och batteriet har varit fulladdat..Handkontroll är jag mer osöker på nu när du säger det..

Comment

På tal om USB (går lite offtopic här men iaf) - Min hårddisk är ansluten till uttaget på baksidan, och är då usb0:\. Där har jag mina spel. Kopplar jag in ett usb-minne i fronten när boxen är startad, så hittas den inte (usb-minnet). Kopplar jag in ett i fronten, och sen startar boxen så blir det bakre uttaget till Usb1:\ istället, så spelen itne hittas (såvida jag inte lägger till den dirren i FSD). Kan man på något sätt låsa så att den bakre alltid är Usb0 ?

Comment

På tal om USB (går lite offtopic här men iaf) - Min hårddisk är ansluten till uttaget på baksidan, och är då usb0:\. Där har jag mina spel. Kopplar jag in ett usb-minne i fronten när boxen är startad, så hittas den inte (usb-minnet). Kopplar jag in ett i fronten, och sen startar boxen så blir det bakre uttaget till Usb1:\ istället, så spelen itne hittas (såvida jag inte lägger till den dirren i FSD). Kan man på något sätt låsa så att den bakre alltid är Usb0 ?
                  första enheten du kopplar in blir alltid usb0, andra usb1 osv. finns tyvärr ingen lösning på det.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    första enheten du kopplar in blir alltid usb0, andra usb1 osv. finns tyvärr ingen lösning på det.
                    Okay.. Tack för det svaret! Men då drar jag vidare på detta ämnet (sorry topic-creator! )

förut kunde jag koppla in ett usb-minne när xboxen var igång, och då dök allt innehåll upp i xboxen. t.ex. profilen på minnet hittades direkt. Nu hittas inte längre usb-minnet när jag pluggar in den. för att enheten ska hittas måste den sitta ipluggad när xboxen startas. Någon idé om vad detta kan bero på?

Comment

Okay.. Tack för det svaret! Men då drar jag vidare på detta ämnet (sorry topic-creator! )

förut kunde jag koppla in ett usb-minne när xboxen var igång, och då dök allt innehåll upp i xboxen. t.ex. profilen på minnet hittades direkt. Nu hittas inte längre usb-minnet när jag pluggar in den. för att enheten ska hittas måste den sitta ipluggad när xboxen startas. Någon idé om vad detta kan bero på?
                      jadu, inte en aning. har hänt hos mig några gånger också men oftast fungerar det direkt. ring ms support och fråga, de kanske har ett lätt svar.

Comment

jadu, inte en aning. har hänt hos mig några gånger också men oftast fungerar det direkt. ring ms support och fråga, de kanske har ett lätt svar.
                        Funderade på om det kan ha att göra med att jag lagt in FSD som default dash via dash launch. hade det inte innan, när jag vet att det fungerade som det skulle. Får testa lite när jag kommer hem sen känner jag.. :-)

Comment

Funderade på om det kan ha att göra med att jag lagt in FSD som default dash via dash launch. hade det inte innan, när jag vet att det fungerade som det skulle. Får testa lite när jag kommer hem sen känner jag.. :-)
                          kan vara så att fsd inte snappar upp usb devices direkt sådär, bara att återvända till normala dashen och plugga i usb så borde de hänga med när man startar fsd. för att återvända till nxe från fsd så trycker du guide knappen på dosan, sen Y och håller in RB efter du accepterat att återvända, så kommer du till nxe.

Comment

kan vara så att fsd inte snappar upp usb devices direkt sådär, bara att återvända till normala dashen och plugga i usb så borde de hänga med när man startar fsd. för att återvända till nxe från fsd så trycker du guide knappen på dosan, sen Y och håller in RB efter du accepterat att återvända, så kommer du till nxe.
                            Eller så kopplar man in minnet, startar om boxen och kör

Det är en microsoft produkt vi pratar om här, så länge jag kommer ihåg så har man alltid varit tvungen att starta om såfort man gjort minsta lilla "grej"! Speciellt när det har med microsoft att göra...
                            Last edited by Electron; 2010-12-21, 14:47.
                            Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                            Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
                              Eller så kopplar man in minnet, startar om boxen och kör

Det är en microsoft produkt vi pratar om här, så länge jag kommer ihåg så har man alltid varit tvungen att starta om såfort man gjort minsta lilla "grej"! Speciellt när det har med microsoft att göra...
                              saken är ju den att jag har spelen på hårddisken som är Usb0 by default. sen har jag profilen på ett usb-minne. Startar jag xboxen med båda i, så blir speldisken Usb1 - vilket blir fel. Startar jag utan minnet så blir speldisken usb0. Så som jag gjorde innan: startade med enbart disken, stoppade i minnet när boxen var igång = minnet blev usb1. Men nu hittas inte längre minnet när jag pluggar in den om xboxern är på, dvs. ska jag spela med profilen så måste spelen ligga på usb1.

Jaja, ett i-landsproblem, men iaf

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X