Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få Kinect att funka på JTAG?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ladda ner optional media update.

kör den i yaris swap först och lägg den sedan i content\0000000000000000\FFFE07DF\00000002
    jag har laddat ner och kört med yaris swap 6.0 och sedan lagt filerna på anvisad plats men får fortfarande inte Kinect att fungera (12611 dash) är det något mer som behövs?
    Får "Update is needed... "

Comment

Ladda hem senaste 12611 från xbox officiella hemsida, lägg in den på usb minne och stoppa in i xboxet, starta xboxet och följ anvisningarna. Funkar utan att vara inkopplad på nätet. Jag gör det varje gång jag jtaggar!
      Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
      Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

jag bara accepterade då jag körde in min kinect och den ville uppdatera.
        Last edited by int21; 2011-02-01, 21:00.

Comment

Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
          jag har laddat ner och kört med yaris swap 6.0 och sedan lagt filerna på anvisad plats men får fortfarande inte Kinect att fungera (12611 dash) är det något mer som behövs?
          Får "Update is needed... "
          Optional Media Update har INGET med kinect att göra

Gör som electron säger, ladda hem 12611 updaten och kör in den så du får avatar stöd *du måste ha ngn form av minnes enhet ansluten* du hittar den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Optional Media Update har INGET med kinect att göra

Gör som electron säger, ladda hem 12611 updaten och kör in den så du får avatar stöd *du måste ha ngn form av minnes enhet ansluten* du hittar den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip
            Ok, tack för svar och länk till uppgradering.
            Dock förstår jag inte riktigt varför jag behöver uppgradera till 12611 dash när jag redan har den installerad... men jag testar det nu

Comment

Tack alla! Kinect fungerar!

Comment

Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
                Ok, tack för svar och länk till uppgradering.
                Dock förstår jag inte riktigt varför jag behöver uppgradera till 12611 dash när jag redan har den installerad... men jag testar det nu
                Den sista uppdateringen du just gjorde har inget med 12611 eller din nand att göra, den lägger till lite extra prylar på din interna hårddisk/minneskort, som krävs för avatar och kinect. Vad det är vet jag inte, antadligen någon form av kod som inte följer med när du uppdaterar freeboot till 12611...
                Uppdaterar du en ej jtag-hackad maskin till 12611 så genomförs en helt annan operation där din hårddisk/minneskort finns tillgängligt under själva uppdateringen...
                Det är precis samma som med freeboot 9199 maskinerna, dom hade inte avatar stöd efter uppdatering... där fick du också köra en uppdatering från microsoft själva med en minnesenhet inkopplad för att få avatarer.

Bottomline: När du uppdaterar freeboot så uppdaterar du bara mjukvaran i din nand, inte i din hårddisk.
                Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
                  Den sista uppdateringen du just gjorde har inget med 12611 eller din nand att göra, den lägger till lite extra prylar på din interna hårddisk/minneskort, som krävs för avatar och kinect. Vad det är vet jag inte, antadligen någon form av kod som inte följer med när du uppdaterar freeboot till 12611...
                  Uppdaterar du en ej jtag-hackad maskin till 12611 så genomförs en helt annan operation där din hårddisk/minneskort finns tillgängligt under själva uppdateringen...
                  Det är precis samma som med freeboot 9199 maskinerna, dom hade inte avatar stöd efter uppdatering... där fick du också köra en uppdatering från microsoft själva med en minnesenhet inkopplad för att få avatarer.

Bottomline: När du uppdaterar freeboot så uppdaterar du bara mjukvaran i din nand, inte i din hårddisk.
                  Samma sak med 8955 *XBR* och även original, har du ingen minnesenhet i när du uppdaterar får du köra uppdateringen igen när du sätter i minnesenheten igen
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X